recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af blu-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af blu-ray afspiller

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mr.Nielsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2017
Sted: Skive
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af blu-ray afspiller
    Sendt: 26-Februar-2017 kl. 15:11
Hej med jer.
Kan se at de fleste af jer anbefaler Panasonic eller Oppo afspiller?
Hvad anbefaler i og hvorfor?
Jeg søger en til mit surround setup og 4K Philips TV.
Jeg vil selvfølgelig gerne have fat i en som kan levere god lyd og et flot billede, gerne med 4K opskalering.

Fortæl jeres erfaringer. Tongue
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 16:02
Jeg valgte en Oppo efter at have lavet en del research hvor det viste sig at folk gang på gang nævnte den som det bedste.

Jeg fortrød aldrig mit købt af Oppo 103 og har netop købt deres nye Oppo 203.

Den er ikke billig, men den er virkelig godt sat sammen og virker som et solid stykke udstyr.

Det er muligt at mindre kunne gøre det og der er helt sikkert mere pris-effektive løsninger, men hvis kun det bedste er godt nok kan jeg kun pege på Oppo.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 17:21
Oppo er det bedste. Køb en Oppo.

Nu kommer Hother snart og siger at Panasonic er lige så godt, men det passer ikke. Det er kun fordi han har sådan en, ligesom når LG OLED er dårligt fordi han har Panasonic LED LCD.

Redigeret af Naiera - 26-Februar-2017 kl. 17:22
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 17:29
Der er ingen der kan se forskel på billedet når det er mellem Panasonic og Oppo.

Jeg har Pana fordi den kom først.   Skulle jeg vælge i dag så blev det Oppo fordi jeg syntes om deres enkelthed.
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 21:12
Pana BDT500 har jeg ... Den er super
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oppo er det bedste. Køb en Oppo.

Nu kommer Hother snart og siger at Panasonic er lige så godt, men det passer ikke. Det er kun fordi han har sådan en, ligesom når LG OLED er dårligt fordi han har Panasonic LED LCD.

Wow ... konstruktivt.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2017 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oppo er det bedste. Køb en Oppo.

Nu kommer Hother snart og siger at Panasonic er lige så godt, men det passer ikke. Det er kun fordi han har sådan en, ligesom når LG OLED er dårligt fordi han har Panasonic LED LCD.

Naiera, nu vrøvler du igen. Jeg forholder mig til praktikken, virkeligheden, og det som jeg grundigt har afprøvet. Du til hvad du læser dig til, og får at vide af dine guruer. Jeg udtaler mig aldrig om f.eks. en projektor. Har aldrig ejet en, og kender meget lidt til sådan en. Du udtaler dig vist om hvad som helst - og uanset til dit reelle kendskab.  

Jeg synes at OLED har et helt skønt og detaljeret billede, jeg er bare ikke overbevist om holdbarheden - og den indtil nu, den primære producent.

Kan anbefale både Oppo og Panasonic - ikke at jeg kan se forskel i billedet, men byggekvalitet m.v. er bedre for Oppoen.


Redigeret af Hother - 27-Februar-2017 kl. 00:27
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
michael1977 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 07:21
Super god hjælp til trådstarter Naiera ! Måske vi skal starte en ny tråd "Jeg ved hvad andre forummedlemmer vil anbefale"

Mr. Nielsen,  Oppo er superklasse, kvaliteten er i top, dyre komponenter og får altid gode anmelderser, de koster ofte en del mere. 

Jeg kender ikke Panasonics indmad, men de får gode anmelderser, og er uden tvivl et kvalitetsprodukt ydermere tvivler jeg på der er nogen der kan se forskel på billedet når der ryger en UHD i, der er ofte et svagt led i kæden, så mindre du har et 2017 topmodellerne fra LG, Panasonic eller andet voldsomt dyrt TV, kommer du eller andre ikke til at kunne se forskel.

Selv Samsung K8500 (på tilbud i Elgiganten) får gode anmelderser, den er dog ikke nær samme kvalitet som Panasonics og Oppo, men måske et godt kompromis.

Jeg står selv for et køb af sådanne afspiller, det bliver Oppoen da jeg kan lide dens design, deres mangel på apps i 203 modellen, finder jeg møg irriterende, og ikke mindst Oppos udtalelse om at de har undladt disse, så den starter hurtigere op, sikke en gang lort det kan de programmere sig ud af i Java.
Lad os se om de ikke har på mirakelvis har løst det problem i 205ern når den kommerWink, så får de jo osse den solgt, til os der er glad for de funktioner.






Redigeret af michael1977 - 27-Februar-2017 kl. 07:22
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 08:09
Et lille indspark herfra, omkring valg af BD Player. Oppo eller Cambridge, hvis byggekvalitet skal være ekstraordinær, og de to maskiner er nærmest identiske.
Panasonics afspillere på teknikken, er imo, ikke dårligere end de førnævnte, men til gengæld noget billigt plastic. En Cambridge og Oppo bliver hvor man har stillet den, en Panasonic skal der ses efter når man lufter ud.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 12:46
Cambridge er jo netop Oppo i forklædning
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 14:17
Min Pana BDT500 er ABSOLUT solid bygget og med store fødder, den står fast, også når der luftes ud :-)
Til top
F.Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2017 kl. 11:16
Det ser ud til Oppo 205 kommer til april http://www.oppodigital.com/blu-ray-udp-205/
Men det er vel ikke meget, jeg får ud af den i forhold til en Oppo 203'er med en Yamaha RX-A3060 surroundreceiver? Der er vel kun forskel på analog hifi-lyd?


Redigeret af F.Nielsen - 08-Marts-2017 kl. 11:25
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu