recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RÅD SØGES: DAB Radio med bluetooth
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RÅD SØGES: DAB Radio med bluetooth

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

ja det med lyden er sku svært - jeg blev i hvert fald skuffet hos Elgiganten!
- også derfor jeg efterspurgte nogen med "hands on experience" :)

Ved du hvordan betjeningen ser ud, mht afspilning af pod cast? Det bruger vi en del..

Prøv at google manualen, det er lettest
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 12:28
Har du kigget på Scansonic DA310 ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Har du kigget på Scansonic DA310 ?

Som ikke er en internetradio! Selvom overskriften ikke siger det, er det dumt ikke at købe radio med internet idag pga DR's begrænsede udvalg i lytteværdig musik.
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Har du kigget på Scansonic DA310 ?

Som ikke er en internetradio! Selvom overskriften ikke siger det, er det dumt ikke at købe radio med internet idag pga DR's begrænsede udvalg i lytteværdig musik.


Clap Trådstarteren efterlyste IKKE en internetradio, men derimod en DAB radio med bluetooth - og så er det selvfølgelig naturligt, at mit forslag heller ikke er en Internetradio skønt der findes en del på markedet.

Der er absolut ingen grund til at købe en internetradio, hvis man kan nøjes med DRs kanaler + 11-16 lokalradiostationer afhængig af landsdel samt et ukendt antal landsdækkende radiokanaler.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 15:05
Kvaliteten på IP radio er generelt højere end DAB+.

Om det kan høres  forskel på de ti, på en så lille radio, er så en anden side af sagen.

Jeg ville vælge en med IP radio. Det kan jo tænkes de laver om i sendenettet på DAB+ igen, hvis den ikke inden da, har udtjent sin værnepligt 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Har du kigget på Scansonic DA310 ?

Som ikke er en internetradio! Selvom overskriften ikke siger det, er det dumt ikke at købe radio med internet idag pga DR's begrænsede udvalg i lytteværdig musik.


Clap Trådstarteren efterlyste IKKE en internetradio, men derimod en DAB radio med bluetooth - og så er det selvfølgelig naturligt, at mit forslag heller ikke er en Internetradio skønt der findes en del på markedet.

Der er absolut ingen grund til at købe en internetradio, hvis man kan nøjes med DRs kanaler + 11-16 lokalradiostationer afhængig af landsdel samt et ukendt antal landsdækkende radiokanaler.

Tråden blev startet op igen efter at ha ligget død i over 1 md. Rkdti ytrer ønske om internet, så han kan høre podcasts.
Så fra side 2 er emnet altså udvidet
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Kvaliteten på IP radio er generelt højere end DAB+.

Om det kan høres  forskel på de ti, på en så lille radio, er så en anden side af sagen.

Jeg ville vælge en med IP radio. Det kan jo tænkes de laver om i sendenettet på DAB+ igen, hvis den ikke inden da, har udtjent sin værnepligt 

Præcis! Man aner ikke hvad politikerne finder på ved næste medieforlig. Men internettet ved man hvad er, det blir ikke sådan lige nedlagt.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 15:45
Ja, hvis du skal have det bedste for rimelige penge, inden det bliver rigtig dyrt ville jeg vælge et par System Audio Saxo 1 og med bluetooth aptx høre ip radio. 

De spiller forrygende og har diverse tilslutninger.

Og hænge dem i loft, med kabel trukket på loft.







Redigeret af JackD84 - 24-April-2017 kl. 15:46
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 15:56
ser fint ud Jack - men det jeg efterspørger skal bruges hhv på badeværelse og i køkken - nok lidt overkill :)

jeg har i dag købt en Argon DAB2BATT i H.K. - den skal bruges på badeværelse og terrasse.
Så mangler jeg bare en til køkkenet - vakler mellem Roberts Stream 93i (som kan det hele) eller en Argon med bluetooth (som så kan spille podcast osv fra telefon)... Hælder mest til Roberts
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 16:08
Fint med den Argon til batteri. Men Roberts Stream 93i får du mere lyd + netradio til billigere penge. Nå ja batteriet koster lige 360kr ekstra. 1700kr render den op i, og det var det jeg gav for min Pure Evoke for 10 år siden, og synes den har været alle pengene værd.

Redigeret af Kampus - 24-April-2017 kl. 16:09
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 16:15
ja der er et krav fra fruen om at skaffe en ny radio i en fart - så en uges forsendelse fra england faldt ikke i god jord.
Syns Argon lyder godt - og så ryger der nok en Roberts i kurven i aften - dog uden batteri i første omgang - kan vel tilkøbes på sigt, hvis behovet opstår.

Er det Amazon uk jeg handler mest prismæssigt fornuftigt på?
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 17:11
Ja den fra amazon.co.uk er den billigste sikkert pga gunstig pund kurs. Når du engang modtager den, må du lige skrive en mini anmeldelse, så jeg kan beslutte mig
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu