recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RÅD SØGES: DAB Radio med bluetooth
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RÅD SØGES: DAB Radio med bluetooth

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Aless Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: RÅD SØGES: DAB Radio med bluetooth
    Sendt: 07-Marts-2017 kl. 15:53
Hejsa!
Jeg leder efter en DAB Radio med indbygget bluetooth, som kan erstatte det gamle CD-anlæg i stuen - så lydkvaliteten skal være bedre end den gængse køkkenradio uden at den fylder fire reoler! 
Er med på, at bluetooth højtalere også kan gøre det, men det optimale vil stadig være en DAB Radio med indbygget bluetooth + fjernbetjening (eller bluetooth højtalere med DAB Radio funktion, om man vil..!!!) ;-)
Når jeg søger på det, er der som udgangspunkt ikke rigtigt, noget der dukker op, hvor at den også har bluetooth funktion.
Så derfor: Har nogen nogle anbefalinger og erfaring?
Mit budget er op til 2000 Kr. Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 16:56
Kig i retning af Pure.com. De fleste kan købes hos NBradio
Til top
Aless Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 20:05
Fedt! Tak :-)
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Aless Aless skrev:

Hejsa!
Jeg leder efter en DAB Radio med indbygget bluetooth, som kan erstatte det gamle CD-anlæg i stuen - så lydkvaliteten skal være bedre end den gængse køkkenradio uden at den fylder fire reoler! 
Er med på, at bluetooth højtalere også kan gøre det, men det optimale vil stadig være en DAB Radio med indbygget bluetooth + fjernbetjening (eller bluetooth højtalere med DAB Radio funktion, om man vil..!!!) ;-)
Når jeg søger på det, er der som udgangspunkt ikke rigtigt, noget der dukker op, hvor at den også har bluetooth funktion.
Så derfor: Har nogen nogle anbefalinger og erfaring?
Mit budget er op til 2000 Kr. Smile


Hos NBradio kan du også finde denne model: http://www.nbradio.dk/shop/scansonic-r-3bt-dab-9311p.html
Anmeldelse af produktet kan læses her: http://www.lydogbillede.dk/test/scansonic-r3bt/

Pioneer har også et anlæg, der måske kan bruges:
http://www.nbradio.dk/shop/pioneer-x-hm26dab-k-mikrosystem-10999p.html


Redigeret af Branchekender - 07-Marts-2017 kl. 20:53
Til top
Aless Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Hos NBradio kan du også finde denne model: http://www.nbradio.dk/shop/scansonic-r-3bt-dab-9311p.html
Anmeldelse af produktet kan læses her: http://www.lydogbillede.dk/test/scansonic-r3bt/

Pioneer har også et anlæg, der måske kan bruges:
http://www.nbradio.dk/shop/pioneer-x-hm26dab-k-mikrosystem-10999p.html

Tak for det! :-)
Har også kigget på netop Scansonic-modellen. Har dog også kigget på denne model: http://www.nbradio.dk/shop/scansonic-da310-fm-10091p.html
Men kan dog umiddelbart ikke finde en test på den. Måske nogen véd noget..?? Eller har erfaring med den? 


Redigeret af Aless - 07-Marts-2017 kl. 22:16
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2017 kl. 02:27
Den her opfylder alle din betingelser med Bluetooth og fjernbetjening. Jeg har selv købt den og blev helt ærlig forbløffet over, hvor god lyd der kommer ud af den. Læg mærke til den har en indbygget subwoofer.
https://www.wupti.com/produkter/tv-og-hifi/lyd/dab-radioer/nordklang-dab1500-valnoed?cid=pc_911205000000
Til top
Aless Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2017 kl. 09:43
Den ser også god ud, papman! :-) Det er dog fristende med én, der også har indbygget CD afspiller (da samlingen af CD'er stadig er rimelig stor!!). Men ser ud til at være et godt produkt, Nordklang radioen.

Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2017 kl. 16:32
Power har den her, som ligner de andre men er med CD

Jeg har set den i virkeligheden i butikken men ikke lyttet til den. Den ser ganske god ud.

Jeg har en Radionette i samme størrelse fra Elgiganten. Den er uden CD men lyder udmærket. I min lille lejlighed er den faktisk nok. Den har tilmed internetradio og optisk lydindgang.


Redigeret af Ham_Der - 08-Marts-2017 kl. 16:33
Til top
Aless Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2017 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Power har den her, som ligner de andre men er med CD

Jeg har set den i virkeligheden i butikken men ikke lyttet til den. Den ser ganske god ud.

Jeg har en Radionette i samme størrelse fra Elgiganten. Den er uden CD men lyder udmærket. I min lille lejlighed er den faktisk nok. Den har tilmed internetradio og optisk lydindgang.

Tusinde tak! Ser sgu meget god ud, den første. Men dog måske lige i den dyre ende, må jeg sige! 
Radionette radioen har jeg også overvejet - bor selv i lejlighed, og havde nemlig også tænkt, om den kunne fylde lyden ud. Men det kan jeg så forstå på dig, at det kan den :-) 
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2017 kl. 17:23
Ja, jeg synes den kan. Min lejlighed er 62 kvadratmeter og for mig er den størrelse radio nok. Du må jo prøve selv og høre, om det er nok for dig.
Luksus HiFi er den jo ikke, men den er et niveau over dåselyd, synes jeg.
Jeg mener stadig man kan returnere produkter, hvis man ikke er tilfreds.
Jeg tænker også, der er jo grænser for hvor højt man kan spille i en lejlighed, i hvert fald hos mig.


Redigeret af Ham_Der - 08-Marts-2017 kl. 17:37
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2017 kl. 09:21
Bluetooth og DAB radio i et produkt, bliver svært. Det er ofte en eller, hvis du kan affinde dig med Bluetooth og bruge telefonen til radio, vil jeg anbefale, et sæt, System Audio Saxo, trådløse højttalere. De lyder rigtig godt, men koster dog 4000kr.

Du vil på sigt, kunne sætte en ip radio foran. Den har en analog indgang, minijack, to optiske og der er mulighed for at sætte en sub til. Det gør jeg selv.

Jeg bruger dem selv, som computer højttalere, med en Meridian Explorer, DAC foran.

De er alle pengene værd og lyder rigtig godt. Jeg ville personligt selv spøtte lidt ekstra mønt i og købe noget ordentligt lyd første gang, hvis du kan finde pengene til det.

Redigeret af JackD84 - 09-Marts-2017 kl. 09:30
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2017 kl. 09:27
Hej

Jeg genopliver lige denne tråd, da jeg har solgt mit squeezebox udstyr, og skal bruge 2 dab radio i stedet, helst med bluetooth..

Er der nogen der har yderligere indspark i debatten - flere forslag, egne erfaringer? Hvad endte tråd starter med?
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu