recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD rip og kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVD rip og kvalitet

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af duke_skywalker<font style=: rgb255, 255, 255;> duke_skywalker skrev:


Mine problemer ser ikke helt ud som på linket. Her er i stedet en video af et af mine rips: http://youtu.be/PdhMvioPGZU

Det har intet med interlacing problemer at gøre.

Det er en codec der fucker totalt op, hvad enten det så er i dekodnings (læsning af originalfil) eller kodningsfasen (komprimeringen lagt ind i MKV containeren)

Jeg bruger ikke selv Handbrake og har ikke rippet en DVD i snart et årti. Men hvis Handbrake ifølge T-Duck virkelig ikke har DeCSS indbygget, så må du enten:

1. Downloade og installere libdvdcss til brug sammen med Handbrake.
https://www.winxdvd.com/resource/install-handbrake-libdvdcss-to-rip-dvd.htm

2. Benytte et alternativ til Handbrake (vælg et med DeCSS DVD ripping funktionalitet)
http://alternativeto.net/software/handbrake/?license=opensource eller https://www.thebalance.com/free-dvd-ripper-programs-1356639

3. Rippe din kopibeskyttede DVD med en DVD ripper program med DeCSS funktion til harddisken, før du encoder den derefter ubeskyttede fil med Handbrake. F.eks. et program som DVD Decrypter (fra ovenstående links)

4. Prøve lykken med et andet Open Source alternativ til handbrake: DVDx
- Jeg ved ikke om DVDx har DeCSS, men det er det første jeg selv ville prøve som et direkte alternativ til Handbrake, da jeg går helhjertet ind for open source projekter. 
https://opensourcesoftwaredirectory.com/Video/DVD-rippers


Redigeret af TBC1 - 20-Marts-2017 kl. 13:17
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg har benyttet DVD Shrink i noget der ligner 10 år, og er aldrig stødt på en eneste DVD, som gav problemer.
M.v.h.


Skulle det mod forventning ske, ville DVD decrypter formentligt være et anbefalelsesværdig alternativ.


Redigeret af TBC1 - 20-Marts-2017 kl. 14:11
Til top
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2017
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 14:20
@TBC1 - jeg fandt ud af det, efter lidt søgen på nettet. Og folk derude, i den store verden, er helt enige med dig: LIBDVDCSS. Handbrake fungerer super fint nu, efter at have installeret det, hvilket dog var sin sag, da jeg kører MAC.

Mht til DVD Shrink (og DVD Decrypter, så vidt jeg lige kan se): jeg bruger MAC, så det er desværre ikke en mulighed... Cry


Redigeret af duke_skywalker - 20-Marts-2017 kl. 14:21
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 14:51
Prøv den her på Mac. Jeg bruger det selv, og bagefter MakeMKV.
http://www.macdvdripperpro.com

Kun hvis Infuse ikke kan vise filmen ordentlig, hører jeg den gennem Handbrake for at fjerne interlace.


Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af duke_skywalker duke_skywalker skrev:

Mht til DVD Shrink (og DVD Decrypter, så vidt jeg lige kan se): jeg bruger MAC, så det er desværre ikke en mulighed... Cry


Nu skriver du jo selv, at du har en PC også.

M.v.h.
Til top
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2017
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 17:38
@Brixen - jeg vil foretrække en gratis løsning. Der er jeg nok lidt for nærig, desværre.

@HenrikB - det er rigtigt, men den kommer kun frem efter mørkets frembrud, eller når alt andet svigter
Til top
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2017
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 19:39
Er der forresten nogen, der kan komme med et godt bud på, hvorfor MakeMKV ikke vil læse mine hjemmevideoer, der er gemt på DVD skiver? De er gemt som alm. DVD lagre, med Video_TS. MakeMKV har været i stand til at afkode ALT andet, jeg har smidt i den?
Mine øvrige programmer, som fx Freemake, læser dem uden videre. Men her er lyd og billede så desværre ikke helt i synk. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 19:46
De er ikke gemt som DVD Video-billeder. Du burde kunne overføre filerne som normale filer i stedet.

Redigeret af Naiera - 20-Marts-2017 kl. 19:46
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 19:50
De er sandsynligvis gemt i DVD-VR format og ikke DVD-Video format.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2017
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 20:40
De er godt nok gemt som VOB filer, "problemet" var let at løse: MakeMKV har som standard en minimumsgrænse for fillængder på 120 sekunder. De fleste af mine "klip" er forholdsvis korte, da det er hjemmevideo. Derfor troede MakeMKV, at der slet ikke var filer derpå. Jeg satte minimumsgrænsen ned til 5 sekunder, og så gik det glat Smile
Til top
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2017
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 20:51
Til gengæld har jeg ikke fundet løsningen på lyden, der ude af sync.

Jeg kan få lyden til at fungere ved at rippe skiverne vha MakeMKV, da den jo kopiere 1:1. Derefter kan jeg samle filerne (da MakeMKV også bibeholder opdelingen af filerne i 50-60 små klip) vha Freemake DVD. Det er dog lidt omstændigt, tager tid og (som jeg lige umiddelbart kan fornemme) reducerer kvaliteten. 

Derfor ville jeg gerne kunne springe MakeMKV over, og importere det direkte vha Freemake - eller lignende. Som jeg umiddelbart har kunnet læse mig til handler det om fps ikke passer med lyden, og derfor måske skal reduceres? Any ideas?
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Men - hvis jeg forsøger det det samme med pigernes DVD'er (Barbie-film osv) så hakker de i Infuse ???
Jeg sad naivt og troede at hvis Blu-ray kunne afspilles smertefrit, så ville DVD'er være en smal sag - men ak nej - hvad kan jeg gøre forkert?


Barbie-filmene er 50hz og dine Blu-rays er 24Hz, som virker væsentligt bedre ved 60Hz.

Nemlig og her forsøgte jeg så naivt at sæte AppleTV til 50hz og det blev det blot værre af LOL
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu