recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aggresive sælgere hos Elgiganten?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aggresive sælgere hos Elgiganten?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2017 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

https://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-166.html

Jeg har oplevet mange gennem tiden, som ikke ønskede at oplyse adresse, af samme årsag. Eller folk som helt tydelig opgave en fiktiv adresse.

M.v.h.


Det gælder så også mobiltelefoner / Tablet og så videre.
Mvh.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2017 kl. 14:05
Tjah, tidligere var det alt som indeholdt en tuner - TV, video-, DVD- og harddiskoptagere, radioer m.v.

I dag må det givetvis være alt som også har en internetforbindelse.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 18-Marts-2017 kl. 14:08
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2017 kl. 16:09
Hvad siger persondata loven til det?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2017 kl. 16:27
Der skulle intet registreres, da jeg købte en iPad air for et par måneder siden.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2017 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

https://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-166.html

Jeg har oplevet mange gennem tiden, som ikke ønskede at oplyse adresse, af samme årsag. Eller folk som helt tydelig opgav en fiktiv adresse.

M.v.h.
Hvornår er den side fra, der står 1998, mon ikke der er sket ændringer siden?

Det er ikke hvad der står i beskrivelsen af medielicensen: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=166986#Kap4


Redigeret af quarkir - 18-Marts-2017 kl. 17:03
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Slangemor Slangemor skrev:

Jeg bryder mig ikke om dem, men omvendt synes jeg ikke de er værre end så mange andre sælgere. Særligt i telebutikker er de ofte meget værre. Dead

 
Ja, desværre har man ofte indtrykket af, at det eneste det drejer sig om de nævnte steder er:

Være smart - men ikke specielt kyndig

Plat og svindel, for går noget galt er det ikke så ofte at der er hjælp og hente

Penge - alt drejer sig om penge, ikke ret meget andet.

Det er mine indtryk efterhånden.Confused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Slangemor Slangemor skrev:

Jeg bryder mig ikke om dem, men omvendt synes jeg ikke de er værre end så mange andre sælgere. Særligt i telebutikker er de ofte meget værre. Dead

 
Ja, desværre har man ofte indtrykket af, at det eneste det drejer sig om de nævnte steder er:

Være smart - men ikke specielt kyndig

Plat og svindel, for går noget galt er det ikke så ofte at der er hjælp og hente

Penge - alt drejer sig om penge, ikke ret meget andet.

Det er mine indtryk efterhånden.Confused

De fleste sælgere er jo provisions lønnet, derudover er der bonus for at sælge bestemte mærker. 
Sælgerne kan lyn hurtigt bestemme om dit Dankort sidder løst eller om du bare spørger og spørger uden at købe.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 13:42
@ Hother.

 
" Penge - alt drejer sig om penge, ikke ret meget andet. ".
Jeg er da enig med dig,men det gælder både køber og sælge. Vi forventer vel altid at vi skal have en masse rabat oven i den forvejen nedsatte pris. Wink
Kunne de så bare overholde gældende Garanti / Reklamations regler ville alt være nemmere.
Mvh.



Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 18:32
Sylvest, du må mande dig lidt op Smile
Lær at sige nej - man kan sagtens gøre det på en pæn og høflig måde.

Øv dig på ham sælgeren i Elgiganten, og se hvordan det går.
Husk: Du er altid i din gode ret til at sige nej, uanset hvad han siger/foreslår.

PS. Hvis han er for påtrængende og ikke accepterer et nej, så er du i din gode ret til at sige noget i retning af: "Hør her, jeg synes, at du er lige lovlig aggressiv mht. at pådutte mig dit og dat udover bare det her tv. Men jeg skal ikke have andet, og hvis ikke du kan forstå det og sørge for at ekspedere mig stille og roligt, uden pres, så går jeg et andet sted hen og handler." 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 19:46
Med udgangspunkt i Elgiganten, så er det mest sørgelig ved deres sælgere så lidt fakta de reelt besidder. I guder med søforklaringer der kan komme over disken.
For ikke ret mange uger siden hørte jeg en sige til en kunde dts kom på Sonos playbase og øvrige enheder snart.
En sælger fremhævede bose for deres store kundepleje ift opgraderinger med features mens en anden forklarede det fuldstændigt modsat.

Jeg handler intet derfra ud fra deres vejledning - det er så groteskt.
Ligesom deres klargøring af apparater. Jeg blir direkte ondsindet når de stiller spørgsmål om tilkøb af det lort
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:


Men det gælder vel for sælgerne at tjene penge, rådgivning giver ikke det store i hånden.

Det er desværre en ret misforstået opfattelse, (selvom du har ret i de fleste tilfælde).

En god sælger/rådgiver, er den der er i stand til at sætte egne interesser til side, og udelukkende fokusere på kundens mål, (formål) med besøget. Uanset om det resultere i et salg, og kunden forlader butikken tomhændet. 

En kunde der forlader en forretning tomhændet, men med en korrekt og god rådgivning, er et langt bedre resultat, end en kunde der forlader forretningen med et forkert (ikke optimalt) produkt.

Den del skal mange rådgivere/sælgere prøve at forstå.

Dilemmaet er, at sælgeren/rådgiveren oftest har salg som fokus, uanset om det er det rette og det bedste for kunde. Specielt hvis det er en rådgiver/sælger, som er resultat-lønnet. Men det er også gjort i den bedste mening for sælgeren/rådgiveren, for det er samtidig hensynet til virksomheden og dens fortsatte eksistens. Det er bare ikke specielt relevant for kunden, og kundens målsætning, medmindre det er den eneste virksomhed i hele verden.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Penge - alt drejer sig om penge, ikke ret meget andet.


Man kan godt tjene penge ved at være smart, på den rigtige måde Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu