|
Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet) |
Besvar | Side <1 23456 21> |
Forfatter | ||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det har bare ikke så meget med rigtigt/forkert (rettigheder) at gøre.
|
||||
Moerkbak
Super bruger Oprettet: 10-Februar-2010 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 348 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ikke det fjerneste - men tordenflue problemet er jo et som for relativt nyligt er afgjort i (mindst) en sag, og jeg tror LANGT de fleste forhandler er "uvidende" om denne afgørelse. Formodentlig tror de at deres salgs-betingelser undsiger dem. Jeg undres lidt over om det overhovedet er teknisk muligt at lave et panel der er tæt mod tordenfluer - personligt tror jeg det ikke... hvilket sætter producenter og især danske forhandlere under pres. Når alt kommer til alt, er DK et MEGET lille marked, så panasonic mfl kan være NÆSTEN lige glad med hva forbrugernævnet siger.
|
||||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg undres mere over, at producenterne ikke kan finde ud af at lave panelerne "tordenfluetæt"... M.v.h. |
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Men i den her sag, som jeg læser det, så er forhandleren jo blevet kontaktet af en jurist, der, igen som jeg forstår det, netop påpeger problematikken. Alligevel afviser forhandleren og iøvrigt henviser juristen til producenten. Det er sådan jeg har forstået fremlægningen. Beklager hvis jeg har misforstået.
Jeg er slet ikke uenig i din undren. Og såvidt jeg husker var det netop et af de store punkter ved en af de første sager om fluer i skærmen, altså hvorvidt det overhovedet er muligt at undgå 100%. Men som jeg forstod udfaldet, så blev det vurderet, at det fåtal der evt måtte blive ramt, at de skulle ihvertfald ikke sidde tilbage med problemet.
Og det er de sandsynligvis også, alle sammen. Men det vil i såfald betyde, at de skal trække sig fra at sælge deres produkter i landet. Det gør de heller ikke. Ergo så indvilliger de dermed i at spille efter de regler der nu engang er. Omvendt kan du også bruge det argument, at når landet er så lille, så er "skaden" dermed tilsvarende. Så hvad de evt mister i 2% paneler med fluer i et land som DK, det kan de nok hente ind et andet sted eller sågar i samme land, men på andre produkter. Så på den led er jeg ret sikker på, at det stadigvæk er en fornuftig forretning for dem. Hvilket nok er årsagen til, at de stadigvæk er her. |
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det har sandsynligvis noget med økonomi at gøre. Omvendt må de jo så bare betale, når det går galt.
|
||||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg svarede på et specifikt spørgsmål, og jeg kan kun svare ud fra min erfaringer. Jeg er nu ikke helt enig med dig - måske du generelt har ret. På et tidspunkt købte jeg en Pana harddisk optager. Efter 2-3 måneder viste der sig en periodisk fejl. Optageren blev byttet til mætte vuns.
|
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg VED jeg generelt har ret Hvis alle havde det som dig, så ville der jo slet ingen sager være.
Lige efter "bogen". Det gør ikke forhandler hverken dårligere eller bedre. Det gør forhandleren til... Forhandler, lige efter bogen. Vi skal/bør ikke lade os forblænde af, at vi bliver behandlet "korrekt" og efter reglerne. Det er efter min mening først når en forhandler yder mere end det, at det er værd at nævne. Eksempelvis de, desværre få, forhandlere, som endnu tør yde en garanti. Dem skal vi fremhæve på lige fod, som vi skal/bør fremhæve de der end ikke kan finde ud af at yde "efter bogen". Dem der ligger imellem, de er der bare og spiller spillet helt som forventet.
Ovenstående er selvfølgelig kun i forbindelse med reklamation - Service er en helt anden ting. |
||||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Og service er for mig en af opfattelsen af hvad jeg kan forvente hvis noget år galt - nemlig forhandlerens grundholdning til sine kunder. Der er hjælp at hente. Når jeg nævnte ombytningen af et LED TV til et plasma uden problemer efter nogle dage, så faldet for mig indenfor kategorien "Værd at nævne". For min forhandler var bestemt ikke forpligtiget til en ombytning. Det var købt at betalt i butikken. Du får ret, og jeg får fred - jeg er blevet for gammel til disse egotråde
|
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jamen jeg er jo ikke uenig med dig. Jeg prøver bare at fortælle, at det som du påpeger, det er service og ikke har så meget med reklamationsretten og købeloven at gøre. Og jeg vil meget nødig blande de to ting sammen. Det gør det ikke til en egotråd, efter min mening. Du må gerne have din egen mening. |
||||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er også værd at nævne at vi som forbrugere, får den service vi betaler for! Forstået således, at hvis vi altid handler hvor det er billigst muligt, så er der ikke råd til at forhandlerne kan yde "service", hverken i købssituationen eller i forbindelse med reklamation. Og så vil vi opleve flere og flere situationer som denne, hvor forhandlerne ikke vil håndtere vores reklamationer - for de har ikke "råd" til det...
M.v.h. |
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Arrgh Henrik - Du blander dermed også service og reklamationsretten sammen
Jeg forstår godt hvor du vil hen, men hvis en forretning ikke "har råd" til at behandle reklamationssager ordentligt, så bør sådan en forretning efter min mening slet ikke eksister. Det må ikke komme an på servicen. Servicen er derimod det som bør gøre, at folk vælger at gå ind og handle i lige præcis den ene forretning frem for en anden. Men reklamationssagerne skal altså behandles ens. Eller rettere, de vil blive behandlet ens, uanset om forretningen har råd eller ej. |
||||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
De har ikke råd til hverken service eller eller reklamation.
Det kan godt være at du mener at de ikke burde eksistere, men virkeligheden er, at det gør de i stor stil. Og da "vi" ikke stiller krav som forbrugere, til viden, service m.v., og kun ser på tre ting: Pris, pris og pris, så vil der være massere (flere og flere) sager som denne. Hvis da ikke firmaet simpelthen vælger at gå konkurs, for så at starte igen i et andet navn. Det er i dag blevet for let, for enhver bumset handelsskoleelev, at starte egen webshop. Dels p.g.a. de små krav fra myndighedernes side, dels p.g.a. forbrugernes bevidstløse prisfokusering. Spørgsmål: Hvorfor tror du TapeConnection gik på r**en? M.v.h. |
||||
Besvar | Side <1 23456 21> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |