recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Macbook pro problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Macbook pro problemer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Phille Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Phille Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Macbook pro problemer
    Sendt: 20-Marts-2017 kl. 17:13
Se at få skiftet den harddisk!, den er da helt til rotterne!. Jeg har skiftet SÅ MANGE! harddiske i macbooks fra 2009-2010-11-12 der er døde på få år! :-(

Du kommer nok til at bruge forgæves timer desværre, hvis du fortsætter med den nuværende disk....
Mvh.



\\Phille



________________________________________________________

Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 16:52
Fik den via cmd-option-r til at starte i recovery mode og har derefter fået den til at starte op, så nu prøver jeg diskmakerx og en helt ny sierra
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2017 kl. 08:17
NEJ macos hentes kun fra app-store. Men hvis du kender nogle andre mac ejere kan du hente en derfra og lave en usb-key med installation på. (se vejledning på diskmakerx.com) det kan betale sig at bruge den 50er på at have en usb-nøgle liggende - just in case.

Alternativt cmd+option+r for at gå i internet recovery mode, men den installerer den oprindelige udgave af OSX på maskinen og så skal du starte forfra.
http://www.idownloadblog.com/2016/02/25/how-to-start-up-your-mac-in-internet-recovery-mode/


Redigeret af claus_jac - 18-Marts-2017 kl. 08:21
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 23:50
Har lige været udenbys et stykke tid.

Kan jeg hente mac os fra et andet sted en app store.
Mac book vil ikke starte op igen, så har ikke mulighed for at hente mac os fra macbook.
cmd+alt+r siger bare at der er fejl i install.

Kan få den i diskværktøj, men heller ikke der vil den installere.
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
akafester Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Sted: Farum
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akafester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 10:25
Du skal gøre som det står beskrevet længere oppe. Lav en macOS install USB og boot fra den. Nuke harddisken og reformater og derefter installer macOS. 
Det er det bedste du kan gøre.
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 18:52
hmm fik den til at gå igang via alt-cmd-R
geninstaller os og efter en genstart starter den hjælpeværktøjer op igen.
Genstarter og derefter er alt som det gamle.

Vælger en startdisk og den genstarter, derefter står den helt vildt lang tid og efter genstart tilbage som før

Har jeg trykket forkert i hjælpeværktøjer
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Phille Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Phille Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 17:23
okay, så prøv lige at "clear" Cmos, hedder vist NVRAM på Apple sprog.

Når du hører doing lyd, så tryk med det samme - ALT+CMD+R+P nede, (God finger Yoga!) 
bliv ved med at holde disse 4 taster nede indtil maskine genstarter (ca 10 sek), prøv så alt tasten igen.

ovenstående metode resetter eventuelle indstiller som er gjort på maskine, og sætter BIOS til standard!. Så burde du kunne bruge ALT tast metoide til at få boot menu frem.......
Mvh.



\\Phille



________________________________________________________

Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 17:18
så fik jeg alt+cmd+r til at starte internet gendannelse
Så må jeg se om den kommer op at køre bedre end før


Redigeret af Theilo - 02-Marts-2017 kl. 17:24
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Phille Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Phille Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 17:03
Du skal efter boing lyden, med det samme trykke venstre ALT tast ned og holde den nede, så kan du boote fra extern cdrom, eller USB drev, såfremt det er monteret.

ALT Tast = Bootmenu
Mvh.



\\Phille



________________________________________________________

Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 16:17
Kommandoen cmd+alt+r er også afprøvet og der sker intet


Troede jeg kunne tage en ios fra app store og gendanne derfra?
Ellers må jeg lave en bootbar usb pen.

Johnny


Redigeret af Theilo - 02-Marts-2017 kl. 16:56
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 13:05
Se evt. Apples Vejledning til "Opret en startbar installation til macOS"

Jens
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 12:57
Vil den ikke starte ved at holde Cmd+Alt+R nede under opstart?

Du kan lave en bootbar USB-pind, hvis du kan komme til at hente macOS Sierrra fra App store.
Når du henter det, vil det automatisk starte installering, og slette sig selv bagefter. Du skal afbryde inden installeringen, og lave en USB på min 8 GB, fx med DiskmakerX.

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu