recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > PS4
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS4 vs PS4 pro når man kun gør i 1080p?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS4 vs PS4 pro når man kun gør i 1080p?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 11:01
Stod selv med de samme overvejelser omkring juletid... Det endte med en PRO, som jeg fandt på tilbud til 2699,- 

Tror det kommer lidt an på din tilgang til det. 
Kigger du benhårdt på hvad du får ekstra pr. kr. ved køb af en Pro, ved jeg ikke om der er fuld valuta for hver eneste krone, medmindre man fokuserer på nogle mindre forbedringer, som man måske i virkeligheden ikke bemærker til "hverdag"...
Omvendt endte jeg med at smide lidt ekstra mønt for en Pro! Både i forventningen om at der måske kommer nogle ekstra fordele hen ad vejen, men måske primært da jeg vidste at jeg ville ærgre mig, hvis jeg senere gik "glip af noget" for at spare en 6-800kr (også fordi jeg ikke skifter maskineri så tit, så ville næppe opgradere til Pro senere, hvis der allerede var en PS4 i huset)... 

Men det er jo en smagssag og medmindre man er meget entusiastisk omkring det, bliver man sikkert tilfreds uanset hvad man vælger.... 
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 11:22
Hej alle,
og takker for svar!
 
Da jeg igennem mange år på PC har været fuldt tilfreds med 1080p eller lavere opløsning på mit GTx 750ti og siden GTX960.....og derfor oftest har spillet ved 30fps-45fps, ja, så tror jeg måske ikke jeg som sådanne bemærker om frames er lige det ene eller det andet, samt om grafikken er mere eller mindre flot!
 
Som det er nu, er det enten et godt tilbud på 500gb slim (dvs. 1500kr) eller evt. et ligeså godt tilbud på Pro (dvs. vil en 2395kr) og så tror jeg at jeg nupper det ene eller andet!
 
Synes måske det også skal tages med at forskellen er jo altså 2, msåke 3 gode spil, og heller spille end drømme om  bedre hardware, for det sidste stopper aldrig :-)
 
KBN
 
Ps...hygger jeg med søn med 2 stk Xbox360 og gennemspiller Halo3 igen :-)   
http://iblopper.bubble-logger.com
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 22:06
Hovsa, så blev dette spørgsmål også releveant for os.

Vi har her i huset besluttet, at årets fælles-julegave skal være en ny konsol, og da vi går og venter på The Last Of Us II så ved vi allerede, at det skal være en Sony PS4. Derudover vil vi spille ting som Assasin's Creed og Codemasters F1 2016 og frem. Vi er seriøst ikke de store spilnørder, og maskinen vil blive brugt udelukkende på en 1080p projektor, der er ingen planer om 4K projektor foreløbigt.

Hånden på hjertet - vil vi gå glip af noget ved at evt. gå efter et super Black Friday-tilbud på en PS4 Slim?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 23:14
Køb en Pro.

Redigeret af Naiera - 16-Oktober-2017 kl. 23:14
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Køb en Pro.

Det svar kan jeg bruge til lige så meget, som havde du svaret "køb en sort".


Redigeret af jacobe - 16-Oktober-2017 kl. 23:25
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

 vil vi gå glip af noget ved at evt. gå efter et super Black Friday-tilbud på en PS4 Slim?

Hej.

Xbox One X kan allerede nu forudbestilles til levering den  7. november 2017. Hvor længe tror du det varer før Sony kommer med PS5, 3 måneder eller 5 måneder?
Dit gæt er lige så godt som mit. Men hvis i køber en PS4, så regn med at  modelleren på vej ud og hurtigt bliver afløst af PS5.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 16-Oktober-2017 kl. 23:46
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 03:56
Der kommer sgu ikke nogen PS5 indenfor et par år.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 03:57
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Køb en Pro.

Det svar kan jeg bruge til lige så meget, som havde du svaret "køb en sort".


Hvis du læste hele tråden burde du have rigeligt med information
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 07:21
Som du vil kunne læse giver det ingen mening at “begrænse” sig til ps4 slim.
Selvom der kun spilles på 1080p, som kom der en opdatering tidligere på året (mener jeg det var), hvor man kan vælge at booste 1080p gaming.
Dvs, har man ikke et tv til at udnytte kræfterne i en Pro, kan disse kræfter bruges på eks bedre framerates ved 1080p gaming.
Til den lille merpris er det simpelthen dumt at gå uden om.

Selvom Xbox kommer med ny maskine, tror jeg bestemt heller ikke det betyder vi til næste år ser ps5.

Redigeret af Bromberg5 - 17-Oktober-2017 kl. 10:19
Til top
henriksen78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksen78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 09:46
jeg har samme tanker og hælder til en ps4 slim, da den sikkert kommer til 1500 her til jul
det gør jeg da jeg tænker at ps5 vil komme inden for 1-3 år

ps4 pro blev lavet da MS annoncerede deres scorpio.
ps4  pro er et kun et halvhjertet forsøg på at tilfredsstille 4k markedet på nuværende tidspunkt
den er for dyr i forhold til hvad den kan give 



https://www.extremetech.com/gaming/235274-how-sonys-playstation-4-pro-does-4k-without-delivering-4k
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 10:42
Hvor meget larmer en Pro? Har den oprindelige PS4, som suser og larmer som en hårtørrer. Det er virkelig irriterende at have den baggrundsstøj meget af tiden.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af henriksen78 henriksen78 skrev:



https://www.extremetech.com/gaming/235274-how-sonys-playstation-4-pro-does-4k-without-delivering-4k

Hej.

Jeg vil lige starte med at lave to gange linkservice, da jeg ikke kan klikke på nogle af de to links:



Men tror i virkelig at Sony ikke vil deltage i konkurrencen med Xbox One X. Hvilken konsol tror i så at udviklerne vil lave nye spil til?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 17-Oktober-2017 kl. 12:18
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu