recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af surround receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af surround receiver

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 16:51
Har du overvejet Denon ?
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Tmann Tmann skrev:

Har du overvejet Denon ?


Så kan man lige så godt vælge en Marantz, da de har mange komponenter til fælles. Blot har Marantz diskrete komponenter i indgangsmodulerne = bedre lyd.

Jeg har haft en Denon receiver. Den røg hurtigt videre - dødkedelig at lytte til.

M.v.h.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Jeg kan anbefale at bruge TV'et til at se hvad man afspiller fremfor at skulle kigge på sin surround receiver ;)
Er det ikke svært at se på TV'et, hvilke format man ser, hvis man kigger på flow-tv?
Desuden vil du med TV'et skulle have fat i en fjernbetjening, for at aktive info, for at se det. Det står på displayet hele tiden.
For mig og sikkert mange andre som har et TV møbel så er det sværere at se på displayed på en surround receiver, da den er skjult bag et tv møbel :)

Med et ordentligt TV kan man også sagtens få den info frem hele tiden, eller rettere et ordentligt mediecenter, hvis det er det man vil.
Man kan også få frem hvor mange fps og i hvilken bitrate en video kører med, men det er ikke vigtigt for mig og sikkert mange andre, da ens udstyr selv justerer sig ind efter det, det samme gælder lyden.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 18:33
Du kan stadig ikke få det frem, når du ser på flow tv...

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 19:22
Okay, jeg bruger sjældent menuerne når jeg ser tv. Enten skruer jeg op og ned for lyden, ellers skifter jeg kanal....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 21:35
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 22:18
Har kun reference i forhold til forskellige Denon receivere. Og har da altid været tilfreds. Det er jo en smags sag. Nu kan jeg se der bliver linket til lydogbillede. Hvor Denon score rigtig flot. Det undre mig bare at vær gang at Denon nævnes så sables der nærmest ned af alle her inde mere eller mindre.
Og så ville de langt hellere vælge Marantz. Ikke at jeg siger det er en dårlig receiver men efterhånden lyder det mere "FAN" agtigt end "konstruktivt".
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 23:02
Det har vel - som ved så meget andet - også noget at gøre med, hvad man får for sine penge.

Tvillingerne hedder:
Denon X4300 til 10.500 og Marantz SR 6011 til 7.500

Denon tilbyder Heos, en HDMI udgang mere, en 12 trigger udgang mere og et større display for 3.000 kroner ekstra.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2007
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Tmann Tmann skrev:

Har kun reference i forhold til forskellige Denon receivere. Og har da altid været tilfreds. Det er jo en smags sag. Nu kan jeg se der bliver linket til lydogbillede. Hvor Denon score rigtig flot. Det undre mig bare at vær gang at Denon nævnes så sables der nærmest ned af alle her inde mere eller mindre.
Og så ville de langt hellere vælge Marantz. Ikke at jeg siger det er en dårlig receiver men efterhånden lyder det mere "FAN" agtigt end "konstruktivt".

Jeg synes bare aldrig rigtigt jeg ser nogle tilbud hos hifi klubben og de er slet ikke til at handle med.
Sony 55x9005b
Sony PS4
Panasonic DMP BDT310
Harman Kardon AVR 370
JBL LS80
JBL LS40
JBL LS Center
JBL LS 120P
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 00:01
Skade være med om det er på tilbud. Marantz er altid på tilbud, så de er heller ikke på tilbud, det er bare snyd at de kører med fiktive førpriser.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 04:49
Marantz sr 6011 har siden introduktion i 2016 svinget mellem 9000,- og 10.200,-
Så de 7500,- den står til nu, er da en fin tilbudspris.

Pricerunner

det samme gælder 7011 der er faldet fra 15.500,- til 11.500,- over de sidste 4-5 mdr.

Pricerunner Marantz 7011


Genrelt samme prisudviklingfor alle Marantz modeller..

Men hov, vent nu lidt.
Onkyo, Pioneer, Yamaha har det samme prismønster..?
Det må sgu være organiseret snyd.!

Pricerunner Pioneer




Redigeret af strecker - 24-Februar-2017 kl. 06:23
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 06:11
Touche, jeg tog fejl og ændrer straks mit udsagn til at Marantz er altid på tilbud, nogen gange bedre end andre.

Faktum er blot at hififreaks gør som de er vant til, kører næsten altid med en fiktiv førpris der aldrig har været der....


Klaus
(Selv Marantz ejer købt hos hififreaks)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu