recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lintronic - flere spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lintronic - flere spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lintronic - flere spørgsmål
    Sendt: 08-Juni-2017 kl. 11:57
Er der nogen herinde der har en ide om hvorfor jeg ikke kan få min BeoPlay S8 connection Hub til at modtage indput fra min Lintronic boks?
Det virker fint hvis jeg bruger min fjernbetjning direkte (har prøver flere forskellige) Men når jeg vil betjene eller programmere min Connection Hub gennem min Lintronic boks reagere den ikke.



Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 10:04
Som skrevet, så har jeg forsøgt at få den til at spille uden held. Den ville ikke godtage at BeoRemote One kørte som en One - kun som en Beo4 hvilket resulterede i at flere af tasterne ikke virkede. Det er dog 1.5 år siden jeg prøvede nu, så du må nok kontakte Lintronic og høre om den er fuldt understøttet nu.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
TL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 07:30
Efter lidt tid i tænkeboks kom jeg frem til, at den bedste løsning er et nyt B&O-tv. Et 48" Horizon ville passe perfekt ind, men jeg er blevet skræmt væk af beretninger om B&O's massive problemer med Android på Horizon og 14-serien, bl.a. her:
"BV14 and Beovision Horizon - any feedback?"
http://forum.beoworld.org/forums/t/21869.aspx?PageIndex=1
Det tjener ikke B&O til ære at sende halvfærdige produkter på markedet. At man angiveligt kan finde en henvisnig til Ambilight i en menu, er desuden afslørende og særdeles pinligt.
Et alternativ er Beovision 11-46. Det ser ud til, B&O har sat restlageret på tilbud, men det er stadig mange penge for et tv, der blev lanceret i 2012.

Hvis det alligevel ender med en Lintronic, bliver det sandsynligvis med en Beoremote One, ikke Beo4. Er der nogen, der har prøvet den kombination?
Til top
TL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2017 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Hvad mangler der?
Jeg mangler intet med min konfiguration....

Fysiske taster.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Jeg har "kun" ATV3, her er det intet problem at søge ved at holde knappen nede.

O.k. Jeg har bare læst om lydreguleringsproblemer på bl.a. Beoworld.org og i Den Store Lintronic-tråd, som jeg i parantes bemærket måske skulle have genoplivet i stedet for at oprette et nyt emne. Lintronic forklarer det i VolumeControl.pdf samt hvordan problemet minimeres. Jeg var bare interesseret i at vide, hvordan I brugere oplever det.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Du opretter en funktion, hvor et lokalt register får lagt værdien 1 til (+1), når du tænder for en af delene. Når du slukker skal værdien sættes til 0.
Så opretter du en funktion der kigger på værdien af variabel. Når variablen er 1, sendes en tænd (power toggle) kommando og når variablen er 0 sendes sluk (power toggle) kommando.
Dermed vil enheden tænde, første gang der bliver lagt 1 til variabelen og slukke, når du trykker "power".

God forklaring, tak. Det sidste ord skulle være "standby", ikke?

Oprindeligt skrevet af TL TL skrev:


Vil tastetryk, der bruges i flere sammenhænge i samme MODE følge apparatets aktuelle tilstand? F.eks. TRIGGER LEFT/RIGHT.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Ikke forstået?

Det er en alvorlig begrænsning, hvis navigeringstaster kun kan defineres med én specifik funktion i f.eks. TV-MODE, da deres anvendelse afhænger af konteksten. På en original fjernbetjening kan mange taster have flere funktioner, alt efter apparatets aktuelle tilstand: tv-visning, programguide, menuer osv. Torben Rasmussen spurgte om det i Den Store Lintronic-tråd og fik et svar, jeg håber ikke skal forstås, som jeg frygter.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Nej, læringskurven er stejl, man skal lige lære produktet at kende og så går det stærkt med at lave nye funktioner.

Det, jeg mener, er, om det først for alvor bliver svært, når man bevæger sig fra det enkle over i avancerede funktioner som makroer og variable. Man må kravle, før man kan gå, det var min hensigt at holde det enkelt i starten. Først og fremmest få "skidtet" til at fungere.
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Bor du et sted i nærheden af mig, er du velkommen til at kigge forbi og se min opsætning.

Mange tak, jeg bor på Djursland. Hvis jeg tager mit "aldrende" B&O LX 6000 under armen, fikser du det så lige?! Det har fået en pincushion-fejl. Nej, det var en spøg - jeg får det lavet lokalt.

Lintronic oplyser om systemkrav for software kun Microsoft .NET Framework 4.5. Jeg har ikke fundet noget om styresystem, men er heller ikke den eneste, der har besvær med at finde rundt i Lintronics hjemmeside. Jeg er tilfreds bruger af Windows XP 32-bit.

Eksternt B&O-IR-øje findes i andre udgaver end det runde, Lintronic forhandler. Jeg har set et rektangulært, er det brugbart?

Er der noget, man skal være opmærksom på, hvis man ikke ønsker Lintronics USB-RS232-konverter? De findes med forskellige chipset.
TL


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 11:51
Ja naturligvis. Det var et udlån til en test. Han havde ikke en løsning på problemet, da han normalvist kørte One i Beo4-mode. Det er muligt, at det er løst nu - det er mere end et år siden jeg testede det.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 11:30
Havde du fat i Michael fra Lintronic om emnet?

Har tidligere haft fat i ham, da en bestemt protokol ikke fungerede 100%. Så dokumenterede jeg "uheldigheden" og i løbet af ganske kort tid, var der ny firmware der løste problemet.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 10:10
Når man laver makroer til diskret tænd/sluk, som Klaus også beskriver, så skal man holde tungen lige i munden. Det kræver typisk nogle iterationer at få det til at spille 100%.

Jeg har i øvrigt forsøgt at få den nye boks til at køre med en Beo RemoteOne og det måtte jeg simpelthen opgive. Den kunne godt programmeres op og under programmering ville den også godt genkende kommandoerne, men når først koderne var uploadet til boksen, så ville den ikke længere reagere på noget. Det var lidt af en nederlag, som jeg bøvlede med i et par uger før jeg gav op.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af TL TL skrev:


Databasen er skabt af brugerne på godt og ondt. Man kunne ønske, at i det mindste B&O-fjernbetjeningerne var oprettet korrekt.


Hvad mangler der?
Jeg mangler intet med min konfiguration....

Oprindeligt skrevet af TL TL skrev:


Lintronic: "Volume control. [...]You get the best result by tapping the volume button of the BEO remote [...]." [URL]http://lintronic.dk/VolumeControl.pdf[URL]
Det lyder ikke rart, må gælde alt, hvor en tast holdes nede, også "Fast Forward/Rewind" og "Search Bar" i medieafspilleren. Er det et problem?


Jeg har "kun" ATV3, her er det intet problem at søge ved at holde knappen nede.


Oprindeligt skrevet af TL TL skrev:


Jeg vil helst tænde tv på TV og medieafspiller på DVD, begge slukkes på standby. Tændes medieafspiller skal tv også tænde (hvis det er tændt, skal det ikke slukke!) og skifte til HDMI 1.


Det er ikke noget problem.

Du opretter en funktion, hvor et lokalt register får lagt værdien 1 til (+1), når du tænder for en af delene. Når du slukker skal værdien sættes til 0.
Så opretter du en funktion der kigger på værdien af variabel. Når variablen er 1, sendes en tænd (power toggle) kommando og når variablen er 0 sendes sluk (power toggle) kommando.
Dermed vil enheden tænde, første gang der bliver lagt 1 til variabelen og slukke, når du trykker "power".

Oprindeligt skrevet af TL TL skrev:


Vil tastetryk, der bruges i flere sammenhænge i samme MODE følge apparatets aktuelle tilstand? F.eks. TRIGGER LEFT/RIGHT.


Ikke forstået?

Oprindeligt skrevet af TL TL skrev:

KlausDM har tidligere beskrevet det som "langhåret". Det kunne hjælpe og inspirere mig og sikkert andre, hvis vi måtte se nogle brugeres memory-map. Jeg har kun fundet ét eksempel fra 2009, uden avancerede makroer m.m. Er sværhedskurven stejl?


Nej, læringskurven er stejl, man skal lige lære produktet at kende og så går det stærkt med at lave nye funktioner.

Bor du et sted i nærheden af mig, er du velkommen til at kigge forbi og se min opsætning.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
TL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 08:32
Jeg har tidligere fået gode svar om Lintronic her, men ikke købt systemet endnu. Dengang skulle det også styre AV-udstyr fra B&O, hvilket ville give konflikt. Nu består udstyr af følgende:

Sony KDL-40EX500 tv, tagantenne
Beolink 1000 og Beo4 16xx, som suppleres med Beo4 17xx med joystick til Lintronic
B&O LC2 lysdæmpere
Mede8er 400X2 medieafspiller (tv-indgang HDMI 1)

Jeg har leget lidt med det på Lintronics konfigurator
[URL]http://lintronic.dk/Configuration.aspx[URL]
Controller BEO4 NAVI
Brandname SONY
Device TV
TypeNumber KDL-43W805C (mit findes ikke på listen)

Databasen er skabt af brugerne på godt og ondt. Man kunne ønske, at i det mindste B&O-fjernbetjeningerne var oprettet korrekt.

Lintronic: "Volume control. [...]You get the best result by tapping the volume button of the BEO remote [...]." [URL]http://lintronic.dk/VolumeControl.pdf[URL]
Det lyder ikke rart, må gælde alt, hvor en tast holdes nede, også "Fast Forward/Rewind" og "Search Bar" i medieafspilleren. Er det et problem?

Det er uvist, om mine apparater understøtter diskrete kommandoer. Uanset hvad er den rigtige løsning vel programmering med variable, der holder styr på POWER ON/POWER OFF, som Torben Rasmussen skriver om på Flatpanels.dk, rul ned til indlæg kl. 16.06 [URL]http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=26125[URL]
Jeg vil helst tænde tv på TV og medieafspiller på DVD, begge slukkes på standby. Tændes medieafspiller skal tv også tænde (hvis det er tændt, skal det ikke slukke!) og skifte til HDMI 1.

Vil tastetryk, der bruges i flere sammenhænge i samme MODE følge apparatets aktuelle tilstand? F.eks. TRIGGER LEFT/RIGHT.

Jeg går ud fra, at lys kan styres direkte med Beo4 Navi.

Mon produktet er så let at konfigurere som Lintronic påstår her [URL]https://www.youtube.com/watch?v=gMQzgTFdU0I[URL]? Bemærk kommentar ...
KlausDM har tidligere beskrevet det som "langhåret". Det kunne hjælpe og inspirere mig og sikkert andre, hvis vi måtte se nogle brugeres memory-map. Jeg har kun fundet ét eksempel fra 2009, uden avancerede makroer m.m. Er sværhedskurven stejl?

Eksternt IR-øje TT-IR-8087030 skal tilkøbes HW 6.1, hvor der i HW 5.1 var et internt øje. HW 6.1 har bl.a. øget rækkevidde og differentiering mellem korte og lange tryk. Ikke noget, der for mig forekommer at være merprisen værd i forhold til en brugt HW 5.1. Det ville være fint at høre fra nogen, der har erfaring med begge versioner. Lintronics pris for TT455-RT-238 med udstyr 2.993,50 kr. inkl. moms. Hertil kommer en Beo4.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu