recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)

 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 21>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 09:57
Opdatering herfra:

Sagen er som beskrevet overgået til klagenævnet og begge parter er hørt. De har fået mit fra forbrugerrådet, mens Cinemagic har indsendt deres. 
Så tænker at det vel er det sidste inden tv´et (hvis det findes nødvendigt) skal undersøges.

Det "underlige" i denne sag er, at vi faktisk er enige om omstændigheder mm, men bare ikke hvorledes der skal forholdes til problemstillingen.
 - Jeg kan dog oplyse - til info til jer andre, at et modargument fra cinemagic er et screenshot fra DMI i dagene op til jeg kontakter dem. Hvor der har været "hedebølge med meget høje temperaturer, manglende nedbør og svag vind. Såfremt kunden har har haft vinduet åbent for at udlufte stuen i denne periode og samtidigt haft tv´et tændt, kan dette ligge til grund for indtrængen af et stort antal dyr på en gang" - dette tolkes som en invitation til tordenfluer.

Det er længe siden jeg har læst anvisningen for brug af tv´et, men jeg mindes ikke at have læst de forholdsregler. 
Dernæst er der ingen steder noteret hvornår de fluer reelt er kommet til mit tv, men blot hvornår jeg reagerer/tager kontakt - hvilket forklarer hvorfor Cinemagic under det forløb her, kontaktede mig for svar på hvornår jeg konstaterede tordenfluerne.

Dernæst er der indsendt en del screenshots af denne tråd her - blot til info for dem der evt har skrevet eller senere vil skrive i tråden.

Som sagt tidligere i tråden finder jeg dog intet ulovligt eller andet i tråden her, blot en oplevelse af et reklamationsforløb hos en forhandler. Moralen kan diskuteres, men det mener jeg også hele Cinemagics kundepleje eller mangel på samme kan.


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 10:27
Hold da bare helt op, det er hermed blevet svært at eje et TV. Jeg har samlet set vel haft omkring 13-14 fladskærme i min stue lejlighed de seneste 10-11 år , under alle mulige og umulige meteorologiske forhold, og med vinduet åbent ud til vor have under alle typer af meteorologiske forhold - dag  - morgen- aften og nat. Og uden en eneste tordenflue i mine paneler.

Hvis "Undtagelsen" reelt skal gøres gældende må vi kræve helt andre garantiregler/forpligtigelser fra forhandlerne. Det her hænger bare ikke sammen.

I virkeligheden kan tordenfluerne være blevet udklækket i dit TV efter du - eller i forbindelse med at du fik dit TV. Det er jo blevet en videnskab.Confused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Opdatering herfra:

Sagen er som beskrevet overgået til klagenævnet og begge parter er hørt. De har fået mit fra forbrugerrådet, mens Cinemagic har indsendt deres. 
Så tænker at det vel er det sidste inden tv´et (hvis det findes nødvendigt) skal undersøges.

Det "underlige" i denne sag er, at vi faktisk er enige om omstændigheder mm, men bare ikke hvorledes der skal forholdes til problemstillingen.
 - Jeg kan dog oplyse - til info til jer andre, at et modargument fra cinemagic er et screenshot fra DMI i dagene op til jeg kontakter dem. Hvor der har været "hedebølge med meget høje temperaturer, manglende nedbør og svag vind. Såfremt kunden har har haft vinduet åbent for at udlufte stuen i denne periode og samtidigt haft tv´et tændt, kan dette ligge til grund for indtrængen af et stort antal dyr på en gang" - dette tolkes som en invitation til tordenfluer.


Jamen, det må man jo så håbe, at de selvsamme forhandlere har informeret deres kunder om, INDEN handlen blev gennemført. Så kunne det være de havde en en micro chancen for at argumentere sig uden om det. 
På den anden side, forbrugerklagenævnet har tidligere haft mindst en lign sag, hvor man omvendt nåede frem til, at tordenfluer eller andet ikke hører til i en skærm. Og at det måtte skyldes manglende ordentligt konstruktion/design. Så med det i minde, så vil jeg tro forhandleren´s argument med DMI og vejret, det ryger direkte i absolut ligegyldig kassen.


Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Dernæst er der indsendt en del screenshots af denne tråd her - blot til info for dem der evt har skrevet eller senere vil skrive i tråden.

Som sagt tidligere i tråden finder jeg dog intet ulovligt eller andet i tråden her, blot en oplevelse af et reklamationsforløb hos en forhandler. Moralen kan diskuteres, men det mener jeg også hele Cinemagics kundepleje eller mangel på samme kan.


Hvis de har brugt screenshots herfra, hvorfor fanden læser de så ikke det der skrives. Forbrugerklagenævnet har allerede tidligere afgjort en lign sag. Det er skrevet indtil flere gange. De havde bare behøvet selv at søge den afgørelse, så ville de her nok have indset, at sagen ikke er værd at gå efter.
Men fred nu være med det. Hvis de går efter at forbrugerklagenævnet skulle have glemt deres tidligere holdning, så skal de da have lov til det. Jeg tror dog næppe det ændre på udfaldet.

Og iøvrigt, så forstår jeg ikke cinemagic skulle have problemer med tråden her, rent moralsk set. Det er jo hammerende ligegyldigt hvad brugere på et tilfældigt forum mener. Det er muligt de ikke bryder sig om negativ omtale. Men den del er de mest af alt selv herre over. Og hvis de forventer at kunne tilfredsstille samtlige mennesker i hele verden, så skulle de sgu nok ikke have slået sig ned som forhandlere. 

I mine øjne er de sgu dybt underlige. Specielt deres argument mht DMI og vejret. Jeg gad godt vide, om de virkelig selv efterlever den del, og om det er en generel tendens de nu mener de forsøger at skabe. Men det er jo også bare min, en tilfældig bruger på et tilfældigt forums, mening LOL
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 10:45
Hej.
Et godt råd.
Sprøjt for fluer inden i tænder for Tv,især om sommeren. Wink
Mvh.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 10:49
Forhåbentlig en joke, nesager?
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Forhåbentlig en joke, nesager?


Det var meningen,og så også en kommentar til at der kan sidde noget der helt alvorlig skriver at man holde sine vinduer lukket om sommeren
Mvh .og held og lykke til Bromberg


Redigeret af nesager - 19-April-2017 kl. 11:06
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 08:31
-

Redigeret af vclarke - 20-April-2017 kl. 08:37
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 08:32
Er det lovligt at indsende screenshots herfra?

Hvem har gjort det, Bromberg5 eller Cinemagic?


Redigeret af vclarke - 20-April-2017 kl. 08:33
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hold da bare helt op, det er hermed blevet svært at eje et TV. Jeg har samlet set vel haft omkring 13-14 fladskærme i min stue lejlighed de seneste 10-11 år , under alle mulige og umulige meteorologiske forhold, og med vinduet åbent ud til vor have under alle typer af meteorologiske forhold - dag  - morgen- aften og nat. Og uden en eneste tordenflue i mine paneler.
13-14 tv på 10-11 år? Det kan godt være du ikke har haft tordenfluer, men du har da tydeligvis haft en del problemer med dine tv :D hehe


Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Er det lovligt at indsende screenshots herfra?

Hvem har gjort det, Bromberg5 eller Cinemagic?

Hvorfor skulle det ikke være lovligt. Det er da et åbent forum? Er det så også ulovligt at linke til en tråd?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hold da bare helt op, det er hermed blevet svært at eje et TV. Jeg har samlet set vel haft omkring 13-14 fladskærme i min stue lejlighed de seneste 10-11 år , under alle mulige og umulige meteorologiske forhold, og med vinduet åbent ud til vor have under alle typer af meteorologiske forhold - dag  - morgen- aften og nat. Og uden en eneste tordenflue i mine paneler.
13-14 tv på 10-11 år? Det kan godt være du ikke har haft tordenfluer, men du har da tydeligvis haft en del problemer med dine tv :D hehe


Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Er det lovligt at indsende screenshots herfra?

Hvem har gjort det, Bromberg5 eller Cinemagic?

Hvorfor skulle det ikke være lovligt. Det er da et åbent forum? Er det så også ulovligt at linke til en tråd?

Hvis man kigger i bunden af forum, så står der jo dette.   
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 09:04
Ved ikke om det er ulovligt. Uanset er det begrænset hvor personligt man kan hæfte bag et forum nickname.
Med det sagt er jeg reelt også ligeglad - personligt har jeg gjort mig skyldig i at kalde en sælger arrogant skid og det står jeg fint ved.
Syntes argumentationen drejer sig om alt muligt andet. Man affejer kernen i konflikten (bevares cinemagic mener ikke der er en sag. Den ER afgjort af Panasonic).
Det drejer sig om vejrforhold og at jeg har gang i en personlig hetz.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvis man kigger i bunden af forum, så står der jo dette.   

Det har du da ret i. Nå ja så blev jeg så klog.
Så man må gerne smide et link til denne tråd. Men tage et screenshot så folk er bundet op på det de nu engang har sagt. NEJ DER TRÆKKER VI ALTSÅ STREGEN! hehe LOL
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu