recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alexa, Harmony og IFTTT?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alexa, Harmony og IFTTT?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Keyser_Soze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2015
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyser_Soze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alexa, Harmony og IFTTT?
    Sendt: 21-Februar-2017 kl. 21:06
Jeg har anskaffet mig en logitech harmony elite med tilhørende hub og så har jeg købt nogle Echo Dots fra Amazon.de. nu sidder jeg så og eksperimenterer med hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan lade sig gøre.

For at få glæde af harmony-integrationen til Alexa, er det nødvendigt at oprette aktiviteter på Harmony og så trigge dem med IFTTT. Det jeg så har lagt mærke til er, at aktiviteter generelt startes med en "power on" Og afsluttes med en "power off".

Men hvad nu hvis min enhed allerede er i en tændt tilstand? Hvis jeg f.eks. vil lave en "Mute"-aktivitet som jo reelt bare er en binær aktivitet mute/unmute. Hvordan kan jeg sætte denne op uden at skulle have power on/off på start og end aktiviteter?

Jeg kan se, at jeg kan sætte Harmony op til forskellige forudsætninger (always on, shutdown when not in use etc.) Der er dog ingen af disse settings der ændrer på noget.

Er der nogen der kan hjælpe? Generelle erfaringer med Harmony og Alexa er også velkomne.

Til top
Havelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Havelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 09:28
Lidt OT, men hvordan har du købt Amazon Echo? De sender da ikke til DK.
Til top
Keyser_Soze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2015
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyser_Soze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 09:38
Brugte mailboxde.com. det giver lidt længere leveringstid og måtte slippe 16 eur i forsendelse, men havde dem mindre end en uge efter jeg bestilte og kunne gå igang med det samme. Temmelig nemt. Det vanskeligste var at hente appen i Google play, da den i sagens natur heller ikke er tilgængelig i DK.
Til top
Keyser_Soze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2015
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyser_Soze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 20:36
Slet ingen der har nogen input til Logitech harmony anvendelse?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu