recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - rasperry gl model
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

rasperry gl model

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: rasperry gl model
    Sendt: 19-Marts-2017 kl. 17:45
jeg har fået en rasperry den gl model, hvordan kommer man igang med sådan en, aner intet om den og hvad den kan
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2017 kl. 18:14
hvad vil du bruge en til?

det er den nemmeste måde at fortælle dig, hvordan du kommer i gang.

men hurtigt fortalt. find ddet styrestystem du vil have på, istaller det på sd kort. smid den til fjernsynet og start op
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2017 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

jeg har fået en rasperry den gl model, hvordan kommer man igang med sådan en, aner intet om den og hvad den kan
Link for begyndere:

Der er oceaner af info på nettet. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2017 kl. 19:45
Købte min pi til et specifikt projekt, der løb ud i sandet, så jeg lavede den om til en stor fotoramme.

Du kunne starte med det samme...
http://moppe.dk/piframe.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 08:20
På arbejde har jeg en 1 B+ som er sat op som print server på en printer uden netværksforbindelse, samt PiHole.
Hjemme bruger jeg en 2'er udelukkende som PiHole.

PiHole er en DNS baseret addblocker. Virker fint og kan automatisk tage alle enheder på hjemme netværket (hvis det bliver korrekt sat op).  Det kræver lidt mere vedligeholdelse end en software addblocker, men syns det er hyggeligt at sidde og nille lidt med :)


Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 08:42
Gå ind på rasberrypi.org og tryk hjælp i menuen.

Nu skriver du ikke om hvad der fulgte med, men du skal bruge følgende for at komme igang:

Skærm med HDMI tilslutning, samt hdmi kabel.
Tastatur og mus med USB tilslutning
Strømforsyning, 5V 1A. med micro USB. En standard mobilstrømforsyning kan bruges.
Et micro SD kort på minimum 4 GB.
En computer med kortlæser til micro SD kort.

Redigeret af pfugl - 20-Marts-2017 kl. 08:50
/Peter
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 08:45
Thumbs Up jeg får tjekket alle jeres link.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 09:02
Nu findes der efterhånden mange versioner/revisioner af RPI.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 09:09
ud fra det fine link, er det en model B jeg har, der var kun print+plast kasse med til den

jeg har
tastatur
mus
sd kort
gl skærm

samt kort læser i pc
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Købte min pi til et specifikt projekt, der løb ud i sandet, så jeg lavede den om til en stor fotoramme.

Klaus

Øhh, Rasberry pi as altså ikke speciel stor, nok snarere tværtimod!!

LOL
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2017 kl. 09:56
Jeg bruger en RasPi 3 i forbindelse med IHC styringen i vores hjem. Bla. for at integrere Philips Hue sammen med systemet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu