recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-signal "forsvinder"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV-signal "forsvinder"

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV-signal "forsvinder"
    Sendt: 22-Februar-2017 kl. 20:01
Jeg ser TV via egen antenne + Boxer.
Signalstyrken er næsten altid OK, men i samme øjeblik jeg tænder min Sagemcom RTi-95 harddiskoptager, er der pludseligt ikke signalstyrke nok til TV'et, og billedet pixelerer/fryser/forsvinder.
Det virker fuldstændigt som om harddiskoptageren "suger" en del af signalstyrken.
Det skulle - mig bekendt - ikke kunne ske.
Hvad pokker er det der sker?
Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 20:55
Bliver antennesignalet sløjfet igennem harddiskoptageren? I så fald prøv at sætte antennekablet direkte i TVet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 21:16
Antennekablet går til harddiskoptageren, og derfra videre til TV'et. Som det også fremgår af brugsanvisningen for harddiskoptageren.
At sætte antennekablet direkte til TV'et, vil umuliggøre optagelse. Desuden er signalet til TV'et jo stærkt nok når bare optageren er slukket.
Når optageren optager et program, kan man desværre ofte ikke se fjernsyn, da signalet jo "stjæles" af optageren.
Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 21:47
Prøv med en antenne splitter
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2017 kl. 22:40
Og hvis en splitter dæmper signalet for meget så prøv med en antenneforstærker med 2 udgange.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 08:16
Hej.
Er det på alle kanaler ,synes nemlig jeg her på det senest har oplevet et dårligere signal på Boxer kanaler.
Det skal med at vi har fået en 4 G TDC mast lige i nærheden.
Mvh.

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej.
Er det på alle kanaler ,synes nemlig jeg her på det senest har oplevet et dårligere signal på Boxer kanaler.
Det skal med at vi har fået en 4 G TDC mast lige i nærheden.
Mvh.


LTE starter omkring 800Mhz, så reelt burde det vel kun være den højeste af Boxers frekvenser (er det ikke 778Mhz?) der KUNNE blive berørt.

Der ud over, så skriver OP at det kun sker når han tænder for recorderen, så det er sikkert den der er dårlig til at pass'e signalet, og ædelægger det så snart den bliver tændt.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 10:59
Nej det giver ikke mening at den sender antenne signalet fint videre i standby og ikke når den optager / er tændt, lyder mere som om der er en fejl i den.

Hvis du kan prøve den hos en anden (gerne en med lidt lavt antenne signal) ville det nok være en god ide. Fejler den også der, skal den nok til rep hvis der er garanti eller også bare udskiftes....

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

Nej det giver ikke mening at den sender antenne signalet fint videre i standby og ikke når den optager / er tændt, lyder mere som om der er en fejl i den.

Hvis du kan prøve den hos en anden (gerne en med lidt lavt antenne signal) ville det nok være en god ide. Fejler den også der, skal den nok til rep hvis der er garanti eller også bare udskiftes....


Jeg er 99% sikker på at "fejlen" skyldes recorderen. Så snart den tændes tænker jeg at RF signalet ikke længere bare er "passthrough" og dermed bliver det væsentlig forringet af "dårlige" komponenter i recorderen...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg er 99% sikker på at "fejlen" skyldes recorderen. Så snart den tændes tænker jeg at RF signalet ikke længere bare er "passthrough" og dermed bliver det væsentlig forringet af "dårlige" komponenter i recorderen...
 
Og det er jo hurtigt og billigt at tjekke med en splitter.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
satbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér satbox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 01:11
jeg vil også sige der er RF gennemgangen den er galt med, det har tidligere været et stort problem på samsung bluray afspiller med indbygget harddisk af RF gennemgangen står af.
 
Til top
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 17:15
Sidste nyt herfra.
Jeg prøvede med en splitter, men så var der pludseligt INGEN kanaler på TV.

Da jeg igen fjernede splitteren, opdagede jeg, at de kanaler der "forsvinder" når optageren tændes KUN er de gratis kanaler. ALLE de kanaler der betales for via Boxer, fortsætter fint på TV'et, også når optageren er tændt.

Jeg håber de nye opdagelser kan hjælpe jer, for nu forstår jeg ABSOLUT ingenting.
Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu