recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee boks > Internet som ethernet over power?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee boks > Internet som ethernet over power?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jakobfl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobfl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee boks > Internet som ethernet over power?
    Sendt: 17-Marts-2017 kl. 13:41
Hej

Jeg har bestilt YouSee, og skal snart have lagt det ind.

Er det muligt, at det ethernet-kabel der skal gå fra YouSee DSL-boksen ved telefonstikket, til selve YouSee TV-boksen, evt. kan ledes over en Ethernet over power-forbindelse? 

På den måde skal jeg ikke trække et netværkskabel tværs over huset fra telefonstikket/DSL-routeren som sidder i den ene ende, og til TV'et som skal stå i den anden ende af huset, men lade forbindelsen køre via min alm. strømstik i huset, så den er skjult.

Det jeg vil undgå
Telefonstik > DSL-boks > Ethernet ------------------------ laaangt kabel  ------------------ > YouSee TV-boks

Det jeg vil opnå:
Telefonstik > DSL-boks > kontakt m/EoP > El-net > kontakt m/EoP > YouSee TV-boks

EoP = Ethernet over power

Tak for hjælpen


Mvh Jakob
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af jakobfl jakobfl skrev:

Hej

Jeg har bestilt YouSee, og skal snart have lagt det ind.

Er det muligt, at det ethernet-kabel der skal gå fra YouSee DSL-boksen ved telefonstikket, til selve YouSee TV-boksen, evt. kan ledes over en Ethernet over power-forbindelse? 

På den måde skal jeg ikke trække et netværkskabel tværs over huset fra telefonstikket/DSL-routeren som sidder i den ene ende, og til TV'et som skal stå i den anden ende af huset, men lade forbindelsen køre via min alm. strømstik i huset, så den er skjult.

Det jeg vil undgå
Telefonstik > DSL-boks > Ethernet ------------------------ laaangt kabel  ------------------ > YouSee TV-boks

Det jeg vil opnå:
Telefonstik > DSL-boks > kontakt m/EoP > El-net > kontakt m/EoP > YouSee TV-boks

EoP = Ethernet over power

Tak for hjælpen



Principielt ja, da det jo bare er en ethernet forbindelse.
Det kræver dog at du får tilstrækkelig hastighed for EoP forbindelsen. Jeg ved dog ikke hvad minimumskravet er.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af jakobfl jakobfl skrev:

 Jeg har bestilt YouSee, og skal snart have lagt det ind.  

Hej.

Der er noget der undre mig i dit spørgsmål.
Er du sikker på at du får YouSee via DSL?
Jeg tror at det findes, men langt de fleste får YouSee via et antenne kabel til en antennedåse.

Hilsen Carsten.

Til top
jakobfl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobfl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 14:26
Hej Jesper

Tak for svaret.

Det jeg er lidt bange for er at det er en eller anden proprietær protokol der bruges mellem routeren og YouSee-boksen som ikke kan routes over EoP-forbindelsen, eller at det ikke vil virke med EoP'erens DHCP eller lign ...

Mvh Jakob

Mvh Jakob
Til top
jakobfl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2017
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobfl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2017 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af jakobfl jakobfl skrev:

 Jeg har bestilt YouSee, og skal snart have lagt det ind.  
Er du sikker på at du får YouSee via DSL?

Hej Carsten

Tak for svaret.

Jep, den er god nok. Det er via DSL.

Min mor har det p.t, jeg tror det hed noget med TDC TV før Smile Men jeg kan ikke huske det fulde produktnavn. 

Det er dog meget lidt der er at finde online, jeg fandt dog en driftsside for "YouSee (via DSL)"
https://kundeservice.yousee.dk/driftsinformation/liste?icid=_kundeservice_tdc_dk_driftsinformation_details



Redigeret af jakobfl - 17-Marts-2017 kl. 14:33
Mvh Jakob
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu