recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 21>
Forfatter
Besked
jan.h Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Aabenraa
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 10:45
Konkurslovens § 97

Jan
jan.h
Til top
jan.h Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Aabenraa
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 10:45
konkurslovens § 97.

Jan
jan.h
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 11:01
Måske relevant at citere, hvad den siger, i stedet for at 5000 skal til at google, hvad der står!

M.v.h.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 11:02
Hvis de lukker/går konkurs:
 
Så står man i reglen ikke godt.
 
Man kan melde sit udestående til boet.
Men man vil stå så langt nede af listen, at man ikke får noget.
Til top
jan.h Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Aabenraa
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 11:15
Konkursloven er ret omfattende.

Kort fortalt er du simpel kreditor, forvendt ikke at få noget som helst.

Jan

jan.h
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af jan.h jan.h skrev:

Konkursloven er ret omfattende.

Kort fortalt er du simpel kreditor, forvendt ikke at få noget som helst.

Jan


Mon ikke mere der tænkes på reklamationer?

Mit bud er, at man står ret dårligt, men selvfølgelig altid kan prøve med producenten - men forhandleren kan man ikke få hjælp hos (naturligt nok, hvis de er gået konkurs).
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 09:49
Der er sket lidt fremdrift i sagen her;). Jeg har i dag fået besked om at tv skal undersøges af sagkyndige på min bopæl.
 
Tænker at det vel nærmer sig afslutningen så? Eller hvad siger erfaringerne her?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2017 kl. 01:01
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Der er sket lidt fremdrift i sagen her;). Jeg har i dag fået besked om at tv skal undersøges af sagkyndige på min bopæl.
 
Tænker at det vel nærmer sig afslutningen så? Eller hvad siger erfaringerne her?

Den ene gang jeg prøvede det, der var der gået et år. Og nærmest samme dag forhandlede fik beskeden, så valgte forhandleren at give sig, og lade mig ophæve handlen. 
Andre forhandlere kører den videre derfra og venter på en reel afgørelse.

Men ja, der burde komme skred i tingene nu. Og en afgørelse bør komme rimelig hurtig, altså hvis det ikke lige var pga ferie, og evt en vanskelig sag. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 15:17
Jeg har idag haft besøg af sagkyndig til syn på tv'et.
Der blev taget billeder osv. Så går sagen til jurist som reelt afsiger dom på sagen.
Kopi af rapport fra sagkyndige gives til både mig og cinemagic. Håber at sagen tager sin ene snart så:). Det er her i juli lidt over et år siden jeg rettede henvendelse til cinemagic.

Cinemagic var ikke tilstede trods anbefaling herom.



Redigeret af Bromberg5 - 25-Juli-2017 kl. 15:18
Til top
sr7009 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2015
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér sr7009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 16:32
skulle i dag ligge en stort ordre hos dem for mit arbejde, men efter jeg så denne tråd tog jeg fast i chefen og vi har nu fundet en anden leverandør 

så de har i hvert fald ikke sparet noget på din sag . tverimod gik de glip at 89000 i omsætning .

kryser finger for dig og din sag
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 11:54
Har idag fået indsigt i den rapport sagkyndige lavede hos mig i sidste uge.
Konklusionen er at det må betragtes som være en fejl/mangel på tv'et hvilket cinemagic nu skal forholde sig ift de krav jeg stilte, som er handlen retur eller erstatning af tv.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 12:24
Ja, så fik du principielt ret, præcis som forventede, der da jo netop fandtes forudgående lign sager som også faldt ud til forbrugerens fordel (med rette). Tillykke med det.. (utroligt man skal ønske tillykke fordi du har holdt på din ret og fået den Wink).

Den der med erstatnings tv, den har jeg det såen lidt underligt med. Tilliden mellem forhandler og kunde er allerede brudt. Hvorfor pokker skulle man så gå ind i endnu en (ny) handel med dem. Det kan ingen parter være tjent med, efter min mening. Enhver handel der er trukket så langt ud, og specielt i det her tilfælde hvor forhandlers argument har været noget så idiotisk som "vejret". Det bør pr automatik resultere i handlen ophæves og parterne går hver til sit. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu