recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 21>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det er ikke en service at forhandleren overholder købeloven. Forhandlerne SKAL håndtere reklamationer og det ved de udmærket. Dette gælder uanset hvad kunden har givet for varen og der er ingen undskyldninger andet end at gå konkurs.
Nej det er ingen service at overholde købeloven. Men købeloven kan jo overholdes på flere måder.

- Man kan være den gode forhandler der yder en god service og bare bytter et tv med tordenfluer.

- Så kan der være ham der sender det ind 2 gange som han har ret til og får det repeterer.

- Så har vi dem der ikke kan eller vil fikse det og så ender i i et forbrugerklagenævn og derefter makker ret. 

- Og til sidst har vi dem der er kolde i enden og bare ikke overholder loven. 

Så jeg vil da i høj grad mene at service spiller ind. 
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Man affejer kernen i konflikten
Det drejer sig om vejrforhold og at jeg har gang i en personlig hetz.

Det er sådan noget advokater kan Dead
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det er ikke en service at forhandleren overholder købeloven. Forhandlerne SKAL håndtere reklamationer og det ved de udmærket. Dette gælder uanset hvad kunden har givet for varen og der er ingen undskyldninger andet end at gå konkurs.
Nej det er ingen service at overholde købeloven. Men købeloven kan jo overholdes på flere måder.


Man kan lave sine egne fortolkninger. Men det er ikke ens betydende med, at man så også overholder den egentlige mening med loven. Når/hvis man laver sine egne fortolkninger, så må man også være parat til at lade sig korrigere, eksempelvis via en forbrugerklagesag. Se fx dit eksempel med "ret til 2 gange".

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

- Man kan være den gode forhandler der yder en god service og bare bytter et tv med tordenfluer.


Har intet med købeloven at gøre. Service og købeloven hverken kan, skal eller må sammenblandes. 

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

- Så kan der være ham der sender det ind 2 gange som han har ret til og får det repeterer.


"ret til" Hvor læser du lige det? 
Se her går fortolkningen galt. Du siger "ret til 2 gange". Købeloven siger ikke nogen specifikke antal gange. 1 eller 0 kan faktisk vise sig at være nok! 2 eller flere kan være også være en mulighed. 

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

- Så har vi dem der ikke kan eller vil fikse det og så ender i i et forbrugerklagenævn og derefter makker ret.


Alt afhængig af deres argumentation, så er der kun en løsninger på disse. 
De får fjernet muligheden for at handle noget som helst i fremtiden, (kan desvære ikke lade sig gøre). Men de har bekostet kunden, samfundet og systemet så meget unødigt, så jeg mener reelt ikke de høre til i branchen. 

Som forhandler har de alle muligheder for at rådføre sig, inden de evt giver sådan et svar. Branchen burde samtidig stille rådgivning til rådighed for de forhandlere der ryger ud i disse tvister. (Jeg ved ikke om Branchen gør det i dag). 
Og så bør forhandlerne helt principielt lade være med at bruge producenternes anvisninger. Forhandlerne burde efterhånden vide, at en forbrugersag er en sag mellem forbruger og forhandleren, og producenterne har et helt anden vinkel i det. I den konkrete situation vil jeg tro, at Panasonic stritter imod, fordi de ved det er et emne som har været meget omtalt i forbindelse med en konkurrent, (samsung). Og de vil sandsynligvis gøre hvad som helst for at ikke ende i den samme position. Panasonic er samtidig hammerende ligeglade med kunden. De har ikke et forhold til kunden, som forhandleren har/burde have. 

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

- Og til sidst har vi dem der er kolde i enden og bare ikke overholder loven.


De skal bare hænges ud til offentlige skue over alt, til skræk og advarsel for alt og alle.

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Så jeg vil da i høj grad mene at service spiller ind.


Så har du misforstået både købeloven og servicebegrebet, efter min mening.
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 12:39
-> Recordere.dk - sagsøg dem for at kopiere indhold herfra
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 13:50
Hvis man vælger at oprette et firma/butik så må man i tilfælde af reklamationer have en klar aftale med producenten, leverandøren, men fortager man sine indkøb i et tvivlsom led som ender med, at man som erhvervsdrivende ender med at stå med omkostningerne ved en reklamation og dermed ikke er villig til at få reklamationen ordnet, så har man et forkert grundlag at drive forretning på.

Vil en erhvervsdrivende ikke følge de rettigheder som købenloven udsteder til forbrugere, har man kun den mulighed at klage over den erhvervsdrivende og det er desværre ofte en længere process som kan tage ca. 1 år i eks. Forbrugerklagenævnet og lade deres jurister behandle klagen, og især når modargumenterne er eks. en vejrudsigt eller andre useriøse anklager fra den erhvervsdrivende.

Købeloven og behandlingen af en klage igennem Forbrugerklagenævnet er desværre for billigt for den erhvervsdrivende når man tænker på at det kan tage op til 1 år før det bliver afgjort, og man ikke må bruge produktet i den tid, hvis man som forbruger vinder en sag burde det være dyrere for den erhvervsdrivende at trække sagen i langdrag og ved ikke at opfylde købeloven.

I dag er det sådan, at vil man have sin ret, må man have tålmodighed og eks. undvære det man klager over i denne perioden, alle ved at eks. undvære et tv i ca. 1 år er umuligt, så står man i endnu et dilemma.

Det er altid den erhvervsdrivende pligt, at håndtere en reklamation fra en forbruger.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:



Købeloven og behandlingen af en klage igennem Forbrugerklagenævnet er desværre for billigt for den erhvervsdrivende når man tænker på at det kan tage op til 1 år før det bliver afgjort, og man ikke må bruge produktet i den tid, hvis man som forbruger vinder en sag burde det være dyrere for den erhvervsdrivende at trække sagen i langdrag og ved ikke at opfylde købeloven.

I dag er det sådan, at vil man have sin ret, må man have tålmodighed og eks. undvære det man klager over i denne perioden, alle ved at eks. undvære et tv i ca. 1 år er umuligt, så står man i endnu et dilemma.


Og derfor burde der blive slået voldsomt hårdt ned på oplagte sager, hvor det skriger til himlen, at en forhandler netop udnytter denne tid. 
Jeg ved godt, at begrebet "oplagte" sager ikke bare lige er sådan til at sige. Men jeg tror ikke de mennesker der vurdere dette, at de er uden almen sund fornuft og godt kan se, hvornår en forhandler er samarbejdsvillig eller ikke er det. 

I en tidligere sag jeg selv kørt mod en IT forhandler, der var forhandleren bestemt ikke samarbejdsvillig i praktisk talt 1 år. Adskillige henvendelser til forhandleren fra forbrugerklagenævnets side blev mødt med tavshed. Det var først da de skrev til forhandleren, at de ville have produktet til gennemgang, så reagerede forhandleren ved at tilbyde mig pengene tilbage. På det tidspunkt var der gået 1 år. 

Det er skandaløst at sådan en forhandler ikke rammes voldsomt hårdt økonomisk efterfølgende, så de fremover i det mindste er samarbejdsvillige, hvis de overhovedet skal have lov til at eksistere fremover. Det burde være i alles interesse at få afklaret en konflikt hurtigst muligt, så man kan komme videre. 

Set fra en forbrugers side, så er det sådanne ting der giver mistillid, og det breder sig som ringe i vandet. Så ikke nok med at sådan en forhandler generer sagens gang, forhandleren ødelægger også tilliden til resten af branchen. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Man affejer kernen i konflikten
Det drejer sig om vejrforhold og at jeg har gang i en personlig hetz.

Det er sådan noget advokater kan Dead

Det er ikke advokater eller andet, det er cinemagic der ikke tager udgangspunkt i de forpligtelser de har som forhandler. Eller i det mindste forholder sig til dem - adspurgt.

Dernæst har tråden ihvertfald tjent sit formål (fra mit synspunkt). Jeg er glad for at andre har taget bestik af denne sag, - eller det tolker jeg ihvertfald sådan:).

Cinemagic har en kedelig kundepleje og det fortjener potentielle kunder at vide. (Eller kedelig kundepleje i min optik, det er op til den enkelte bruger at drage sin egen konklusion på det skrevne selvfølgelig).

Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 10:12
Hej, har tidligere købt både PanaTV og anlæg hos Cinemagic, de virker heldigvis endnu og garantien er fløjet.......men jeg kommer ikke til at købe igen hos dem!
 
Magen til klaphat augmentation iht. dmi og tordenfluer! Næste er vel man ikke må bruge hvid eller gul maling indendørs som jo også tiltrækker disse kræ (nå ja, hvis man bor hermetisk lukket kommer de jo vel ikke ind)!
 
Klaphatte!
http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:


Hej, har tidligere købt både PanaTV og anlæg hos Cinemagic, de virker heldigvis endnu og garantien er fløjet.......men jeg kommer ikke til at købe igen hos dem!
 
Magen til klaphat augmentation iht. dmi og tordenfluer! Næste er vel man ikke må bruge hvid eller gul maling indendørs som jo også tiltrækker disse kræ (nå ja, hvis man bor hermetisk lukket kommer de jo vel ikke ind)!
 
Klaphatte!


Ah ja, lidt mere service til Panasonic og deres brugsmanual.:)

Ja lige præcis argumentation med DMI og et sandsynligt scenarie, satte virkelig ny standard. De skulle hellere have holdt sig til benægtelse benægtelse benægtelse. Det her er direkte grinagtigt.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:


 
Magen til klaphat augmentation iht. dmi og tordenfluer! Næste er vel man ikke må bruge hvid eller gul maling indendørs som jo også tiltrækker disse kræ (nå ja, hvis man bor hermetisk lukket kommer de jo vel ikke ind)!
 
Klaphatte!


Fuldstændig enig Det ville måske være en god ide hvis det var Tv,et der var hermetisk lukket

Mvh.
Til top
jan.h Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Aabenraa
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 09:43
CineMagic seneste regnskab ser ikke godt ud.  Minus på 4 mill. Kr. fs de sidste fem år.

Lever kun på banken nåde ifølge revisor påtegningen.

Jan

jan.h
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 10:30
Hmm hvor står man så ved evt konkurs?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu