recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aggresive sælgere hos Elgiganten?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aggresive sælgere hos Elgiganten?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Penge - alt drejer sig om penge, ikke ret meget andet.


Man kan godt tjene penge ved at være smart, på den rigtige måde Wink

Det værste du kan præsentere mig for, er en Karl Smart, der kan det hele - og i realiteten ikke ved en pind. Dem er der godt nok mange af.

Èn af årsagerne til, at jeg meget nødig køber noget væsentligt hos andre end af mig kendte "Mindre butikker".

Det kan du sikkert have mange meninger om, og det skal du have lov til at have. Wink 


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Penge - alt drejer sig om penge, ikke ret meget andet.


Man kan godt tjene penge ved at være smart, på den rigtige måde Wink

Det værste du kan præsentere mig for, er en Karl Smart, der kan det hele - og i realiteten ikke ved en pind. Dem er der godt nok mange af.

Èn af årsagerne til, at jeg meget nødig køber noget væsentligt hos andre end af mig kendte "Mindre butikker".

Det kan du sikkert have mange meninger om, og det skal du have lov til at have. Wink 



Jeg tror du fejlfortolkede det jeg skrev, da jeg skrev "smart, på den rigtige måde" Confused
I min optik er det fx smart at lytte til kunden, at kunne sætte kundens behov i fokus. Og smart at kunne opsætte alternativer, der samtidig tilgodeser kundens behov. 

Det er smart, på den rigtige måde.
En sælger der ved noget, og kan råde og vejlede, evt få kunden på andre og bedre tanker, er ikke pr. definition en "karl smart" sælger.

Så generelt synes jeg ikke man kan tillade at gøre dem. Heller ikke selvom de arbejder et sted, hvor man måske ikke synes de ved mere end man selv ved. Husk på, alene det er du er så aktiv på Recordere og internettet generelt på specifikke områder, det giver dig personligt en væsentlig fordel, end en sælger som "bare" udfører et stykke arbejde i en ikke-navngivende butik. 

Jeg vil tro, at jeg personligt ville kunne matche og endda overgå langt de fleste sælgere i den almindelige A/V detail-branchen, inkl dem i dine favoritbutikker. Men det er ikke ens betydende med, at de dermed pr definition er dårlige, eller "karl smarte" sælgere.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 13:28
Efter at have læst flere indlæg der nægter at registrere deres køb "fordi sælgeren bare vil have provision", så er jeg simpelthen nød til at spørge: Hvad fanden går der af jer, ved at en sælger får sin provision? Gør det ond på jer?!

Jeg lader glædeligt alle mine køb (og det er mange efterhånden) i ElGiganten registrere - hvis en "ekspedient" eller sælger kan få lidt provision ved at indtaste en vare på mit navn, så gerne for mig - hvorfor skulle jeg få ond i måsen over det!?

Redigeret af zulfo - 24-Marts-2017 kl. 13:29
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 13:34
Der er intet som helst galt i at sælger for provision, men der er noget galt i at sælger vejleder køber i at købe den han får højst provision (plus bonus) i, fremfor at vejlede kunden i det kunden ønsker at købe.

Mange butikker har en række gode - men begrænset i antal - tilbud i deres aviser, og du kan være 100% sikker på at sælger heller vil sælge et andet produkt, som han ofte vil beskrive som 'bedre', selvom det måske ikke er bedre set med købers øjne, det har fx finesser køber ikke har brug for.

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Der er intet som helst galt i at sælger for provision, men der er noget galt i at sælger vejleder køber i at købe den han får højst provision (plus bonus) i, fremfor at vejlede kunden i det kunden ønsker at købe.

Men det er ikke det folk skriver - jeg er med på at sælger skal sælge det produkt som køber vil have, eller som passer købers behov bedst - det jeg læser er folk der ikke vil lade produktet registrere, for sælger skal dælme ikke have provision, eller som OP - han gider ikke henvende sig til en specifik sælger/ekspedient, for det lugter af at han bare vil have provision - og hvad så, spørger jeg, OP kan da være bedøvet lige glad med om den pågældende person får sin provision, og OP kan bare sige "jeg skal ikke have andet end mit TV, men noter du bare at jeg har talt med dig, hvis det gør dig glad...."
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Der er intet som helst galt i at sælger for provision, men der er noget galt i at sælger vejleder køber i at købe den han får højst provision (plus bonus) i, fremfor at vejlede kunden i det kunden ønsker at købe.

Mange butikker har en række gode - men begrænset i antal - tilbud i deres aviser, og du kan være 100% sikker på at sælger heller vil sælge et andet produkt, som han ofte vil beskrive som 'bedre', selvom det måske ikke er bedre set med købers øjne, det har fx finesser køber ikke har brug for.

Lige præcis. For min skyld må en sælger få lige så meget provision som hans firma vil forære den pågældende.

Her hvor det går galt for mig er jo, når en sælger forsøger at vildlede en kunde for at købe noget som den pågældende sælger formentlig for provision for. Og jeg har oplevet sælgere flere gange forsøge at sælge noget andet end det køberen kom for at købe.

Jeg har såmænd også prøvet det selv, hvor jeg skulle købe en håndmixer som gave hos Elgiganten. Jeg vidste lige nøjagtig hvad jeg skulle købe. Alligevel prøvede en emsig sælger at prakke mig noget andet på - og nej sælgeren fik ikke lov til at registrere noget som helst.Wink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 18:49
Problemet er bare, at de gode sælgere enten drukner, eller bliver mødt med mistillid, p.g.a. karl-smart sælgerne.
Man skal så også have sig for øje, at rigtig, rigtig mange mennesker som kommer og handler i disse "supermarkeder", reelt ikke køber det de har behov for, eller som bedst opfylder deres ønsker og krav. Mange har jo siddet og læst på nettet - recordere o.s.v. - hvor der sidder en masse mennesker som udelukkende anbefaler det, de selv synes bedst om, upåagtet at spørgeren har behov for noget helt andet! Man ser det ofte i debatter herinde, hvor der foreslåes i øst og vest, når en ønsker noget i nord!

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 24-Marts-2017 kl. 18:51
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Problemet er bare, at de gode sælgere enten drukner, eller bliver mødt med mistillid, p.g.a. karl-smart sælgerne.
Man skal så også have sig for øje, at rigtig, rigtig mange mennesker som kommer og handler i disse "supermarkeder", reelt ikke køber det de har behov for, eller som bedst opfylder deres ønsker og krav. Mange har jo siddet og læst på nettet - recordere o.s.v. - hvor der sidder en masse mennesker som udelukkende anbefaler det, de selv synes bedst om, upåagtet at spørgeren har behov for noget helt andet! Man ser det ofte i debatter herinde, hvor der foreslåes i øst og vest, når en ønsker noget i nord!

M.v.h.

Så må du sgu være den rette til at vejlede ham her

http://forum.recordere.dk/trls-lyd-til-projektorern_topic150808_page2.html
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så må du sgu være den rette til at vejlede ham her

http://forum.recordere.dk/trls-lyd-til-projektorern_topic150808_page2.html


OMG!

Nej tak, dér skal jeg sgutte have noget klinket....

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu