recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering af receiver til B&W 601
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering af receiver til B&W 601

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du skal da lige fluekneppe om definitionen på snyd, for det er jo ikke et reelt benzinforbrug der oplyses, det er vi jo enige om.


Det er selvfølgelig benzinforbrug målt på præcist samme måde på alle biler, så det er sammenligneligt på tværs af biler/mærker.

Det er ikke forskellige målemetoder som forstærkerproducenter bruger.


Klaus

Det har jeg ikke skrevet noget om. Jeg har skrevet at de snyder, ment på den måde at når du anvender bilen, bruger den mere brændstof end opgivet, capishe?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det har jeg ikke skrevet noget om. Jeg har skrevet at de snyder, ment på den måde at når du anvender bilen, bruger den mere brændstof end opgivet, capishe?


Du skrev:
"Det er netop svært at sammenligne udgangs effekt. De "snyder" ligesom bilproducenterne gør med benzinforbrug."


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det har jeg ikke skrevet noget om. Jeg har skrevet at de snyder, ment på den måde at når du anvender bilen, bruger den mere brændstof end opgivet, capishe?


Du skrev:
"Det er netop svært at sammenligne udgangs effekt. De "snyder" ligesom bilproducenterne gør med benzinforbrug."


Klaus

Ja de snyder på den måde jeg har forklaret dig.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Du skrev:
"Det er netop svært at sammenligne udgangs effekt. De "snyder" ligesom bilproducenterne gør med benzinforbrug."


Ja de snyder på den måde jeg har forklaret dig.


Dem med forstærker effekten?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 23:48
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=321053 den her kan sparke liv i dem Smile
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det har jeg ikke skrevet noget om. Jeg har skrevet at de snyder, ment på den måde at når du anvender bilen, bruger den mere brændstof end opgivet, capishe?


Du skrev:
"Det er netop svært at sammenligne udgangs effekt. De "snyder" ligesom bilproducenterne gør med benzinforbrug."


Klaus

Ja de snyder på den måde jeg har forklaret dig.


Gælder det også Pioneer,har ellers overvejet denne model,men den er lidt oppe imod Marantz.

Mvh
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=321053 den her kan sparke liv i dem Smile
 
Jeg kan se at den er kraftig, men igen omkring watt, så matcher den min Denon (75W) med har til gengæld kun to hdmi 1.1 indgange - det er jeg bange for bliver for lidt
 
Men tak for tippet - måske skal jeg se efter andre mærker end Denon?? :)
 
Mvh
 
Nikolai
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 09:38
De hk watt er ikke Denon watt den har meget mere strøm end din denon du skal ikke se så meget på watt men hvor strømstærk en forstærker er.

jeg havde sådan en i tidernes morgen og den er meget strømstærk trak alt jeg testede den med.

Har kun haft en reciever med flere kræfter og det var en Sunfire til 48k

Den smider 90w i 8 ohm ud ved 2 kanaler drevet på en gang og har en 1180 w pu 

ved din denon som har en 450w pu ser regnestykket således ud 450w delt med 7 er 64 w pr kanal ved alle 7 drevet på en gang men da det jo er en ab forstærker går ca det halve til varme udvikling displays osv så har du 33w ved 7 kanaler drevet på en gang og her er forskel på en denon pu på 450w og en avr 645 på 1180 pu altså næsten 3 gange mere kraft til at styre dine ht så vil du ha reciever så bliver det svært at finde noget med mere kraft end den h/k LOL


Redigeret af helljohn - 23-Februar-2017 kl. 09:40
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

De hk watt er ikke Denon watt den har meget mere strøm end din denon du skal ikke se så meget på watt men hvor strømstærk en forstærker er.

jeg havde sådan en i tidernes morgen og den er meget strømstærk trak alt jeg testede den med.

Har kun haft en reciever med flere kræfter og det var en Sunfire til 48k

Den smider 90w i 8 ohm ud ved 2 kanaler drevet på en gang og har en 1180 w pu 

ved din denon som har en 450w pu ser regnestykket således ud 450w delt med 7 er 64 w pr kanal ved alle 7 drevet på en gang men da det jo er en ab forstærker går ca det halve til varme udvikling displays osv så har du 33w ved 7 kanaler drevet på en gang og her er forskel på en denon pu på 450w og en avr 645 på 1180 pu altså næsten 3 gange mere kraft til at styre dine ht så vil du ha reciever så bliver det svært at finde noget med mere kraft end den h/k LOL
 
Tak!
 
Det giver god mening at der skal være strøm/power nok til at håndtere højtalerne. Det tager jeg med videre :)
 
Jeg er dog nervøs for at der kun er to hdmi indgange i den linkede HK, men jeg vil tage dit input med videre.
 
Jeg kan faktisk godt huske at jeg i "gamle" dage fik at vide, at jeg skulle købe forstærker efter vægt, da det handler om strømspoler mv. som skal have overskud til at levere kraften :)
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 11:39
Hvis du skal have HDMI igennem din AVR så lad være med at købe noget der et alt for gammelt. Hvis du overvejer UHD skal du være opmærksom på HDCP 2.2 også.
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis du skal have HDMI igennem din AVR så lad være med at købe noget der et alt for gammelt. Hvis du overvejer UHD skal du være opmærksom på HDCP 2.2 også.
 
Tak!
 
Jeg skal have HDMI igennem min AVR - i dag har jeg Apple-tv, satelitboks, BluRay afspiller og en PS3
 
Så fire en minimum :)
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 12:31
Så ville jeg overveje en reciever med pre out og en 2 kanals effekt eller en stereo forstærker med cinema pass det bliver svært at finde en reciever der kan få det bedste ud af de b&₩ har selv en marantz sr 7009 og selv om den på papir skulle være stærk nok så døjer den lidt med svære ht derfor trækker min marantz pm14s1 se mine fronte
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu