recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Før du handler hos Cinemagic (Afsluttet)

 Besvar Besvar Side  <1 34567 21>
Forfatter
Besked
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Tag følgende som et surt opstød fra en bitter gammel mand, eller tag det som en lille heads up fra en bruger til andre brugere.

Jeg har tidligere søgt råd vedr tordenfluer i mit panasonic CX700 og har herigennem (ligeledes via flatpanels.dk) fået en masse gode råd og anbefalinger fra andre brugere der tildels kender lovgivning godt og tildels selv har haft erfaringer med tordenfluer.
Jeg køber mit cx700 i september 2015 ved Cinemagic. En fin sælger der er god at snakke med ift spørgsmål og jeg får endda også lidt rabat på mit køb.
Efter kort tid opfører tv´et sig lidt mærkeligt og der bliver hurtigt oprettet en sag ved servicebroker og mit tv afhentes. Cinemagic har oven i købet et tv jeg låner imens.
Der konstateres en fejl på boardet og mit tv laves og returneres.

Efter lidt tid opdager 14 tordenfluer, som nemt ses da jeg har ret kort afstand til mit tv. Efterfølgende stiger antallet til 22.
Jeg kontakter cinemagic, som henviser til panasonic. Panasonic henviser til deres samarbejdspartner servicebroker, som her forklarer mig at de kun tager imod sager, såfremt det kommer fra forhandler af.
Forhandler (cinemagic) fortæller mig at tordenfluer ikke dækkes af garanti og at jeg må regne med et undersøgelsesgebyr såfremt der ikke konstateres fejl.

Det gør mig lidt lunken ift videre proces, men jeg undersøger sagen ved forbrugerrådet. Her forklarer man mig en procedure ift reklamationsretten, som er den gældende paragraf i mit tilfælde.
Jeg skriver til Cinemagic, at jeg har snakket med forbrugerrådet for vejledning. Jeg skriver at jeg retter min henvendelse til dem som forhandlere og derfor er det dem jeg forventer svar fra. Jeg spørger til udbedring, erstatning eller pengene tilbage. Det afvises blankt fra cinemagic.

Fra forbrugerrådets side anbefales jeg at få servicebroker til at kigge på skærmen og får igennem cinemagic oprettet en sag, igen med den notits at jeg kommer til at betale såfremt der ikke findes fejl.

Der findes (selvfølgelig) ingen fejl og jeg bliver ringet op af sælger (jeg udelader navn, da samme sælger har anklaget mig personlig hetz og forfølgelse, efter min søgning for råd herinde), som fortæller mig at det ikke dækkes af garantien, hvilket jeg siger heller ikke er det jeg har gjort indsigelser på men reklamationsretten - uanset afvises det. 
Jeg præsenteres for 3 scenarier, enten betaler jeg 11.500kr for nyt panel, eller den skrottes for 2000kr eller den sendes retur for 1600kr.
Jeg godtager ikke forklaringen og beder om en skrifteligt argumentation på hvorfor det ikke dækkes af reklamationstretten. Sælger siger at hans skal ihvertfald ikke betale for at JEG får et nyt panel i - glem det og jeg kan jo vende tilbage når jeg har fundet ud af, hvad der skal ske med min skærm.

(Cinemagic forholder sig ikke til at lade handelen gå tilbage og ej heller erstatning).

Temmelig sur og også skuffet herfra kontakter jeg forbrugerklagenævnet, som igen anbefaler mig at oprette en sag, da jeg som forbruger ikke KAN og SKAL acceptere tordenfluer eller andre fremmedlegemer i mit tv.

Center for klageløsning´s jurist kontakter mig og beder mig en sidste gang tage kontakt til cinemagic, da mange sager kan afsluttes inden den går videre, alene fordi der er misforståelser imellem de to parter.
Jeg kontakter Cinemagic, hvor jeg forklarer at jeg er anbefales at søge en sidste løsning, som jeg forklarer (fra mit synspunkt) kan lyde på, erstatning, tilbageførelse af handel eller udbedring, da jeg faktisk er glad for min skærm. Der vedhæftes min klagesag fra forbrugerrådet.
Hører juristen ikke fra mig inden 14 dage vender hun tilbage til mig.

Tilbagesvar for jeg ret hurtigt, hvor sælger igen siger at han kontakter Panasonic og vender tilbage for et endeligt svar. (sender samme svar til juristen fra center for klageløsning).

Velvidende om at det jo netop (for 30 gang) ikke har en dyt med panasonic at gøre, men Cinemagic acceptere jeg den præmis og venter.
Jeg hører ikke en dyt i 10-11 dage og juristen kontakter mig for den videre proces. Hun spørger mig igen for en acceptabel løsning, som igen er erstatning, tilbageførelse af køb eller udbedring af skærmen. Dette går hun videre med til Cinemagic, som igen fastholder. Der er ingen fejl på skærmen og at juristen måske nok skulle kontakte panasonic som ligger inde med en viden der gør at jeg nok ikke ønskede at tage den videre. Juristen kan ikke se formålet med dette og fastholder endnu engang cinemagic i, at det er dem der er forhandlerer og dem der er gjort indsigelse imod, ergo er det cinemagic der vil anklages i sagen og dem der vil blive ansvarlig gjort, såfremt jeg gives medhold.

Uanset er der intet der giver en løsning, som juristen kan præsentere mig for og jeg anbefales at tage den videre. Hvilket jeg naturligvis gør, da jeg virkelig føler at Cinemagic bare ikke lever op til deres ansvar og ej heller udviser nogen som helst vilje til løsning.

SÅ - sagen overgår nu og der er et års behandlingstid. Tv´et vil blive indkaldt af en uvildig teknikker, som vil se på skærmen. Her vil man se om jeg har påført en skade eller andet på tv´et der giver adgang for tordenfluer mm.
Eller om tv ´et bare ikke er bygget godt nok. Force majoure som panasonic og Cinemagic kalder hændelsen kan umiddelbart ikke godtages.

Så nu må vi se hvad der sker. 
En lang smøre fra min side og ja jeg indrømmer gerne at det også er med en hvis bitterhed og følelse af afmagt at jeg skriver denne lange smøre. Men kan mine erfaringer gøre at andre ikke møder en (i mine øjne) så afvisende sælger lige så snart der opstår problemer og der handles andre steder, ja så er der sguda i det mindste en mindre der fingre i klemme hos cinemagic.
Alle anbefalinger er ihvertfald væk fra min side og jeg har nu ellers igennem mange år anbefalet dem og selv handlet ret meget elektronik til andre familie medlemmer og især til arbejdet hos Cinemagic



Den typiske svada fra en forhandler som videresender kunder, og har misforstået at UANSET om deres bagland vil betale, så har det INGEN indflydelse på hvordan Sælger skal forholde sig iforhold til sin kunde. Den er typisk, og jeg garanterer dig for at 30% og sikkert også flere, ikke aner hvordan loven egentlig er indrettet. Sørgeligt nok
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

De har ikke råd til hverken service eller eller reklamation.
Det kan godt være at du mener at de ikke burde eksistere, men virkeligheden er, at det gør de i stor stil. Og da "vi" ikke stiller krav som forbrugere, til viden, service m.v., og kun ser på tre ting: Pris, pris og pris, så vil der være massere (flere og flere) sager som denne. Hvis da ikke firmaet simpelthen vælger at gå konkurs, for så at starte igen i et andet navn. Det er i dag blevet for let, for enhver bumset handelsskoleelev, at starte egen webshop. Dels p.g.a. de små krav fra myndighedernes side, dels p.g.a. forbrugernes bevidstløse prisfokusering.

Spørgsmål: Hvorfor tror du TapeConnection gik på r**en?

M.v.h.

I min verden (uanset hvor indskrænket den end kan virke). Så mener jeg at disse former for udgifter i forbindelse med reklamationer, hvor produkterne ikke lever op til det som de skal, de bør være aftalt imellem forhandler og producent (importør). Hvis ikke man som forretning formår at gennemføre sådanne aftaler, så har man i den grad sat sin forretning på usikker grund, specielt når vi taler elektronik, hvor udvikling og kvalitet oftest ikke følges. Så spørgsmålet er, om ikke det er hele grundlaget (mangel på samme), som man "glemmer" at tage med, når man starter en forretning. Som du selv siger, det er nemt at starte en virksomhed. Kunsten er at drive den, fornuftigt!

Til top
thomas36 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomas36 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 17:06
Godt man læser med her :) var lige ved at ligge en ordre hos dem.
Pioneer Krp 500
Pioneer SC - LX73
Pioneer BDP - LX71
Jbl ls 60 Front
Jbl ls 40 Bag
Jbl ls center
Jbl ls120p subwoofer
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 17:15
Jeg har selv, som sidste udvej, brugt Trustpilot til at få en forhandler til at makke ret.
De flest firmaer i dag er meget meget følsomme over for dårlig omtale på Facebook, Trustpilot med videre..
 
Et par timer (!) efter anmeldelsen, som naturligvis var saglig og i pæn tone, fik jeg et opkald med en acceptabel løsning. Et par dage efter kom der en gavekurv. Konen troede det var fra en hemmelig beundrer ; )
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Jeg svarede på et specifikt spørgsmål, og jeg kan kun svare ud fra min erfaringer. Jeg er nu ikke helt enig med dig - måske du generelt har ret. 
......
 
Det stillede spørgsmål var et generelt spørgsmål om Panasonic centre (i flertal) og du svarede med dine personlige erfaringer om "dit" Panasonic center (i ental) Wink 
Så det er vel næppe noget der holder vand?
 
Derudover er du vel næppe den "gennemsnitlige kunde"? Det er vel et kvalificeret gæt at en forhandler der har en kunde, som hvert år køber den nyeste topmodel i skærm ((og gætter jeg på) diverse andet grej) er villig til at gå lidt længere for netop denne kunde, end for en "engangs-kunde" som evt. får et problem?
 
Så din oplevelse dækker vel hverken generelt for alle Pan. centre og er vel næppe heller dækkende for den generelle kunde..... (men det er jo fint at du har fået en god behandling...)
 
 


Redigeret af thor-thor - 01-Marts-2017 kl. 18:20
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er også værd at nævne at vi som forbrugere, får den service vi betaler for! Forstået således, at hvis vi altid handler hvor det er billigst muligt, så er der ikke råd til at forhandlerne kan yde "service", hverken i købssituationen eller i forbindelse med reklamation. Og så vil vi opleve flere og flere situationer som denne, hvor forhandlerne ikke vil håndtere vores reklamationer - for de har ikke "råd" til det...

M.v.h.

Det er ikke en service at forhandleren overholder købeloven. Forhandlerne SKAL håndtere reklamationer og det ved de udmærket. Dette gælder uanset hvad kunden har givet for varen og der er ingen undskyldninger andet end at gå konkurs.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Jeg svarede på et specifikt spørgsmål, og jeg kan kun svare ud fra min erfaringer. Jeg er nu ikke helt enig med dig - måske du generelt har ret. 
......
 
Det stillede spørgsmål var et generelt spørgsmål om Panasonic centre (i flertal) og du svarede med dine personlige erfaringer om "dit" Panasonic center (i ental) Wink 
Så det er vel næppe noget der holder vand?
 
Derudover er du vel næppe den "gennemsnitlige kunde"? Det er vel et kvalificeret gæt at en forhandler der har en kunde, som hvert år køber den nyeste topmodel i skærm ((og gætter jeg på) diverse andet grej) er villig til at gå lidt længere for netop denne kunde, end for en "engangs-kunde" som evt. får et problem?
 
Så din oplevelse dækker vel hverken generelt for alle Pan. centre og er vel næppe heller dækkende for den generelle kunde..... (men det er jo fint at du har fået en god behandling...)
 
 

Altså du mener at jeg ikke skulle have svaret med mine erfaringer, fordi at jeg har en længere periode med erfaringer med et Panasonic CenterConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er også værd at nævne at vi som forbrugere, får den service vi betaler for! Forstået således, at hvis vi altid handler hvor det er billigst muligt, så er der ikke råd til at forhandlerne kan yde "service", hverken i købssituationen eller i forbindelse med reklamation. Og så vil vi opleve flere og flere situationer som denne, hvor forhandlerne ikke vil håndtere vores reklamationer - for de har ikke "råd" til det...

M.v.h.


Det er ikke en service at forhandleren overholder købeloven. Forhandlerne SKAL håndtere reklamationer og det ved de udmærket. Dette gælder uanset hvad kunden har givet for varen og der er ingen undskyldninger andet end at gå konkurs.


Jeg har præciseret hvad jeg mente...

M.v.h.
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Det er vel et kvalificeret gæt at en forhandler der har en kunde, som hvert år køber den nyeste topmodel i skærm ((og gætter jeg på) diverse andet grej) er villig til at gå lidt længere for netop denne kunde, end for en "engangs-kunde" som evt. får et problem?
 
Så din oplevelse dækker vel hverken generelt for alle Pan. centre og er vel næppe heller dækkende for den generelle kunde..... (men det er jo fint at du har fået en god behandling...)
 
 

Altså du mener at jeg ikke skulle have svaret med mine erfaringer, fordi at jeg har en længere periode med erfaringer med et Panasonic CenterConfused

Stråmandsalarm!
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:


Jeg har selv, som sidste udvej, brugt Trustpilot til at få en forhandler til at makke ret.
De flest firmaer i dag er meget meget følsomme over for dårlig omtale på Facebook, Trustpilot med videre..
 
Et par timer (!) efter anmeldelsen, som naturligvis var saglig og i pæn tone, fik jeg et opkald med en acceptabel løsning. Et par dage efter kom der en gavekurv. Konen troede det var fra en hemmelig beundrer ; )

Ændrede du så din anmeldelse bagefter?
.....
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 06:50
De burde bare få ombyttet det tv eller få det repareret. Så må de sgu tage slagsmålet med Panasonic bagefter. Ikke dit problem. Så ved man da at man skal holde sig væk fra Cinemagic. Utroligt at de ikke forstå at denne type dårlig omtale, på eksempelvis så stort et forum som dette, koster dem langt mere end at bytte/reparerer produktet og få en glad og tilfreds kunde.

Prisen er til tider svær at konkurrere på, men servicen er virkelig et punkt, hvor man som virksomhed, kan vinde kunder på hvis det gøres ordentligt.
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 07:32
Jeg var ved at smide en samlet ordre på ca. 35.000 kr hos cinemagic. Så en tråd fra trådstarter om deres behandling Af kunder. Skrev til dem, om det virkeligt kunne være rigtigt.
Her siger en af deres medarbejdere, at han godt havde set, at der blev kørt personlig hetz i mod ham, og tilføjer: "Selvom vi køber varerne hjem fra Europa, er Du ikke ringere stillet ved at handle hos os, end du ville være hvis du køber på fx Elgiganten eller en anden konkurrents hjemmeside, da det er præcis de samme værksteder og retningslinjer vi alle sammen bruger."

Så nu er jeg sgu lidt i tvivl. Er det en and eller er alle steder bare noget skidt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu