recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AVR Dolby Vision HDMI Pass Through
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AVR Dolby Vision HDMI Pass Through

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AVR Dolby Vision HDMI Pass Through
    Sendt: 10-Marts-2017 kl. 16:29
Efter at have læst rundt omkring på div. fora, så ser det ser ud til at AVR 2016 modellerne umiddelbart ikke kan sende Dolby Vision igennem HDMI, Denon og Marantz ser dog ud til at kunne det efter en firmware opdatering. Det var lige en ting jeg ikke var forberedt på med min næsten nye Yamaha RX-A3060 2016. Det er sgu da æv æv.  
 
Det mærkelige er at Dolby Vision burde være supporteret tilbage til HDMI ver.1.4
Underligt at det skulle blive bremset når HDR10 kan komme igennem.
 
PT. er det jo ikke et problem, men lige om lidt findes der både 4K medier og afpiller der supporter det. 


Redigeret af Potter - 10-Marts-2017 kl. 16:43
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2017 kl. 17:30
Problemet er vel ikke større, end at man køber en afspiller med to HDMI-udgange.

M.v.h.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2017 kl. 18:58
Det kan man vist kun få hvis det er UHD BD, men hvad hvis der er tale om streaming? Ved ikke om der streames DV endnu, men jeg kan ikke forestille mig andet end at det kommer.

Redigeret af Mefisto - 10-Marts-2017 kl. 18:59
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2017 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Problemet er vel ikke større, end at man køber en afspiller med to HDMI-udgange.

M.v.h.
Enig, og det har OPPO 203. Men det er da stadig træls at der skal et ekstra kabel op til tv-et.  

Men man kan håbe på at Yamaha's 2016 modeller kan via en måske kommende firmware update.

PT. siger Yamaha desværre nej.

Pioneer 2016 modeller har vist samme problem, hvis man overhoved kan kalde det et problem.

 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2017 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det kan man vist kun få hvis det er UHD BD, men hvad hvis der er tale om streaming? Ved ikke om der streames DV endnu, men jeg kan ikke forestille mig andet end at det kommer.
chromecast 2 skulle kunne Dolby Vision via Netflix og Vudu, og måske på den måde kunne man teste det af. 
Personlig syns jeg det lyder mærkeligt at Dolby Vision ikke bliver routet med i gennem når HDR 10 gør. Dolby Vison skulle fungere tilbage til og med HDMI ver.1.4. 

Men når Denon/ Marantz skriver at de først kan route det igennem via en firmeware update så må der være noget om snakken.

Netflix og Vudu streamer både i HDR10 og Dolby Vision.

LG OLED 2016 har Dolby Vision med Netflix vælges automatisk Dolby Vision, man har ikke mulighed for at skifte i mellem de 2 HDR versioner hvad jeg ved af.


Redigeret af Potter - 10-Marts-2017 kl. 19:16
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2017 kl. 19:13
Oppoen koster 7000,-. Det er altså en solid pris, men kan den så bruges til DV via streaming?

Redigeret af Mefisto - 10-Marts-2017 kl. 19:19
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2017 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det kan man vist kun få hvis det er UHD BD, men hvad hvis der er tale om streaming? Ved ikke om der streames DV endnu, men jeg kan ikke forestille mig andet end at det kommer.
chromecast 2 skulle kunne Dolby Vision via Netflix og Vudu, og måske på den måde kunne man teste det af. 
Personlig syns jeg det lyder mærkeligt at Dolby Vision ikke bliver routet med i gennem når HDR 10 gør. Dolby Vison skulle fungere tilbage til og med HDMI ver.1.4. 

Men når Denon/ Marantz skriver at de først kan route det igennem via en firmeware update så må der være noget om snakken.

Jeg troede at man til HDR skulle have hdmi 2.0a som minimum, men jeg er ikke sikker. Det bliver noget værre bøvl for dem som ikke har en AVR der har HDMI 2, HDCP 2.2 mv. og som skal bruge en UHD streamer, for de har heller ikke toslink til lyden. Det kunne sagten blive mit scenarie.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2017 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Den koster 7000,- Kan den så bruges til DV via streaming?
Der ingen apps i den, men jeg har læst at der kommer en update om kort tid med apps, om det så også gælder Netflix ved jeg ikke endnu. Men hvis den havde var det jo en mulighedWink
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2017 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Den koster 7000,- Kan den så bruges til DV via streaming?
Der ingen apps i den, men jeg har læst at der kommer en update om kort tid med apps, om det så også gælder Netflix ved jeg ikke endnu. Men hvis den havde var det jo en mulighedWink

Det kommer ikke til at ske for mit vedkommende. 7k er meget mere end jeg er villig til at betale. Den gamle BD står allerede og samler støv. Disk baserede medier har helt mistet interessen efter man ikke kan leje mere.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2017 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det kan man vist kun få hvis det er UHD BD, men hvad hvis der er tale om streaming? Ved ikke om der streames DV endnu, men jeg kan ikke forestille mig andet end at det kommer.
chromecast 2 skulle kunne Dolby Vision via Netflix og Vudu, og måske på den måde kunne man teste det af. 
Personlig syns jeg det lyder mærkeligt at Dolby Vision ikke bliver routet med i gennem når HDR 10 gør. Dolby Vison skulle fungere tilbage til og med HDMI ver.1.4. 

Men når Denon/ Marantz skriver at de først kan route det igennem via en firmeware update så må der være noget om snakken.

Jeg troede at man til HDR skulle have hdmi 2.0a som minimum, men jeg er ikke sikker. Det bliver noget værre bøvl for dem som ikke har en AVR der har HDMI 2, HDCP 2.2 mv. og som skal bruge en UHD streamer, for de har heller ikke toslink til lyden. Det kunne sagten blive mit scenarie.
HDR10 kræver HDMI 2.0a. Dolby Vision skulle kunne nøjes med HDMI ver.1.4 men der skulle så også være hardware i afspiller og selve TV-et, senest læste jeg dog på flatpanels tror jeg det var, at nu kunne nogle produkter gøre det via software.

Og det har både mit TV - BD og receiver, receiveren er sikkert allerede forældet selv om den kom marked sidst i 2016, så er det op på hesten igen.Confused


Redigeret af Potter - 10-Marts-2017 kl. 19:28
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2017 kl. 19:34
Det vil være noget nemmere for dig at få det til at virke, men det er ret meget nederen hvis Yamaha ikke kan få lavet en DV opdatering til din 2060. Min 2040 har kun HDMI 2.0 og ingen HDCP 2.2 så det skal jeg også finde en løsning på når tiden kommer. Så længe der er en app i TV er man dækket ind, men man er afhængig at den virker ordentligt og bliver holdt ved lige. Det ville være bedre om man havde friheden til et bruge en ekstern streamer. Havde håbet at det ville blive nemmere at lave et work around, men nu de fleste streamere ikke engang har en toslink port bliver det noget bøvl.

Redigeret af Mefisto - 10-Marts-2017 kl. 19:35
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2017 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det vil være noget nemmere for dig at få det til at virke, men det er ret meget nederen hvis Yamaha ikke kan få lavet en DV opdatering til din 2060. Min 2040 har kun HDMI 2.0 og ingen HDCP 2.2 så det skal jeg også finde en løsning på når tiden kommer. Så længe der er en app i TV er man dækket ind, men man er afhængig at den virker ordentligt og bliver holdt ved lige. Det ville være bedre om man havde friheden til et bruge en ekstern streamer. Havde håbet at det ville blive nemmere at lave et work around, men nu de fleste streamere ikke engang har en toslink port bliver det noget bøvl.
Jeg håber selvfølgelig på der kommer firmware opdatering til min 3060, alt andet vil være underligt da det kun vil være et pass through på HDMI.

Ellers er der løsningen med 2 HDMI kabler, et direkte i tv'et og et i receiveren. Confused

Og hvis der så kommer apps og ikke mindst en Netflix app i OPPO 203, very nice.Tongue  Jeg er også begyndt at bruge den som streamer, desvære tager den ikke mine MOV filer (hjemme optagelser) men det er et mindre problem.

Netflix 4K app i OPPO 203 med Dolby Vision og DD+ VERY VERY NICE



Redigeret af Potter - 10-Marts-2017 kl. 20:09
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu