recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endelig er Pana på vej med 4K optagere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Endelig er Pana på vej med 4K optagere

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 15>
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 09:49
Ved ikke om nogen har bemærket det eller har interesse i det, men man kan nu hente brugervejledningen til DMR-UBC/S90 (og sikkert også til UBC/S80) fra Panasonics site.

Umiddelbart er der intet i de angivne specifikationer, der tyder på, at de *ikke* skulle virke i Danmark, men nu har jeg kun kort skimmet PDF-filen igennem.

http://tda.panasonic-europe-service.com/docs/2z591aae7az3z3e60fz656ez706466z24z889d09083d51b7e9c56f03a37d95318b57f38c6a/tsn3/data/ALL/DMRUBC90EG/OI/954759/UBC_UBS90EG_full_eng_TQBS0033.pdf

Jeg tør ikke love at linket virker. Noget kunne tyde på, at den lange alfanumeriske værdi er en session id. I så fald må I tage den lange vej over Panasonics supportsider.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 09:53
Selvfølgelig virker de danske optagere.
Der hvor tvivlen er, er ved optagerne fra Tyskland. F.eks 950 m.v.

M.v.h.
Til top
bhaldborg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2012
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bhaldborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Selvfølgelig virker de danske optagere.
Der hvor tvivlen er, er ved optagerne fra Tyskland. F.eks 950 m.v.

M.v.h.


 kan kun anbefaler DMR_80

tv-GIUDE virker ikke viser kun 2 timer frem i tiden

har snakket med canal digital om det


Redigeret af bhaldborg - 16-Maj-2017 kl. 12:06
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Selvfølgelig virker de danske optagere.
Der hvor tvivlen er, er ved optagerne fra Tyskland. F.eks 950 m.v.

M.v.h.

Jeg ved ikke helt hvad du svarer på, men mit indlæg gik konkret på de tyske modeller. De danske har absolut ingen interesse, medmindre det ikke kan undgås.
Oprindeligt skrevet af bhaldborg bhaldborg skrev:


 kan kun anbefaler DMR_80

tv-GIUDE virker ikke viser kun 2 timer frem i tiden

har snakket med canal digital om det

Hvad er det for en '80', du kan anbefale? Hvis jeg eufimistisk læser indad, så gætter jeg på DMR-UBS80. Jeg tror i øvrigt aldrig, at der er blevet sået tvivl om de tyske DVB-S modeller virker herhjemme, men om de (nye) DVB-C modeller gør.


Redigeret af azrael - 16-Maj-2017 kl. 13:22
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:


Hvad er det for en '80', du kan anbefale? Hvis jeg eufimistisk læser indad, så gætter jeg på DMR-UBS80. Jeg tror i øvrigt aldrig, at der er blevet sået tvivl om de tyske DVB-S modeller virker herhjemme, men om de (nye) DVB-C modeller gør.
Det er nok fordi, at dit link er til den Nordiske udgave af disse maskiner.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
bhaldborg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2012
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bhaldborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:


Hvad er det for en '80', du kan anbefale? Hvis jeg eufimistisk læser indad, så gætter jeg på DMR-UBS80. Jeg tror i øvrigt aldrig, at der er blevet sået tvivl om de tyske DVB-S modeller virker herhjemme, men om de (nye) DVB-C modeller gør.
Det er nok fordi, at dit link er til den Nordiske udgave af disse maskiner.



 Panasonic DMR UBS80 køre fint
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Det er nok fordi, at dit link er til den Nordiske udgave af disse maskiner.

Linket er faktisk til den engelske manual til den tyske model. Wink
Oprindeligt skrevet af bhaldborg bhaldborg skrev:


 Panasonic DMR UBS80 køre fint

Det er der sikkert mange der sætter pris på at få at vide. Smile

Hvis vi så blot kunne få afklaret om DVB-C modellerne også gør... Confused
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Det er nok fordi, at dit link er til den Nordiske udgave af disse maskiner.

Linket er faktisk til den engelske manual til den tyske model. Wink

Jamen, du har jo helt ret.Embarrassed
Mvh
Flemming Larsen
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2017 kl. 16:37
De nordiske modeller har andre betegnelser end de tyske, og antallet af modeller i Tyskland er væsentlig større.
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2017 kl. 03:00
Jeg har en DMR-BCT 950EG købt i Tyskland og den fungerer fint i DK via Stofa. Selv med CI+ med et par krypterede kanaler oven i standardpakken.
Jeg købte den godt nok sidste år, og afhentede den i Flensburg.
Det driller dog lidt med TV Anywhere funktionen efter den seneste softwareopdatering. Men det håber jeg Pana supporten kan hjælpe mig med.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2017 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af bhaldborg bhaldborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Selvfølgelig virker de danske optagere.
Der hvor tvivlen er, er ved optagerne fra Tyskland. F.eks 950 m.v.

M.v.h.


 kan kun anbefaler DMR_80

tv-GIUDE virker ikke viser kun 2 timer frem i tiden

har snakket med canal digital om det

Prøv at stille den på en kanal der sendes på frekvensen 11.216 V. F.eks. den svenske  Sjuan, selv om kanalen ikke kan ses med dansk abo så er det vist den frekvens at Canal Digital TV Guide data ligger på. Så skulle du gerne efter kort tid få mere end de to timer.

Til dem der gerne vil vide om de nye modeller virker på DVB-C, så har jeg gode erfaringer med returlevering til Amazon, hvis ikke det skulle virke. Bare sørg for at købe direkte fra Amazon.


Redigeret af digitalt.tv - 28-Maj-2017 kl. 12:23
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 19:35
Ca. 3800kr leveret. Det er da meget billigt. Er det en forkert maskine. Jeg synes, at det er til DVB-C.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu