recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)

 Besvar Besvar Side  <1 1415161718 21>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Njae såfremt jeg skal fremskynde noget - så ser det ud til jeg vare skal sige "tak for kampen, jeg stopper her".

Du skal ikke stoppe noget. Sagen er overgået til forbrugerklagenævnet. De tager sig af al kommunikationen. Og forhåbentlig kommer de med et svar inde for ganske få dage. Jeg kan næsten ikke tro andet, med den indsigelse cinemagic har gjort. Intet af det er jo brugbart for nogen, præcis som du netop også selv har erfaret igennem hele sagen. Den del har forbrugerklagenævnet nok allerede gennemskuet. Så spørgsmålet er blot, om de giver cinemagic lidt mere tid til at "tænke sig om", eller om de efterkommer deres ønske om en ny undersøgelse, (bør ikke tage lang tid uanset hvad). Eller om de ganske enkelt træder igennem nu og dømmer Cinemagic ude. 
Din sejr er uanset hvad lige om hjørnet. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig andet. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Bare kig i deres regnskab på cvr.dk - de har nok i virkeligheden ret. Det ser ualmindeligt sort ud for dem. Mit råd - få det afsluttet i en fart, for der går næppe året ud før de er færdige som virksomhed. Og så har du reelt ingen sag.

Han skal ikke fremskynde noget. Jeg er ret overbevist om, at den del kan forbrugerklagenævnet sagtens selv se. Men om cinemagic formår at efterkomme deres, efter min mening, stensikre tabte sag, det er en helt anden situation, som ikke bør blandes ind i sagens gang og/eller afgørelse. Bromberg ville så i samme situation uanset om han fremskynder noget eller ej. 

cinemagic har sandsynligvis indset den er tabt, og pt køber de måske bare tid indtil de selv indgiver konkurserklæring (eller nogen gør det for dem). Men det vil ikke ændre noget for Bromberg. Derfor skal han bare lade forbrugerklagenævnet gøres deres arbejde i den tid det tager.. De må være ret tæt på nu, som i ganske få dage, som nævnt i forrige indlæg.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Njae jeg kan godt se at det kan lyde som jeg er ved at give op eller miste tålmodigheden. Det er jeg dog ikke:).
Jeg havde nok bare troet at det var ved at være ved en afgørelse.

Det er der også, er jeg ret sikker på. 

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg håber virkelig denne sag kan kaste lidt lys over forhandler metoder mm, da jeg finder det helt ude i hampen de svar der kræves svar på.


Det er det også. Men det var det jo også lige fra start, og derfor du valgte at gå videre med det.. Husk det Wink


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 17:02
Kandersen - Absolut:).
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 17:41
Bromberg5 Jeg følger din sag med interesse. Som du måske ved, har jeg haft en lignende sag, hvor både sælger ("og producent") valgte at hæve handlen og give mig pengene retur.

Jeg forstår din usikkerhed med, at sælger hverken vil hjælpe dig og samt -ifølge det skrevne - næppe formår økonomisk set.
I første omgang ville jeg skrive til forgrugerklagenævntet, således at de er orienteret om, at sagen haster og nævner årsagen.

På den anden side behøver sælger ikke at følge en afgørelse, der ikke er og ikke må sidestilles med en dom. Uanset kan du risikere at skulle slæbe sælger i retten, og som det ser ud, taber sælger mere og mere af sin formue efterhånden som tiden går, hvorved du stilles dårligere og dårligere.

Sekundært må du stævne Panasonic. Dog næppe Panasonic dk,da der formentlig er tale om import. Du er dermed tvunget til at gå rettens vej i et andet land, hvilket næppe er reelt, når man tager omkostningerne i betragtning.

Ud fra din situation ville jeg i stedet prøve at sælge TVet og i forbindelse med købers besigtigelse eller i forbindelse med et gunstigt tilbud fortælle om problemet med tv'et, som for de flestes vedkommende muligvis intet betyder.
Jeg ønsker dig det bedste.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Sekundært må du stævne Panasonic.


Det bliver svært, da handlen ikke er foretaget direkte hos Panasonic.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 18:03
Enig.Sekundært har man jo altid mulighed for at stævne sælgers leverandør og sluttelig producenten. Som jeg nævner bliver det næppe reelt.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Bromberg5 Jeg følger din sag med interesse. Som du måske ved, har jeg haft en lignende sag, hvor både sælger ("og producent") valgte at hæve handlen og give mig pengene retur.

Jeg forstår din usikkerhed med, at sælger hverken vil hjælpe dig og samt -ifølge det skrevne - næppe formår økonomisk set.
I første omgang ville jeg skrive til forgrugerklagenævntet, således at de er orienteret om, at sagen haster og nævner årsagen.

På den anden side behøver sælger ikke at følge en afgørelse, der ikke er og ikke må sidestilles med en dom. Uanset kan du risikere at skulle slæbe sælger i retten, og som det ser ud, taber sælger mere og mere af sin formue efterhånden som tiden går, hvorved du stilles dårligere og dårligere.

Sekundært må du stævne Panasonic. Dog næppe Panasonic dk,da der formentlig er tale om import. Du er dermed tvunget til at gå rettens vej i et andet land, hvilket næppe er reelt, når man tager omkostningerne i betragtning.

Ud fra din situation ville jeg i stedet prøve at sælge TVet og i forbindelse med købers besigtigelse eller i forbindelse med et gunstigt tilbud fortælle om problemet med tv'et, som for de flestes vedkommende muligvis intet betyder.
Jeg ønsker dig det bedste.


På hvilket grundlag vil du stævne Panasonic??

Det er da en dårlig ide at sælge TV'et så længe sagen kører og så længe at Cinemagic ikke er gået konkurs.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 18:53
Hej Per.

Jeg ville stævne dem på samme grundlag som i sagen mod sælger. Svagheden, juridisk betragtet, er, at LCDskærmen og dermed teknologien er anderledes med åbninger (i modsætning til OLED), der ved lcdskærmens opbygning muliggør små insekters indtrængning. - Og at dette problem desværre (måske) ikke kan betragtes som en fejl jo mere folk er klar over dette uheldige.

Til dit andet nævnte: Der er intet i vejen for, at man lader sagen fortsætte. Risikoen for slet intet at få noget i erstatning øges dog i takt med tiden.

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hej Per.

Jeg ville stævne dem på samme grundlag som i sagen mod sælger. Svagheden, juridisk betragtet, er, at LCDskærmen og dermed teknologien er anderledes med åbninger (i modsætning til OLED), der ved lcdskærmens opbygning muliggør små insekters indtrængning. - Og at dette problem desværre (måske) ikke kan betragtes som en fejl jo mere folk er klar over dette uheldige.

Til dit andet nævnte: Der er intet i vejen for, at man lader sagen fortsætte. Risikoen for slet intet at få noget i erstatning øges dog i takt med tiden.


Grunden til at der kan køres en sag er købeloven. Købeloven gælder kun mellem køber og den erhvervdrivende, der sælger produktet, i dette tilfælde Cinemagic.

Så derfor er det nok lidt håbløs.

Når han nu vinder sagen og handlen skal gå tilbage, så ville det være rigtig dårligt, hvis man har solgt TV'et, for så har man ikke noget at leverer tilbage og så får man ikke noget. 

Men hvis man ikke tror på at sagen vil fører til noget, så kan man sælge TV'et og give op og det tror jeg ikke Bromberg er indstillet på.

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 19:35
Nej det bliver ikke et tema at droppe det. Det er kørt alt for langt, men som det også nævnes er benarbejdet gjort og dommen er reelt afsagt. At der så er forbehold eller andet der ønskes belyses fra forhandlers side er som sådan helt efter bogen:).
Cinemagic har så bare svaret på deadline efter 3 uger (mener jeg det er), hvor de forholder sig kritisk til sagkyndige/Forbrugerrådet/køber (mig). Nu er det 4 sider og jeg ved ikke om jeg må kopiere/offentliggøre hele brevet, men de punkter cinemagic forholder sig afventende og kritisk til er tildels komplet håbløse eller også noget der faktisk er besvaret tidligere.
Samtidigt tør jeg godt inddrømme at jeg er overordentligt motiveret for at den skal til endebringes og det er jeg fordi jeg tildels ikke finder det rimeligt at man bare kan true med bål og brand og regninger for tilsyn og opbevaring osv i troen, at så blir køber bange og tør ikke gå længere med problemet.
Dernæst er jeg på INTET tidspunkt blevet mødt i et forsøg på udbedring eller løsning. På ingen måde. Tværtimod har jeg skulle argumentere hvorfor sælger dog skulle give mig en ny skærm. Uden at tage stilling til det reelle problem, blev det her en sag om hvor vidt han stod til ansvar for ift mig som person og ikke som kunde.
Så ja jeg føler man har spillet med musklerne i håb om at det kunne skabe frygt - de har det ikke gjort og derfor er vi endt her.
Sagen kunne nemt allerede sidste sommer have været lukket såfremt cinemagic havde taget henvendelse til Panasonic med mit problem og Panasonic måske her kunne fice problemet pr kulance.
Istedet gik der flere forsøg hvor cinemagic mente jeg skulle henvende mig til Panasonic, som mente jeg skulle henvende mig til service broker, som mente jeg skulle henvende mig til cinemagic. Sådan kørte det mere end en gang.

Redigeret af Bromberg5 - 24-August-2017 kl. 19:47
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 19:48
Nej, det er ikke nemt. Principsager kan dog have den ulempe, at det rammer een psykisk og muligvis også fysisk i stedet for den økonomiske værdi, som der kæmpes om..

Jeg ønsker dig det bedste
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1415161718 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu