recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endelig er Pana på vej med 4K optagere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Endelig er Pana på vej med 4K optagere

 Besvar Besvar Side  <1 45678 15>
Forfatter
Besked
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og der er ingen af dine TV, som er DLNA-kompatible (SMART-TV)?
Er du sikker på, at dine optagere ikke kan "se hinanden", så du bare kan streame fra den ene til den anden?

M.v.h.

DLNA kører af lort på vore recordere. Tro mig, jeg har knap 4 års erfaring. Angry

Jeg bruger en pana-recorder (DMR-BCT730EG - købt via alternate d. 3/1/14). Og den fungerer upåklageligt med DNLA (endda på WIFI - vel og mærke) sammen med iphone-app, sony-smarttv og med PC med Windows-10. Jeg bruger DNLA næsten hver dag til smarttv.
Det er dog meget mere besværligt, at få DNLA til at virke via WAN (internet) - men det kan dog lade sig gøre. Det skulle være nemmere med senere modeller...
mvh
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 12:30
Ikke så gode nyheder fra Alternate. Det er Panasonic som, er begyndt at lave det crap. Blandt andet på BCT950 efter deres oplysninger.Angry

Hello,

sorry for the delay in responding, I had to ask it to another department and have been slow to find it out. Unfortunately the model DMR-BCT950EG have also compatibility problems in Denmark.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 14:23
Det er altså, som man kunne frygte.
Det næste spørgsmål er så: Bliver tidligere indkøbte modeller i Tyskland gjort ubrugelige via en opdatering???? Hvilke modeller er omfattet af denne forbandelse?
Men det er da fantastisk af dig, Flemming, at du er blevet opmærksom på det! Respekt.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Det er altså, som man kunne frygte.
Det næste spørgsmål er så: Bliver tidligere indkøbte modeller i Tyskland gjort ubrugelige via en opdatering???? Hvilke modeller er omfattet af denne forbandelse?
Men det er da fantastisk af dig, Flemming, at du er blevet opmærksom på det! Respekt.

Ja, det er sgu latterligt, at man ikke kan købe den der. Så skal vi af med flere penge, for at få en lignende maskine. Dem nede i EU skulle gøres opmærksom på det, da de går en del op i landegrænser. Det er jo nok Pana DK, som har en finger med i det, og det er latterligt, da de først blev opmærksom på det, efter at vi var en del, som købte vores maskiner i Tyskland. Ved ikke, om det kommer til vores ældre maskiner, men mon ikke vi får lov, til at slippe? Det er jo meget sjældent, at der kommer opdateringer.
Jeg søgte bare lidt rundt, og fandt så en trustpilot anmeldelse. Heldigvis da, så vi kan passe lidt på. Når de udkommer, så vil jeg da prøve, at høre i Tyskland, om de ved noget til, om der er begrænsninger på dem.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 14:58
Det må være noget nyt, som er blevet tilføjet apparaterne.
Ved man, om det er en blokering, der virker uden om internettet - altså at apparatet skal identificere en tysk kabel tv-udbyder fx Kabel Deutschland, for at man kan lave en kanalsøgning?
Er der mon samme problem, hvis man fx køber i Schweiz?


Redigeret af C. Johansen - 06-Marts-2017 kl. 15:12
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 16:16
Ingen tvivl om, at dette kan interessere EU, da det er en såkaldt (ulovlig) "teknisk handelshindring".

Måske man skulle få nogle dygtige IT-folk til at hacke firmware'n, så man kan fjerne blokeringen.

M.v.h.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 16:36
Ud fra linksene kan man se, at en model BCT-950, der blev købt for et år siden, virkede; men at samme model købt i år ikke længere virkede i Danmark.
Hvem vil skrive til Margrethe Vestager?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Ud fra linksene kan man se, at en model BCT-950, der blev købt for et år siden, virkede; men at samme model købt i år ikke længere virkede i Danmark.
Hvem vil skrive til Margrethe Vestager?

Man skulle tro, at der er noget hardware i, når det lige pludselig ikke virker.
 
Har du en mail til hende, så skal jeg gerne skrive til hende.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 16:54
Jeg er ikke klar over, hvordan blokeringen virker. Kan man ikke kanalsøge eller optage eller hvad???
Så jeg har ingen idé om, hvad der er lavet.

Her er adresser til Margrethe Vestager:

Email:  

Postadresse: 
European Commission
Rue de la Loi / Wetstraat 200
1049 1049 Brussels
Belgium
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Har du en mail til hende, så skal jeg gerne skrive til hende.Smile

Hej.

Her er et link til Margrethe Vestager officielle hjemmeside:


Og hendes contact details:

Contact

Email margrethe-vestager-contact@ec.europa.eu

Address:

European Commission

Rue de la Loi / Wetstraat 200

1049 1049 Brussels

Belgium

Hilsen Carsten.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg er ikke klar over, hvordan blokeringen virker. Kan man ikke kanalsøge eller optage eller hvad???
Så jeg har ingen idé om, hvad der er lavet.

Her er adresser til Margrethe Vestager:

Email:  

Postadresse: 
European Commission
Rue de la Loi / Wetstraat 200
1049 1049 Brussels
Belgium
Super. Jeg må se, om jeg kan strikke noget sammen, og sende til hende.

Det er umiddelbart noget software. Understående er fra trustpilot.


Salg af blue ray maskine, der ikke var beregnet for Danmark

Blue Ray optageren var ikke sat op til at modtage danske kanaler. Denen begrænsning var ikke der ikke orienteret om i produktbeskrivelsen. Varen måtte returneres, hvilket ikke var helt let. Fandt efterfølgende en maskine beregnet for danske forhold hos en dansk udbyder. Oplevelsen har betydet at jeg undgår at handle med udenlandske udbydere over internettet, hvad angår elekronik.
 
ALTERNATE GmbH

Besvarelse fra ALTERNATE GmbH

Mange tak for din anmeldelse. Som nævnt i vores mails, beklager vi ulejligheden meget. Desværre har producenten valgt at indbygge et nyt software, som udelukkende har til formål at forhindre at andre EU lande kan købe dette produkt, til tyske priser. Det er meget ærgeligt, da vi ikke blev oplyst om dette fra producentens side, men gudskelov drejer det sig kun om enkelte tilfælde. Jeg syndes nu at princippet iht. at produktet blev retuneret var ganske enkelt fra vores side; du fik tilsendt et postlabel, så du kunne sende gratis fra dit lokale posthus og fik tilbagebetalt alle omkostninger, da vi havde modtaget produktet igen.
Du er altid velkommen til at henvende dig til os.
Med venlig hilsen fra tyskland
Dit ALTERNATE Service-team
Mvh
Flemming Larsen
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2017 kl. 17:13
Når Alternate skriver:
Desværre har producenten valgt at indbygge et nyt software, som udelukkende har til formål at forhindre at andre EU lande kan købe dette produkt, til tyske priser.
Det er da en 100% teknisk handelshindring. Det må EU da kunne gøre noget ved og få stoppet!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu