recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer pladespiller

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

  Derfor er det let at dreje/scratche talkerkenen med fingrene selvom talkerkenen kører rundt.


Nej!

Klaus

Den er forlængst fesen ind
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har haft en TX 605 reciever, som jeg ikke blev fattig af, da den blev solgt efter 2 år til 200kr mindre end jeg havde givet for den.


Men mange andre har haft massive problemer med "Japanske produkter", som du skriver om.

B&O produkter er ganske holdbare, jeg kan komme med masser af eksempler og er ikke mere kostbare at reparere på, end alt muligt andet.

Min saglige svigerfars Beosystem 5500 blev efter 10 år sat på "pension" (erstattet af et beosystem 2500), vel at mærke ved at blive flyttet ud på kontoret til bageriet, hvor den klemt op i et hjørne i løbet af de næste 5 år bleve meget varm og til sidst ikke længere ville tænde.

Det tog mig da næsten to timer at finde den spænding der var kollapset, på grund af to kondensatorer der var placeret omend noget tæt på udgangstrinnet.
Kondensatorerne kostede vel det bedste af en 10'er og det gjorde den stadig da han solgte bageriet i 2005.

Nå ja, næsten 20 år gammel, med MASSER af spilletimer (først i stuen, derefter i bageriet hver nat og formiddag).

Sådan kunne jeg fortælle maser af B&O historier...... Min svigermors L2500, hvis største problem er et sidt billedrør og manglende kompatibilitet med nuværende signalformer, eller hendes MX4000 der har fået skiftet backupbatteri som den eneste fejl. Min egen BeO4 remote der bruges hver dag i 6 år og har kun fået skiftet batteri 2 gange.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 15:09
Har også haft det samme Philips billedrørs TV i 20 år før det kom på pension. Der kan skrives utallige succeshistorier om hedengangne produkter. Jeg stoler bare mere på Pana og Sony, og så er de forresten billigere i anskaffelse.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 15:20
Sony, dem med et styresystem i deres tv, som i et år (mindst) var ufatteligt ringe?

Jeg tror mest på at alle har både gode og dårlige produkter.....

For eksempel er jeg rigtigt glad for min "Japanske" Marantz forstærker (på bagsiden står der "Designed and Produced under supervision by Marantz" og "Made in Vietnam).
Alligevel har tidligere modeller fra Marantz lidt af "Pop of death" - min gamle 5004 var i risikozonen - så meget for japanere.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 15:26
For at vende tilbage til tråden. Synes stadig man kan få bedre pladespillere end B&O's
Til top
M1ch43l Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2012
Sted: Herfølge
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 15:43
B&O bliver det heller ikke.
Der var ikke ligefrem hurraråb over den Pioneer.
Så er der nok en planar 2 tilbage.
Eller technics hvis jeg besemmer :-)
Beolit 707
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 16:01
Technics 1210 MK II har jeg haft. Du blir træt af den er 100% manuel, og så hjælper det ikke noget den er flot at se på.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Efter jeg gik over til japanske produkter, Panasonic osv, er der igen blevet råd til andet


Onkyo er også japanske produkter........


Klaus

Har haft en TX 605 reciever, som jeg ikke blev fattig af, da den blev solgt efter 2 år til 200kr mindre end jeg havde givet for den.


Kender du udtrykket: "Vil-døv"? Dig og Hother er nærmere af fænomenet: "Vil-dum".

Og det er egentlig synd, for jeg tror at i begge er intelligente mennesker.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har også haft det samme Philips billedrørs TV i 20 år før det kom på pension. Der kan skrives utallige succeshistorier om hedengangne produkter. Jeg stoler bare mere på Pana og Sony, og så er de forresten billigere i anskaffelse.


Nååååeh, som da Panasonic begyndte at samle videomaskiner i Europa, og kvaliteten faldt. Som deres PV60 plasmaskærme som fik purplesnakes, som deres PV70 plasmaskærme som stod af på stribe, når de var omkring halvandet år gamle. Som Sony's X85-serie skærme, som har haft massive softwareproblemer.

Jeg kan godt udtale mig bastant om ting, men det kan du i mindst lige så høj grad. Og du gør det ofte til (usande) "sandheder".

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af M1ch43l M1ch43l skrev:

B&O bliver det heller ikke.


Synd egentlig, eftersom det er flot tidløst design, god stabil mekanik, fuldautomatik, og lydkvalitet som er bedre end på mange billigere pladespillere.

Jeg spørger lige én gang til, da du endnu ikke har svaret: Hvorfor kigger du på den Pioneer/Technics, når et af dine købskriterier er fuldautomatik - det hænger ikke sammen.

M.v.h.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 17:00
LAD NU VÆRE med at lytte så meget til hvad vi siger! Pioneer laver glimrende DJ-udstyr i høj kvalitet. KØB dog for fanden den fine hvide Pioneer; den lyder fint til dit behov og din kæreste synes den er pæn!

Du vil ha' en Technics, fordi "det er jo det rigtige". Men du skal ikke bruge den til DJ-brug, vel? Du kan garanteret ikke høre forskel på de to alligevel, og hvis din kæreste synes den skal være hvid, er der så noget at tænke over?? Personligt havde jeg nuppet en Rega, hvis det er til hjemmebrug, da den er langt pænere ... men igen, jeg kan mærke at du vil have den anden. Så køb dog!

 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 17:04
??

Hvad hjælper det at Pioneer laver DJ-udstyr af høj kvalitet når - 1. Den ikke skal bruges til DJ brug? 2. Måske laver akustisk tilbagekobling, hvor f.eks. en Technics ikke gør. Der er massere af Youtube videoer, som viser forskellen mellem de to.

Og hvis fuldautomatik er et ønske/krav, så du'r hverken Pioneer'en eller Technics'en - og i øvrigt heller ikke Rega'en.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu