recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung TV - Denon - Apple TV - PS4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung TV - Denon - Apple TV - PS4

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung TV - Denon - Apple TV - PS4
    Sendt: 18-Marts-2017 kl. 20:17
Jeg har fået mig lidt et irriterende problem…
Forklaringen bliver måske lang, men prøv at følge med Tongue

Mit scenario er at jeg har fået mig et Samsung K7005 tv og er glad for det…

Men… Jeg har problemer.

Jeg kører alle mine eksterne enheder gennem min Denon forstærker (hdmi) og det har fungeret perfekt med mit gamle tv (Panasonic).
På mit gamle setup kunne jeg på min forstærker vælge hvilken hdmi jeg ville have vist på skærmen. Det kan jeg ikke længere.

Problemet er nu at hver gang jeg på mit tv vælger min reciever indgang, så starter mit Apple TV. Min Denon reciever har så lidt svært ved at finde det rigtige signal, men efter at have klikket et par gange på menuknappen på fjernbetjeningen får jeg billede. 

Men… Hvis jeg skal bruge min PS4, så kan jeg simpelthen ikke få min reciever til at vælge den indgang når mit Apple TV er tændt. De flest gange er jeg nødt til at hive stikket ud af Apple TV før jeg kan få et PS4 billede på skærmen.

Jeg ved ikke om det er mit TV, mit Apple TV eller min reciever, men siden det virkede fint inden det nye TV regner jeg næsten med det er der problemet ligger.

Nogen med samme problem? Det er formentllig bare en indstilling på TV, der gør at den ikke skal tænde for mit Apple TV når den går på reviever indgangen, eller…


Ja det blev langt og måske uforklarligt.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2017 kl. 23:23
Det lyder til at du skal have slukket for det der hedder hdmi arc på tvet og receiveren. Så burde den ikke gøre det. Det kan vist også hedde hdmi REC eller noget lignende.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2017 kl. 09:40
HDMI - CEC

Redigeret af Kampus - 19-Marts-2017 kl. 09:41
Til top
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2017 kl. 09:41
OK, men jeg bruger jo hdmi arc til at sende lyden fra TV´et til min reciever.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2017 kl. 09:43
Prøv nu bare at slå det fra. Hvis det løser problemet, bruger du et optisk kabel fra TV til reciever.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2017 kl. 23:58
Samsungs Anynet+ (HDMI-CEC) er til at få lange løg over. Det hopper og danser rundt i HDMI portene, så det er slået fra på begge mine TV
Til top
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 07:45
Hdmi arc deaktiveret hjalp ikke.

Jeg kører nu udenom min receiver mht hdmi. Kører nu direkte i tv'et og lyden tilbage til receiveren med arc. Det ser umiddelbart ud til at virke.

Må lige udforske anynet senere
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 16:44
Er det et generelt problem for Samsung?

Jeg leder nemlig efter et nyt tv og jeg bruger samme setup (Denon receiver, apple tv, Stofa boks, PS3). Alle enheder er koblet via hdmi til Denon og så et hdmi op til skærmen. Det virker fint nu og det skal det også gerne gøre med mit kommende tv - så derfor kan det bekymre, hvis Samsung har problemer med hvem der bestemmer :)

Mvh

Nikolai
Til top
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 16:49
Altså jeg har valg at køre HDMI kablerne i den boks der følger med mit TV. 
Jeg har så stadig kun ét kabel fra tv og ned i mit TV møbel.

Kan faktisk ikke forstå hvorfor jeg kørte det gennem min reciever…?
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af ManU_4ever ManU_4ever skrev:

Altså jeg har valg at køre HDMI kablerne i den boks der følger med mit TV. 
Jeg har så stadig kun ét kabel fra tv og ned i mit TV møbel.

Kan faktisk ikke forstå hvorfor jeg kørte det gennem min reciever…?

Nu spørger jeg måske dumt? :)

Men hvordan får du lyd til receiveren?

Måske er mit tv-setup blot så gammelt (eller så er det mig som er gammel) at jeg kun kan se den ene løsning, hvor jeg smider det hele ind i receiveren og så blot sender et billedesignal via hdmi op til skærmen?

Mvh

Nikolai
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af ManU_4ever ManU_4ever skrev:

Altså jeg har valg at køre HDMI kablerne i den boks der følger med mit TV. 
Jeg har så stadig kun ét kabel fra tv og ned i mit TV møbel.

Kan faktisk ikke forstå hvorfor jeg kørte det gennem min reciever…?

Hvordan vil du så få HD lyd til reciever?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af ManU_4ever ManU_4ever skrev:

Hdmi arc deaktiveret hjalp ikke.


Nok fordi ARC (Audio Return Channel), ikke har noget med HDMI CEC (Consumer Electronics Control) at gøre - ud over kablet.
Slå CEC fra. På langt det meste udstyr hedder det ikke CEC, idet mange producenter selv navngiver det, se listen her:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Consumer_Electronics_Control

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu