recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer pladespiller

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 15:09
Har også haft det samme Philips billedrørs TV i 20 år før det kom på pension. Der kan skrives utallige succeshistorier om hedengangne produkter. Jeg stoler bare mere på Pana og Sony, og så er de forresten billigere i anskaffelse.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har haft en TX 605 reciever, som jeg ikke blev fattig af, da den blev solgt efter 2 år til 200kr mindre end jeg havde givet for den.


Men mange andre har haft massive problemer med "Japanske produkter", som du skriver om.

B&O produkter er ganske holdbare, jeg kan komme med masser af eksempler og er ikke mere kostbare at reparere på, end alt muligt andet.

Min saglige svigerfars Beosystem 5500 blev efter 10 år sat på "pension" (erstattet af et beosystem 2500), vel at mærke ved at blive flyttet ud på kontoret til bageriet, hvor den klemt op i et hjørne i løbet af de næste 5 år bleve meget varm og til sidst ikke længere ville tænde.

Det tog mig da næsten to timer at finde den spænding der var kollapset, på grund af to kondensatorer der var placeret omend noget tæt på udgangstrinnet.
Kondensatorerne kostede vel det bedste af en 10'er og det gjorde den stadig da han solgte bageriet i 2005.

Nå ja, næsten 20 år gammel, med MASSER af spilletimer (først i stuen, derefter i bageriet hver nat og formiddag).

Sådan kunne jeg fortælle maser af B&O historier...... Min svigermors L2500, hvis største problem er et sidt billedrør og manglende kompatibilitet med nuværende signalformer, eller hendes MX4000 der har fået skiftet backupbatteri som den eneste fejl. Min egen BeO4 remote der bruges hver dag i 6 år og har kun fået skiftet batteri 2 gange.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

  Derfor er det let at dreje/scratche talkerkenen med fingrene selvom talkerkenen kører rundt.


Nej!

Klaus

Den er forlængst fesen ind
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Efter jeg gik over til japanske produkter, Panasonic osv, er der igen blevet råd til andet


Onkyo er også japanske produkter........


Klaus

Har haft en TX 605 reciever, som jeg ikke blev fattig af, da den blev solgt efter 2 år til 200kr mindre end jeg havde givet for den.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

  Derfor er det let at dreje/scratche talkerkenen med fingrene selvom talkerkenen kører rundt.


Nej!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Efter jeg gik over til japanske produkter, Panasonic osv, er der igen blevet råd til andet


Onkyo er også japanske produkter........


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 13:02
Okay, én gang for alle:

- en "DJ" pladespiller behøver på ingen måde at være direkte drevet. Ikke alle DJ's scratcher/mixer! Men den skal dog have en manuel start/stop funktion samt hurtig opstart. Den hurtigste pladespiller jeg har brugt i min tid som DJ var remdrevet (en Dynacord).
- en direkte drevet pladespiller har MEGET mere moment end en remdrevet, og derfor kan man IKKE uden videre stoppe/rykke tallerkenen selvom den kører. Netop derfor bruger alle DJ's som scratcher/mixer slipmats.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 12:22
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:


Det er noget selvmodsigende:

"Derfor er det let at dreje/scratche talkerkenen med fingrene selvom talkerkenen kører rundt."

"Pladetallerkenen er jo tung at sætte i bevægelse i små korte ryk."

WinkLOL


Det kan du mene. Jeg skriver jo at jeg tror på måtten. Men pladetallerkenen kan stadigvæk drejes med fingrene selvom den kører, bare sværere i hurtige små ryk. Take it or leave it
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 11:43
Det er noget selvmodsigende:

"Derfor er det let at dreje/scratche talkerkenen med fingrene selvom talkerkenen kører rundt."

"Pladetallerkenen er jo tung at sætte i bevægelse i små korte ryk."

WinkLOL


Redigeret af vclarke - 21-Marts-2017 kl. 11:43
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Ja det er flot oversat.


Den er direkte drevet.

Foregår scratch ikke ved at pladen glider på filtmåtten?


Nej, på en direkte drevet pladespiller er der ingen mekanisk (rem) forbindelse fra motor til pladetallerkenen. Pladetallerkenen er en integreret del af motoreren, så det er magnetisme der driver den rundt. Derfor er det let at dreje/scratche talkerkenen med fingrene selvom talkerkenen kører rundt.


Forklar så venligst hvorfor der er filtmåtte på en DJ pladespiller

Jeg er ikke DJ. Men kan godt se at filtmåtten har en årsag. Pladetallerkenen er jo tung at sætte i bevægelse i små korte ryk, så jeg ville også gå efter måtten.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Formoder at Henrik mener, at B&O ikke koster mere at reparere på og ikke går mere i stykker end alt muligt andet.

Det er nu heller ikke min opfattelse. Det kan være lidt komplekst at arbejde med, hvis man ikke har den rette forståelse for deres koncept og bevares nogle af produkter er dyre i så fald man skal købe spritnyt, men på brugtmarkedet koster tingene ikke det vilde og de fleste af tingene er stadig til at servicere.
Jo, men så vil jeg da gerne have at han beskriver hvorfor.

Jeg holder meget at B&O design, og deres finesser. Men når B&O ikke kommer med modeller der ikke gør tingene generelt bedre end andre fabrikater til den halve pris, så står jeg desværre af. Jeg ville mægtig gerne støtte og købe dansk - herunder B&O.

Indrømmet - og det er mange år siden, købte jeg en Beocord 1600, den model trak B&O simpelthen tilbage. Hos mig blev den erstattet af andet dansk nemlig Eltra, den fungere hos en bekendt den dag i dag.

Min Beomaster 2000 var på værksted uafladelig, og blev erstattet også af en Eltra. Desværre eksistere Eltra mig bekendt ikke mere.

Jeg erkender, at jeg ikke har købt B&O siden, selvom kvaliteten sikkert er blevet bedre i dag  Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu