recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre højtalere????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedre højtalere????

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 13:55
Hvis budgettet kan strækkes en smule

Helt vildt velspillende højtalere.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 13:58
Enig!

M.v.h.
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 07:54
Du siger at højttalerne står 5-6 meter fra hinanden. det lyder af meget?

Måske kan du hente noget ved at flytte dem tættere på hinanden, samt eksperimentere lidt med placering. Ofte skal der ikke meget til for at de yder bedre. 
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Andromeda Andromeda skrev:

Du siger at højttalerne står 5-6 meter fra hinanden. det lyder af meget?

Måske kan du hente noget ved at flytte dem tættere på hinanden, samt eksperimentere lidt med placering. Ofte skal der ikke meget til for at de yder bedre. 
 
Tak for tippet!!!
 
Jeg har forsøgt mig lidt med placering - men det skal lige passe med de øvrige møbler :)
 
Der er faktisk en relativt stor forskel på bas-lyden alt efter hvor i rummet jeg lytter til musikken. Det havde jeg ikke tænkt på før jeg begyndte at læse rundt på dette forum. Min "lytte-lænestol" :) står i midten af trekanten mellem de to højtalere og der rumler bassen en del, så måske kunne er der noget at hente i at flytte lidt på dem
 
Det vil jeg forsøge mig med
Til top
Pil-babz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2008
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pil-babz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 11:28
Jeg sælger et sæt B&W. Dog helst hele sættet over en kam.. :-)
Men det er med B&W 603 s3 og den store LCR i 600 serien. 
Prisen kan forhandles en smugle.
             Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af nkaad nkaad skrev:

Oprindeligt skrevet af Andromeda Andromeda skrev:

Du siger at højttalerne står 5-6 meter fra hinanden. det lyder af meget?

Måske kan du hente noget ved at flytte dem tættere på hinanden, samt eksperimentere lidt med placering. Ofte skal der ikke meget til for at de yder bedre. 

 
Tak for tippet!!!
 
Jeg har forsøgt mig lidt med placering - men det skal lige passe med de øvrige møbler :)
 
Der er faktisk en relativt stor forskel på bas-lyden alt efter hvor i rummet jeg lytter til musikken. Det havde jeg ikke tænkt på før jeg begyndte at læse rundt på dette forum. Min "lytte-lænestol" :) står i midten af trekanten mellem de to højtalere og der rumler bassen en del, så måske kunne er der noget at hente i at flytte lidt på dem
 
Det vil jeg forsøge mig med


Læste dit første indlæg igen. Måske frontvendt bas refleks er vejen frem? Gps bl.a på Dali ikon. Så er der færre problemer ved vægmaleri placering. Dynaudio kræver ofte mindst 50cm fra bagvæg for at lyde godt.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 12:26
Lidt korrekturlæsning skader ikke før der trykkes besvar
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2017 kl. 18:38
Er der nogen som kan sætte ord på Dynaudio Focus og Audience?

Hvor stor forskel er der - hvilken model er nyest?

Så vidt jeg kan se har Audience basrefleks foran og Focus har den bagud - andre forskelle??

De koster ca. det samme på brugtmarkedet

MVh

Nikolai
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2017 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af nkaad nkaad skrev:

Er der nogen som kan sætte ord på Dynaudio Focus og Audience?

Hvor stor forskel er der - hvilken model er nyest?

Så vidt jeg kan se har Audience basrefleks foran og Focus har den bagud - andre forskelle??

De koster ca. det samme på brugtmarkedet

MVh

Nikolai


Focus er et par klasser over Audience. Hvis der er tale om højtalere der en nogenlunde sammenlignelige (størrelse, alder, stand), og de er ens prissat, har du fat i nogle højt satte Audience modeller eller et par billige Focus.
Men uden mere info tror jeg det er svært at sige noget konkret
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2017 kl. 20:56
Focus serien kom mens Audience var på markedet. Og de kan stadig fåes. Så akt efter model. Men Focus er uanset, en bedre højttaler. Måske lidt mindre "bund", end på en Audience, men til gengæld mere fast i bunden, og med en mere velopløst mellemtone og top.

M.v.h.
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2017 kl. 21:19
Tak Tak :)

Det gav lidt mening

Der var et Audience 82 sæt inkl 122 center til 8.500 - og et sæt Focus 220 til samme pris, så Audience er lidt billigere forudsat at de kan købes separat?

Har også set Audience 82 til omkring 6.000,- for et sæt.

Det ser ud til at Focus er kommet i både en mk 1 og mk 2 - med et skifte omkring 2008???

Focus virker også til at være en lidt mindre højtaler rent fysisk.

Tak for input

Mvh

Nikolai
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2017 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lidt korrekturlæsning skader ikke før der trykkes besvar
autokorrektur på iPhone...
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu