recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er jeg bare en sur gammel mand? (Dragonfly...)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er jeg bare en sur gammel mand? (Dragonfly...)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 11:30
Kig på din kilde. Telmore i højeste bitrate er ikke imponerende lydmæssigt Smile
 
Hvorfor ofre penge og så køre med så lav kvalitet kilde ?
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 11:47
Hov, jeg troede (har ikke undersøgt noget) at det var ok kvalitet når man vælger den bedste (den de kalder hi-fi)

Men igen, det er primært til kontorbrug en til to timer dagligt, så det er ikke noget jeg vil ofre alverden på

Og så alligevel, for kunne man for 1000 kr have hævet niveauet betragtelig, ville jeg gerne have gjort det!
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:


Kig på din kilde. Telmore i højeste bitrate er ikke imponerende lydmæssigt Smile
 
Hvorfor ofre penge og så køre med så lav kvalitet kilde ?


Telmore er 320Kbit/s, det er vel ligesom de øvrige streaming tjenester, når man ser bort fra tidal hi-fi, eller hvad den nu hedder
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 13:10
Jeg synes ellers at den ser interessant ud. Håber ikke at jeg stjæler topic med et par spørgsmål ;-)

Når jeg bruger mit headset i min arbejdescomputers jack stik så kommer der en masse statisk støj med ud - mon sådan en fætter kan fjerne det?

Og hvad med mikrofonen? Virker den også så man kan skype igennem den?
Til top
Boye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2006
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boye Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 16:39
Som andre er inde på, er hverken din kilde eller hovedtelefonerne i ypperste topkvalitet. 
Men de er måske heller ikke så ringe endda. Du kan i det mindste høre en forskel. 

Du kunne evt. prøve at sammenligne et nummer fra Telmore med et rip af samme nummer i en god version i ukomprimeret format, Apple lossless f.eks. som du har liggende på telefonen. Så kan du se om kildematerialet er årsagen.

En anden og væsentlig ting er at iPhone i sig selv generelt er rigtig gode afspillere. Prøv at læse hvad Ken Rockwell skriver her: http://www.kenrockwell.com/apple/iphone-5/audio-quality.htm
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg synes ellers at den ser interessant ud. Håber ikke at jeg stjæler topic med et par spørgsmål ;-)

Når jeg bruger mit headset i min arbejdescomputers jack stik så kommer der en masse statisk støj med ud - mon sådan en fætter kan fjerne det?

Og hvad med mikrofonen? Virker den også så man kan skype igennem den?


Min fjernede den støj der var på visse hovedtelefoner. Det var dpg støj der kun var der når musikken ikke spillede.
Din mikrofon vil ikke fungere, da det kun er en DAC og hovedtelefon forstærker.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu