recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)

 Besvar Besvar Side  <1 23456 21>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Ja service og behandling er lidt en hønen og æget debat. Får du god behandling fordi du er kommet der i mange år, eller kommer du der i mange år fordi du får god behandling.

Det har bare ikke så meget med rigtigt/forkert (rettigheder) at gøre.
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det har bare ikke så meget med rigtigt/forkert (rettigheder) at gøre.

Ikke det fjerneste - men tordenflue problemet er jo et som for relativt nyligt er afgjort i (mindst) en sag, og jeg tror LANGT de fleste forhandler er "uvidende" om denne afgørelse. Formodentlig tror de at deres salgs-betingelser undsiger dem.

Jeg undres lidt over om det overhovedet er teknisk muligt at lave et panel der er tæt mod tordenfluer - personligt tror jeg det ikke... hvilket sætter producenter og især danske forhandlere under pres.

Når alt kommer til alt, er DK et MEGET lille marked, så panasonic mfl kan være NÆSTEN lige glad med hva forbrugernævnet siger.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Jeg undres lidt over om det overhovedet er teknisk muligt at lave et panel der er tæt mod tordenfluer - personligt tror jeg det ikke...


Jeg undres mere over, at producenterne ikke kan finde ud af at lave panelerne "tordenfluetæt"...

M.v.h.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det har bare ikke så meget med rigtigt/forkert (rettigheder) at gøre.

Ikke det fjerneste - men tordenflue problemet er jo et som for relativt nyligt er afgjort i (mindst) en sag, og jeg tror LANGT de fleste forhandler er "uvidende" om denne afgørelse. Formodentlig tror de at deres salgs-betingelser undsiger dem.


Men i den her sag, som jeg læser det, så er forhandleren jo blevet kontaktet af en jurist, der, igen som jeg forstår det, netop påpeger problematikken. Alligevel afviser forhandleren og iøvrigt henviser juristen til producenten. Det er sådan jeg har forstået fremlægningen. Beklager hvis jeg har misforstået.

Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Jeg undres lidt over om det overhovedet er teknisk muligt at lave et panel der er tæt mod tordenfluer - personligt tror jeg det ikke... hvilket sætter producenter og især danske forhandlere under pres.


Jeg er slet ikke uenig i din undren. Og såvidt jeg husker var det netop et af de store punkter ved en af de første sager om fluer i skærmen, altså hvorvidt det overhovedet er muligt at undgå 100%. Men som jeg forstod udfaldet, så blev det vurderet, at det fåtal der evt måtte blive ramt, at de skulle ihvertfald ikke sidde tilbage med problemet. 

Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Når alt kommer til alt, er DK et MEGET lille marked, så panasonic mfl kan være NÆSTEN lige glad med hva forbrugernævnet siger.


Og det er de sandsynligvis også, alle sammen. Men det vil i såfald betyde, at de skal trække sig fra at sælge deres produkter i landet. Det gør de heller ikke. Ergo så indvilliger de dermed i at spille efter de regler der nu engang er. 
Omvendt kan du også bruge det argument, at når landet er så lille, så er "skaden" dermed tilsvarende. Så hvad de evt mister i 2% paneler med fluer i et land som DK, det kan de nok hente ind et andet sted eller sågar i samme land, men på andre produkter. Så på den led er jeg ret sikker på, at det stadigvæk er en fornuftig forretning for dem. Hvilket nok er årsagen til, at de stadigvæk er her.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 

Jeg undres mere over, at producenterne ikke kan finde ud af at lave panelerne "tordenfluetæt"...

M.v.h.

Det har sandsynligvis noget med økonomi at gøre. Omvendt må de jo så bare betale, når det går galt. 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Ville det samme kunne ske hvis man handlede hos en Panasonic Center.?
Ved godt det er en teoretisk spørgsmål,men ville man være bedre stillet hos dem.
Mvh.

Jeg er sikker på, at sådan en sag ikke ville kunne opstå i det Panasonic Center som jeg selv benytter. For det første er de meget fokuserede på dig som kunde. De hjælper dig undervejs i hele processen, med alle dine (fra mig til tider avancerede spørgsmål - jeg er sikkert pokkers irriterende), spørgsmål. 

Ringer du til dem om et spørgsmål, så får du svar - eller vender tilbage med svar.

Da jeg på et tidspunkt fik leveret et LED TV som jeg efter nogle dage ikke alligevel ville have, så kom de med det plasma TV jeg så hellere ville have - uden et kny.

Der er bestemt flere årsager til at jeg benytter den samme Panasonic forhandler år efter år. Smile


Her gik jeg og troede, at jeg var den mest naive på denne jord!! LOL

Get real Hother - een ting er at du føler dig godt behandlet. Og fred være med det. Men du kan ikke veje en forhandler, førend du står med reelle problemer. Det er først der vi forbrugere ser forhandlernes virkelige "jeg". Og underligt nok, jo mere besværlige og uhåndterlige problemerne er forhandleren, desto mere falder det hele fra hinanden.

Jeg er ret sikker på, at jo bedre "tilhørsforhold" du har til en forhandler, desto mere modtagelige og villige er de også, når eller hvis der opstår problemer, indtil en vis grænse. Så på den led forstår jeg dig godt og er enig. Men ikke alle kan/gider/vil sidde i en rundkreds med deres forhandler og bytte lyserøde sokker mens de synger halleluja om bålet.. Og der står ingen steder at du som forbruger skal gøre det, for at opnå, hvad der er din rettighed. 

Så det er efter min mening en fuldstændig ligegyldig ting.  

Jeg svarede på et specifikt spørgsmål, og jeg kan kun svare ud fra min erfaringer. Jeg er nu ikke helt enig med dig - måske du generelt har ret. 

På et tidspunkt købte jeg en Pana harddisk optager. Efter 2-3 måneder viste der sig en periodisk fejl. Optageren blev byttet til mætte vuns. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

måske du generelt har ret.


Jeg VED jeg generelt har ret Wink Hvis alle havde det som dig, så ville der jo slet ingen sager være.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

På et tidspunkt købte jeg en Pana harddisk optager. Efter 2-3 måneder viste der sig en periodisk fejl. Optageren blev byttet til mætte vuns. 

Lige efter "bogen".
Det gør ikke forhandler hverken dårligere eller bedre. Det gør forhandleren til... Forhandler, lige efter bogen.

Vi skal/bør ikke lade os forblænde af, at vi bliver behandlet "korrekt" og efter reglerne. Det er efter min mening først når en forhandler yder mere end det, at det er værd at nævne. Eksempelvis de, desværre få, forhandlere, som endnu tør yde en garanti. Dem skal vi fremhæve på lige fod, som vi skal/bør fremhæve de der end ikke kan finde ud af at yde "efter bogen". Dem der ligger imellem, de er der bare og spiller spillet helt som forventet.

Ovenstående er selvfølgelig kun i forbindelse med reklamation - Service er en helt anden ting.
 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

måske du generelt har ret.


Jeg VED jeg generelt har ret Wink Hvis alle havde det som dig, så ville der jo slet ingen sager være.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

På et tidspunkt købte jeg en Pana harddisk optager. Efter 2-3 måneder viste der sig en periodisk fejl. Optageren blev byttet til mætte vuns. 

Lige efter "bogen".
Det gør ikke forhandler hverken dårligere eller bedre. Det gør forhandleren til... Forhandler, lige efter bogen.

Vi skal/bør ikke lade os forblænde af, at vi bliver behandlet "korrekt" og efter reglerne. Det er efter min mening først når en forhandler yder mere end det, at det er værd at nævne. Eksempelvis de, desværre få, forhandlere, som endnu tør yde en garanti. Dem skal vi fremhæve på lige fod, som vi skal/bør fremhæve de der end ikke kan finde ud af at yde "efter bogen". Dem der ligger imellem, de er der bare og spiller spillet helt som forventet.

Ovenstående er selvfølgelig kun i forbindelse med reklamation - Service er en helt anden ting.
 

Og service er for mig en af opfattelsen af hvad jeg kan forvente hvis noget år galt - nemlig forhandlerens grundholdning til sine kunder. Der er hjælp at hente.

Når jeg nævnte ombytningen af et LED TV til et plasma uden problemer efter nogle dage, så faldet for mig indenfor kategorien "Værd at nævne". For min forhandler var bestemt ikke forpligtiget til en ombytning. Det var købt at betalt i butikken.

Du får ret, og jeg får fred - jeg er blevet for gammel til disse egotrådeWink 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Du får ret, og jeg får fred - jeg er blevet for gammel til disse egotrådeWink 

Jamen jeg er jo ikke uenig med dig. Jeg prøver bare at fortælle, at det som du påpeger, det er service og ikke har så meget med reklamationsretten og købeloven at gøre. Og jeg vil meget nødig blande de to ting sammen. Det gør det ikke til en egotråd, efter min mening. Du må gerne have din egen mening.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 13:05
Det er også værd at nævne at vi som forbrugere, får den service vi betaler for! Forstået således, at hvis vi altid handler hvor det er billigst muligt, så er der ikke råd til at forhandlerne kan yde "service", hverken i købssituationen eller i forbindelse med reklamation. Og så vil vi opleve flere og flere situationer som denne, hvor forhandlerne ikke vil håndtere vores reklamationer - for de har ikke "råd" til det...

M.v.h.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er også værd at nævne at vi som forbrugere, får den service vi betaler for! Forstået således, at hvis vi altid handler hvor det er billigst muligt, så er der ikke råd til at forhandlerne kan yde "service", hverken i købssituationen eller i forbindelse med reklamation. Og så vil vi opleve flere og flere situationer som denne, hvor forhandlerne ikke vil håndtere vores reklamationer - for de har ikke "råd" til det...

M.v.h.

Arrgh Henrik - Du blander dermed også service og reklamationsretten sammen Confused
Jeg forstår godt hvor du vil hen, men hvis en forretning ikke "har råd" til at behandle reklamationssager ordentligt, så bør sådan en forretning efter min mening slet ikke eksister. Det må ikke komme an på servicen. 
Servicen er derimod det som bør gøre, at folk vælger at gå ind og handle i lige præcis den ene forretning frem for en anden. Men reklamationssagerne skal altså behandles ens. Eller rettere, de vil blive behandlet ens, uanset om forretningen har råd eller ej. 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 14:28
De har ikke råd til hverken service eller eller reklamation.
Det kan godt være at du mener at de ikke burde eksistere, men virkeligheden er, at det gør de i stor stil. Og da "vi" ikke stiller krav som forbrugere, til viden, service m.v., og kun ser på tre ting: Pris, pris og pris, så vil der være massere (flere og flere) sager som denne. Hvis da ikke firmaet simpelthen vælger at gå konkurs, for så at starte igen i et andet navn. Det er i dag blevet for let, for enhver bumset handelsskoleelev, at starte egen webshop. Dels p.g.a. de små krav fra myndighedernes side, dels p.g.a. forbrugernes bevidstløse prisfokusering.

Spørgsmål: Hvorfor tror du TapeConnection gik på r**en?

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu