recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 4000 og SONOS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 4000 og SONOS

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 4000 og SONOS
    Sendt: 23-Marts-2017 kl. 10:01
Et simpelt tryk på "tak" knappen i et antal du mener, er vist tilstrækkeligt
Til top
pixiball Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juli-2007
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pixiball Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 07:40
Kom til at tænke på - skal der sendes point eller smides håndtegn mod Peter Pan, eller hvordan fungerer det i dette forum?
Til top
pixiball Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juli-2007
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pixiball Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 07:38
Hej Alle,

Takker for alle kommentar og råd - løsningen blev at følge Peter Pan. Så der er indkøbt diverse dimer fra AV-Connection.

Pixiball

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 21:10

Ja rigtigt KlausDM Thumbs Up

@ pixiball

Se hvordan på YouTube - Click her.
Husk så, du bare slukker på stikkontakten når dine aktive BeoLab ikke benyttes.

På hver højttaler skifter du den lille kontakt fra LINE IN til PowerLink,
når du tilslutter købe kabler med trigger signal. Så NEJ det er ikke muligt
at bibeholde den forbindelse du har samtidigt. 


Redigeret af Peter Pan - 20-Marts-2017 kl. 21:17
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 09:39
Se
http://www.av-connection.dk/?PGr=6497

Specielt den nederste video vil nok interessere dig....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pixiball Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juli-2007
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pixiball Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 09:13
Hej

Takker indtil videre alles input, umiddelbart vil udskiftning af SONOS kræve at jeg også skal af med en håndfuld højtaler - da jeg ikke går udfra at SONOS højtaler kan fungerer sammen med Heos.

Pt. er Beolab forbundet via Line indgangen, vil det være muligt at bibeholde den forbindelse samtidig med at man sender trigger strøm ind via din stikket?

@PeterPan, i din tegning er der et "købe version" af et trigger kabel, hvor kan jeg købe det?


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2017 kl. 23:35
Jeg holder stadig på, at du skal sælge din Sonos og købe en Heos Link i stedet for. Det er og bliver altså bare en meget mere lækker oplevelse, at powerlink fungerer 100% som det skal. Det kommer det aldrig til med en Sonos. Enten skal du køre en 5V som Peter forklarer, men så er de altid tændt, eller også skal du køre med line in, med auto tænd/sluk, men så har du jo dine nuværende problemer.

Med en Heos har du trigger out, som vil sende et signal gennem powerlink, om hvornår højttalerne skal tænde og slukke. Altså får du ingen udfald og de slukker, når du ikke bruger dem.

Og det er altså ikke fordi jeg har noget imod Sonos, eller har aktier i Denon (Heos). Jeg bruger selv Raumfeld, men dem vil jeg ikke anbefale, da de heller ikke har en trigger. Sonos er bare ikke et godt valg, når det skal spille sammen med Beolab. Så er konkurrenterne bare bedre.

Redigeret af Nagash - 19-Marts-2017 kl. 23:36
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2017 kl. 22:49
Drop Bosscom enheden.
Smid 5 volt på Beolab'erne som foreslået. Evt. med Remote styring fra en app-styret stikkontakt.
Sælg din PP2 Riaa og find en NAD PP1 eller Cambridge P551 på brugmarkedet. De er begge uden auto switch og beregnet til at være tændt altid.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2017 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af pixiball pixiball skrev:

Går ud fra at "auto OFF" er relateret til Beolab, er det ikke muligt at snyde den?


Auto OFF problematikken gælder både PP2, bosscom om beolab.

Du kan snyde dine højttalere til st være tændt hele tiden, ved at sætte en permanent 5 volt til som Peter Pan foreslår. Så er de altid tændte!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2017 kl. 08:07
Hej pixiball -

Fordi BL med LINE tilslutning styres af lydstyrken, og derfor slukker ved stille passager
da der jo ikke er lyd. Det betyder den skal slukke. HT relæerne kan justeres til at slukke
sener. Men med styring af et triggersignal via PowerLink virker de som i et B&O setup.

Du skal have et ægte B&O PowerLink signal.




Click her og læs mere.
 


Redigeret af Peter Pan - 19-Marts-2017 kl. 09:02
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2017 kl. 00:22
Sonos er desværre bare ikke et særligt godt product til Beolab højttalere. Du skal over i noget Bluesound i stedet, da de har en trigger udgang på deres Node. Eller spar en tusse og køb en Heos Link fra Denon. Den har også trigger. 

Med en trigger kan du så benytte powerlink indgangen på dine Beolab, så de forbliver tændt, så længe der er gang i din streamer og selv slukker, når du stopper musikken.

Jeg ved godt det ikke lige var den løsning du søgte. Men det er den bedste. Alt efter alder på din Sonos Connect, burde du dog kunne hente næsten hele beløbet for en Heos Link hjem, så du ikke kommer til at mærker skiftet så hårdt på din pengepung.
Dog skal du selvfølgelig ud og investere i nye powerlink kabler.
Til top
pixiball Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juli-2007
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pixiball Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2017 kl. 23:12
Hej Klaus

Takker for tilbagemeldingen.

Nej slukke problematikken, skyldes vel et et eller andet EU regulativ, eller lign. men mon der findes et sted hvor det er muligt at købe en før "verden gik af lave"

Ang. BOSSCOM, så er jeg blevet noget træt af den, har forsøgt at juster den efter vejledning fra producenten men oplevede stadig de samme slukke problemer - BOSSCOM blev afmonteret i forbindelse med oprydning i dimser og kabler. 

Går ud fra at "auto OFF" er relateret til Beolab, er det ikke muligt at snyde den?



Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu