recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Værdi af nyt LG OLED55B6V 55"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Værdi af nyt LG OLED55B6V 55"

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 10:09
http://www.elgiganten.dk/cms/garanti-og-servicevilkar/garanti-og-servicevilkar/#

Reklamation og garanti

I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer.

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

http://www.elgiganten.dk/cms/garanti-og-servicevilkar/garanti-og-servicevilkar/#

Reklamation og garanti

I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer.


Det var netop det jeg linkede til - der er tale om reklamationsret, ikke garanti.

Men vi er vist ret meget off topic Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Nu blander du jo tingene sammen... Det er korrekt at der lovmæssigt ikke er krav om at forhandlere længere skal yde garanti, men det findes skam stadig... Det står forhandlerne frit for, at tilbyde noget der er bedre end de lovmæssige krav og sidst jeg handlede tv i elgiganten, der fik jeg 6 mdr. garanti som de lovmæssigt ikke var påkrævet at give...

Der findes mange forhandlere der stadig yder garanti som en ekstra service...

Jeg blander da intet som helst sammen, hvis nogen blader noget sammen, så er det dig.

Elgiganten yder som udgangspunkt ikke garanti, de giver dig 24 måneders reklamationsret - også jfr. det link jeg lige skrev.

Ellers kan du måske lige pege mig i retningen af stedet på Elgigantens hjemmeside hvor de skriver at de yder en specifik garanti.

Jo du gør, du skriver jo at garanti ikke findes længere, hvilket ikke er korrekt... Den findes stadig, men er ikke længere lovpligtig...

Jeg kan ikke finde noget omkring garanti på elgigantens hjemmeside, så det er nok væk som du siger... Men da jeg købte tv der for nogle måneder siden, der fik jeg som nævnt 6 måneders garanti...

Jeg fandt dog en lille smule som de yder udover den lovpligtige reklamationsret
Her
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:



Jeg kan ikke finde noget omkring garanti på elgigantens hjemmeside, så det er nok væk som du siger... Men da jeg købte tv der for nogle måneder siden, der fik jeg som nævnt 6 måneders garanti...

Jeg fandt dog en lille smule som de yder udover den lovpligtige reklamationsret
Her
 
 
Mange butikker har den holdning, at de kalder de 6 første måneder, hvor formodningsreglen gælder for garenti.
 
Men det er forkert, For at de må kalde det garenti, så skal det dække mere end der står i købeloven vedr. reklamationsret.


Redigeret af PerW - 14-Marts-2017 kl. 10:47
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:



Jeg kan ikke finde noget omkring garanti på elgigantens hjemmeside, så det er nok væk som du siger... Men da jeg købte tv der for nogle måneder siden, der fik jeg som nævnt 6 måneders garanti...

Jeg fandt dog en lille smule som de yder udover den lovpligtige reklamationsret
Her

 
 
Mange butikker har den holdning, at de kalder de 6 første måneder, hvor formodningsreglen gælder for garenti.
 
Men det er forkert, For at de må kalde det garenti, så skal det dække mere end der står i købeloven vedr. reklamationsret.

Du har jo overhovedet ikke læst hvad jeg har skrevet...
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 10:57
Jo, du har fået 6 måneders garenti. Men det er bare formodningsreglen de betegner som garenti!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Nu blander du jo tingene sammen... Det er korrekt at der lovmæssigt ikke er krav om at forhandlere længere skal yde garanti, men det findes skam stadig... Det står forhandlerne frit for, at tilbyde noget der er bedre end de lovmæssige krav og sidst jeg handlede tv i elgiganten, der fik jeg 6 mdr. garanti som de lovmæssigt ikke var påkrævet at give...

Der findes mange forhandlere der stadig yder garanti som en ekstra service...

Jeg blander da intet som helst sammen, hvis nogen blader noget sammen, så er det dig.

Elgiganten yder som udgangspunkt ikke garanti, de giver dig 24 måneders reklamationsret - også jfr. det link jeg lige skrev.

Ellers kan du måske lige pege mig i retningen af stedet på Elgigantens hjemmeside hvor de skriver at de yder en specifik garanti.

Jo du gør, du skriver jo at garanti ikke findes længere, hvilket ikke er korrekt... Den findes stadig, men er ikke længere lovpligtig...

Jeg kan ikke finde noget omkring garanti på elgigantens hjemmeside, så det er nok væk som du siger... Men da jeg købte tv der for nogle måneder siden, der fik jeg som nævnt 6 måneders garanti...

Jeg fandt dog en lille smule som de yder udover den lovpligtige reklamationsret
Her

Det må du jo så ha et stykke papir på! Ellers vil jeg sige du har misforstået termerne. Elgiganten gir ikke garanti, men 24 mdrs reklamation, hvoraf de første 6 mdr er efter formodningsregelen. Dvs hvis apparatet svigter inden 6 mdr, er du bedre stillet end i den resterende tid.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Nu blander du jo tingene sammen... Det er korrekt at der lovmæssigt ikke er krav om at forhandlere længere skal yde garanti, men det findes skam stadig... Det står forhandlerne frit for, at tilbyde noget der er bedre end de lovmæssige krav og sidst jeg handlede tv i elgiganten, der fik jeg 6 mdr. garanti som de lovmæssigt ikke var påkrævet at give...

Der findes mange forhandlere der stadig yder garanti som en ekstra service...

Jeg blander da intet som helst sammen, hvis nogen blader noget sammen, så er det dig.

Elgiganten yder som udgangspunkt ikke garanti, de giver dig 24 måneders reklamationsret - også jfr. det link jeg lige skrev.

Ellers kan du måske lige pege mig i retningen af stedet på Elgigantens hjemmeside hvor de skriver at de yder en specifik garanti.

Jo du gør, du skriver jo at garanti ikke findes længere, hvilket ikke er korrekt... Den findes stadig, men er ikke længere lovpligtig...


Okay, begrebet garanti findes stadig - men ikke hos Elgiganten.

Du har 2 måneders reklamationsret med 6 måneders formodningsregel.

Du har så valgt at tolke de 6 måneder som garanti, eller også har sælgeren hos Elgiganten været smart, og brugt udtrykket "at det jo er som i gamle dage, men en slags garanti".

Citér

Jeg kan ikke finde noget omkring garanti på elgigantens hjemmeside, så det er nok væk som du siger... Men da jeg købte tv der for nogle måneder siden, der fik jeg som nævnt 6 måneders garanti...

Jeg fandt dog en lille smule som de yder udover den lovpligtige reklamationsret
Her


Der står ikke noget specielt. Det eneste de yder som er specielt, er 14 dages returret også ved køb i butikken...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 12:58
Hvad er det for nogle gamle dage og garanti der hele tiden bliver nævnt, der har aldrig nogensinde være garanti i købeloven, heller ikke i "gamle" dage.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Hvad er det for nogle gamle dage og garanti der hele tiden bliver nævnt, der har aldrig nogensinde være garanti i købeloven, heller ikke i "gamle" dage.



Nej, før var der ikke engang en formodningsregel.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu