recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af surround receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af surround receiver

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2007
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af surround receiver
    Sendt: 23-Februar-2017 kl. 12:50
Halløj

Tiden er kommet til jeg vil prøve en anden receiver men jeg mangler lidt vejledning da det er længe siden jeg har haft kigget på sådan noget sidst.

Jeg har et JBL LS setup med 2 sub så det kunne være lækkert med to separate sub kanaler ud over det har jeg en effektforstærker så det skal være noget med preout. lige pt er det en 5.1 bio jeg har, men jeg overvejer atmos.

jeg har selv haft kigget på 
Marantz-SR6011
Yamaha RX-A1060

andre forslag?
lige nu er det den Marantz-SR6011 der trækker da der er et godt tilbud på den.
Sony 55x9005b
Sony PS4
Panasonic DMP BDT310
Harman Kardon AVR 370
JBL LS80
JBL LS40
JBL LS Center
JBL LS 120P
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Lygtemanden Lygtemanden skrev:

Halløj

Tiden er kommet til jeg vil prøve en anden receiver men jeg mangler lidt vejledning da det er længe siden jeg har haft kigget på sådan noget sidst.

Jeg har et JBL LS setup med 2 sub så det kunne være lækkert med to separate sub kanaler ud over det har jeg en effektforstærker så det skal være noget med preout. lige pt er det en 5.1 bio jeg har, men jeg overvejer atmos.

jeg har selv haft kigget på 
Marantz-SR6011
Yamaha RX-A1060

andre forslag?
lige nu er det den Marantz-SR6011 der trækker da der er et godt tilbud på den.

Jeg kan varmt anbefale Marantz SR6011 da jeg selv har storebroren 7011, men også har en ven der har netop 6011. En dejlig receiver som har kraft og saft i sig!

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 14:37
Og jeg kan varmt anbefale Yamaha! Dejlig kraftfuld gengivelse, og de (tilslutnings- og funktions-) muligheder man har behov for. Derudover en fantastik holdbarhed - Yamaha-ejere skifter p.g.a. nye formater, ikke fordi de går i stykker.

Nå ja, og så kan jeg godt li' at man på Yamaha kan se, hvad der står på displayet henne fra sofaen, der ikke kun et lille "fiskeøje".

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 14:53
Og jeg kan varmt anbefale Pioneer! Dejlig kraftfuld gengivelse, og de (tilslutnings- og funktions-) muligheder man har behov for. Derudover en fantastik holdbarhed - Pioneer-ejere skifter p.g.a. nye formater, ikke fordi de går i stykker.

Nå ja, og så kan jeg godt li' at man på Pioneer kan se, hvad der står på displayet henne fra sofaen, der ikke kun et lille "fiskeøje".
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 15:00
Jeg kan anbefale at bruge TV'et til at se hvad man afspiller fremfor at skulle kigge på sin surround receiver ;)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 15:03
Hvad skal jeg sige, jeg har en Marantz SR 5010 og syntes netop at ko-øje displayet er fedt. Jeg har briller, så jeg kan godt læse, hvad der står i displayet, har jeg brug for mere, er der OSD.....

For øvrigt er høje fejlrater ikke noget der ligger til Marantz, derimod ville jeg være mere forbeholden overfor nye Pioneer generationer, der er en sammensmeltning af Pioneer og Onkyo. Onkyo har haft massive problemer med HDMI boards, hvilket jeg håber at Pioneer har haft held til at ændre på. Men, hvem tager chancen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Jeg kan anbefale at bruge TV'et til at se hvad man afspiller fremfor at skulle kigge på sin surround receiver ;)


De fleste har vel også en dimme funktion. Jeg har altid displayet slukket.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad skal jeg sige, jeg har en Marantz SR 5010 og syntes netop at ko-øje displayet er fedt. Jeg har briller, så jeg kan godt læse, hvad der står i displayet, har jeg brug for mere, er der OSD.....

For øvrigt er høje fejlrater ikke noget der ligger til Marantz, derimod ville jeg være mere forbeholden overfor nye Pioneer generationer, der er en sammensmeltning af Pioneer og Onkyo. Onkyo har haft massive problemer med HDMI boards, hvilket jeg håber at Pioneer har haft held til at ændre på. Men, hvem tager chancen?

Klaus


Onkyo's HDMI problemer skyldtes vel i høj grad den stegepande agtige temperatur deres receivere kørte med. Nu har Onkyo også fået klasse D maskineri og dermed lave temperaturer. Så mon ikke de holder nu. Det vil tiden vise.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 15:23
Men, er det ikke kun Onkyo TX RZ 1100 og 3100 der har fået klasse D?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Men, er det ikke kun Onkyo TX RZ 1100 og 3100 der har fået klasse D?

Klaus


Det er muligt de andre ville jeg heller ikke røre med en ildtang.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Jeg kan anbefale at bruge TV'et til at se hvad man afspiller fremfor at skulle kigge på sin surround receiver ;)


Er det ikke svært at se på TV'et, hvilke format man ser, hvis man kigger på flow-tv?
Desuden vil du med TV'et skulle have fat i en fjernbetjening, for at aktive info, for at se det. Det står på displayet hele tiden.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad skal jeg sige, jeg har en Marantz SR 5010 og syntes netop at ko-øje displayet er fedt. Jeg har briller, så jeg kan godt læse, hvad der står i displayet, har jeg brug for mere, er der OSD.....

For øvrigt er høje fejlrater ikke noget der ligger til Marantz, derimod ville jeg være mere forbeholden overfor nye Pioneer generationer, der er en sammensmeltning af Pioneer og Onkyo. Onkyo har haft massive problemer med HDMI boards, hvilket jeg håber at Pioneer har haft held til at ændre på. Men, hvem tager chancen?

Klaus


Onkyo's HDMI problemer skyldtes vel i høj grad den stegepande agtige temperatur deres receivere kørte med. Nu har Onkyo også fået klasse D maskineri og dermed lave temperaturer. Så mon ikke de holder nu. Det vil tiden vise.


Dårlige (for billige) lytter! Men ja, de høje temperaturer hjælper selvfølgelig ikke på sagen...

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu