recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)

 Besvar Besvar Side  <12345 21>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Det er så kun Cinemagic der ikke har overholdt det de er forpligtet til.
Der må da være andre forretninger der sælger Panasonic,hvordan har de reageret på tordenfluer.
Kan da godt se at det er et firma,man skal gå langt udenom.
Mvh


Her er et link til en sag fra flatpanels.dk hvor en kunde i ElGiganten får repareret et flue-problem.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=34235

Kan se at tråden stadig lever, bl.a. Bromberg har skrevet i den for nyligt.

Man kan også læse at det åbenbart gik hen og blev en "goodwill"-reparation!

Skræmmende at det stadig skal være et bøvl, selv om der foreligger en afgørelse.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 10:51
Problemet kan måske skyldes at TV'et er parallelimporteret! Hvis det er tilfældet er det fuldt forståeligt at Panasonic (Nordic) ikke vil betale for rep. Og hvis TV'et yderligere er købt af Cinemagic med en af om, at de ikke har nogen garanti fra deres leverandør, ja så sidder Cinemagic med aben (udgiften), og er derfor langt fra samarbejdsvillige.

Er skærmen ikke parallelimporteret, skal Cinemagic stadig se at få fingeren ud af gaskanalen og få gjort noget ved sagen. Så må de slås Panasonic (Nordic) bagefter...

M.v.h.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 11:04
Ville det samme kunne ske hvis man handlede hos en Panasonic Center.?
Ved godt det er en teoretisk spørgsmål,men ville man være bedre stillet hos dem.
Mvh.
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2013
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 11:06
Jeg har været igennem det samme med Samsung TV og sidst et LG TV begge topmodeller hvor EL Giganten ikke ville påtage sig sit ansvar med især Samsung tv'et som også havde tordenfluer, jeg kørte sagen igennem Forbrugerklagenævnet tog næsten 8 mdr før sagen blev afsluttet og jeg vandt sagen, tv skulle også igennem en sagkyndig, jeg fik refunderet pengene.

Med LG tv'et gik panelet og blev udskiftet (servicebroker), men det nye panel gav så meget cloding som det andet panel ikke havde, dette ville jeg ikke godtage, og da startede jeg en sag hos Forbrugerklagenævnet, som EL Giganten så indvilligede i at tage tv'et retur under forløbet Center For Klageløsning, og jeg fik mine penge refunderet.

Jeg klagede via reklamationsretten og da jeg ikke formåede at finde en løsning med forhandleren kørte jeg hurtig en sag hos Forbrugerklagenævnet, man skal som forbruger ikke bruge en masse tid på det, er man i tvivl så kontakt Forbrugerklagenævnet og hør om der grundlag for en sag, og er der, så kør den, så må forhandler finde ud af om de ønsker at opfylde købeloven.

Hvis forhandleren taber sagen uden forlig kommer denne til at betale et gebyr på 6.000,- kr og de omkostninger denne måttet havde i forbindelse med sagen.

Jeg har selv tidligere ejet Panasonic produkter uden problemer, det samme har min bror da jeg har anbefalet Panasonic til ham, vi har begge næsten lige købt Panasonic tv igen.

Samsungs kundeservice var virkelig dårlig, LG's var en smule bedre, Samsung vil jeg slet ikke anbefale, jeg har haft tv, 2 pc skærme, Harddiske, som alle har fejlet.

Du må nok regne med der går mange måneder før du får en afgørelse på sagen, og hvis jeg har forstået det rigtig, så er det 2. gang du klager, det stiller dig endnu bedre.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er bare nogle steder hvor service er en by i Rusland

Dette er ikke et spørgsmål om service..
Det er, efter min mening, en forhandler der slet ikke fatter lovgivningen. Forhandler og forhandler ALENE er ansvarlig i en reklamationssag. Alene det at de går så vidt som til at henvise juristen fra forbrugerrådet til Panasonic, det er er det mest grinagtige jeg har hørt i lange tider. (sagen er sørgelig, men situationen er sgu imponerende).
 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Ville det samme kunne ske hvis man handlede hos en Panasonic Center.?
Ved godt det er en teoretisk spørgsmål,men ville man være bedre stillet hos dem.
Mvh.

Jeg er sikker på, at sådan en sag ikke ville kunne opstå i det Panasonic Center som jeg selv benytter. For det første er de meget fokuserede på dig som kunde. De hjælper dig undervejs i hele processen, med alle dine (fra mig til tider avancerede spørgsmål - jeg er sikkert pokkers irriterende), spørgsmål. 

Ringer du til dem om et spørgsmål, så får du svar - eller vender tilbage med svar.

Da jeg på et tidspunkt fik leveret et LED TV som jeg efter nogle dage ikke alligevel ville have, så kom de med det plasma TV jeg så hellere ville have - uden et kny.

Der er bestemt flere årsager til at jeg benytter den samme Panasonic forhandler år efter år. Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Ok. Jeg skulle bare have skrevet at jeg kom med en personlig kommentar. Der beklager jeg. Glem købeloven.

Jeg mener stadig at Cinemagic yder den service de skal i første omgang.

Panasonic skal da bare se at få skiftet det Panel. Længere er den ikke.

Jeg forsvarer ikke Cinemagic. Tværtimod prøver jeg at udpege den endnu større skurk. Nemlig Panasonic.

Undskyld til alle Panasonic fans herinde.



Jeg forstod godt hvad du mente.
Problemet er, at i sådan en sag her, så eksistere Panasonic i realiteten slet ikke. Sagen er mellem forhandler og forbruger, og ingen som helst andre. Forhandler kan sende Tvét til rep 117 milliarder gange. Er problemet ikke fixet, så er problemet ikke fixet. Og det bliver ikke fixet af, at reparatør/panasonic siger det er fixet (eller siger ingen fejl, eller at fejlen ikke er reklamationsberrettiget).
Og det er DEN del som forhandleren tilsyneladende ikke forstår.
Forhandleren kommer i klemme, ja. Men det er nu engang sådan virkeligheden er. Har forhandleren et problem med det, så burde forhandleren overveje, om fremtidig salg også skal være forhandlerens virke her i livet. 

Derfor ER forhandleren den største "skurk" i dette.

Hvis vi havde haft et effektivt forbruger-klage system, så ville sådanne sager være afgjort i løbet af få timer. Men fordi systemet er som det er, så er forbrugerklagenævnet nødt til at håndtere hver enkelt sag individuelt, selvom de 100% identiske. Systemet er også grunden til, at forhandleren netop kan trække sagen i langdrag på denne måde. Så på den led kan vi som sådan ikke anfægte forhandleren for at gøre brug af det.
Hvad jeg personligt ikke forstår er derimod, at det er så tydeligt, at sagen ender til forbrugerens fordel, specielt når TVét allerede har været til rep. een gang, og man ikke der har kunne konstatere, at der er tale om en forbrugerforårsaget mangel. Så er sagen sådan set tabt fra forhandlerens side der, og det tjener ikke noget formål at trække den i langdrag, udover at man generer alle mest muligt, plus at de selv (forhandleren) ender ud med at betale ret så meget for dette, inkl det der sker nu, med dårlig omtale. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


.......
Det er 100% Cinemagic der har aben, lige meget hvad pokker din personlige holdning er.

Det er denne type indlæg der er med til at forplumre og de-raile en ellers fin debat.
 
+1
 
Det er sælger som man som køber har en aftale med!
Hvordan producent, sælger/forhandler vælger at afregne evt. omkostninger til reklamationer er køber helt uvedkommende.
 


Hej.
Det vil sige at Panasonic slet ikke har forpligtelse til at udbedre fejlen.??
Mvh.

Panasonic/producenten har INGEN forpligtigelser over for forbrugeren, medmindre forbrugeren har købt varen den vej. Der vil det dog oftest fremgå som erhvervs salg, og så er der helt andre regler. 

Så svar på dit spørgsmål må være - nej! Panasonic kan være ragende ligeglad med både forhandler og forbruger, og det har, desværre, ingen konsekvens for dem.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Skræmmende at det stadig skal være et bøvl, selv om der foreligger en afgørelse.

Helt enig - Men det er desvære det som det nuværende klagesystem lægger op til, hver eneste gang.

Producenterne vil oftest altid proklamere, at deres produkter ikke fejler noget. Hvis ikke de gjorde det, så ville en sådan melding sprede sig som en steppebrand i løbet af få nano sekunder, og de vil blive overstormet med returneringer. Så derfor vil en producent oftest altid påstå, at deres produkter ikke fejler noget - Selv hvis der er en million fluer i skærmen, og forbrugerklagenævnet allerede een gang har sagt, at der er tale om en mangel. Men det er klart, at jo værre en situation ser ud, desto mere skal man "opfinde" en løsning, for de få der klager. Og så bruger man netop "goodwill", der jo ikke lægger op til, at der er tale om en generel mangel. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Ville det samme kunne ske hvis man handlede hos en Panasonic Center.?
Ved godt det er en teoretisk spørgsmål,men ville man være bedre stillet hos dem.
Mvh.

Jeg er sikker på, at sådan en sag ikke ville kunne opstå i det Panasonic Center som jeg selv benytter. For det første er de meget fokuserede på dig som kunde. De hjælper dig undervejs i hele processen, med alle dine (fra mig til tider avancerede spørgsmål - jeg er sikkert pokkers irriterende), spørgsmål. 

Ringer du til dem om et spørgsmål, så får du svar - eller vender tilbage med svar.

Da jeg på et tidspunkt fik leveret et LED TV som jeg efter nogle dage ikke alligevel ville have, så kom de med det plasma TV jeg så hellere ville have - uden et kny.

Der er bestemt flere årsager til at jeg benytter den samme Panasonic forhandler år efter år. Smile


Her gik jeg og troede, at jeg var den mest naive på denne jord!! LOL

Get real Hother - een ting er at du føler dig godt behandlet. Og fred være med det. Men du kan ikke veje en forhandler, førend du står med reelle problemer. Det er først der vi forbrugere ser forhandlernes virkelige "jeg". Og underligt nok, jo mere besværlige og uhåndterlige problemerne er forhandleren, desto mere falder det hele fra hinanden.

Jeg er ret sikker på, at jo bedre "tilhørsforhold" du har til en forhandler, desto mere modtagelige og villige er de også, når eller hvis der opstår problemer, indtil en vis grænse. Så på den led forstår jeg dig godt og er enig. Men ikke alle kan/gider/vil sidde i en rundkreds med deres forhandler og bytte lyserøde sokker mens de synger halleluja om bålet.. Og der står ingen steder at du som forbruger skal gøre det, for at opnå, hvad der er din rettighed. 

Så det er efter min mening en fuldstændig ligegyldig ting.  
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Ville det samme kunne ske hvis man handlede hos en Panasonic Center.?
Ved godt det er en teoretisk spørgsmål,men ville man være bedre stillet hos dem.
Mvh.

Det samme kan ske alle steder. Og det sker, og kommer til at ske langt langt ude i fremtiden. (Det kan også ske for Hother, selvom han mener det aldrig vil ske for ham LOL
Det handler ikke om producenter, det her.. Du kan pille alle ord der nævner Panasonic (eller anden producent) ud af tråden, og betydningen vil være fuldstændig det samme. Panasonic er et tilfælde, i denne tråd.

Forhandleren er den eneste som er værd at nævne ved navns nævnelse. Og efter min mening, gerne så hele landets befolkning kan se/høre det på een gang, for det er forhandleren og forbrugeren, som vores købelov er skruet sammen om.  
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 12:04
Ja service og behandling er lidt en hønen og æget debat. Får du god behandling fordi du er kommet der i mange år, eller kommer du der i mange år fordi du får god behandling.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu