recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nero eller lign til Mac?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nero eller lign til Mac?

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nero eller lign til Mac?
    Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 15:49
De første to blev overført og brændt i AiFF og WAV, begge i autoindstilling. Her kom WAV ud som den bedste.

Nu har jeg efterhånden fået samlingen lagt ind vha AIFF - 44,1 kHz, 16 bit. Og selvfølgelig prøvet at sammenligne en brændt CD med WAV autoindstilling. Det gav lige det sidste, nu kan jeg ikke høre forskel på originalen og den seneste kopi.

Tak for hjælpen venner
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@Mufti
Jup - Lossless er mere eller mindre en "zip"-fil.
@Potter

fordi han åbenbart har hevet aiff over i nogle andre indstilinger end  std CD. (har ikke just tjekket efter, men han skriver jo netop at der var mulighed for at sætte parametre - så min ikke det er blevet til 8-bit lyd?)
Det er jo netop gjort i auto mode indstilling, dvs. at der ikke bliver ændret på noget i forhold til original filen. Indstillingerne og mulighederne ens både for AIFF og WAV og er begge står default i auto mode. 

Så der kan ikke være forskel, så er spørgsmålet bare hvorfor lød AIFF er H til, med det udtryk så er der jo en kæmpe forskel i mellem AIFF og WAV skøn de er ens.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 17:39
@Mufti
Jup - Lossless er mere eller mindre en "zip"-fil.
@Potter

fordi han åbenbart har hevet aiff over i nogle andre indstilinger end  std CD. (har ikke just tjekket efter, men han skriver jo netop at der var mulighed for at sætte parametre - så min ikke det er blevet til 8-bit lyd?)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

AIFF var det første format jeg prøvede med, dog i auto indstilling. Det lød ad H til.

Så nu ligger der en i Wav format også auto indstilling, fordi der var en der skrev at det er CD formatet.

Lige nu kan jeg høre forskel til det bedre på Wav ift AIFF
Sig mig, hvordan kan du enlig det, når nu WAV og AIFF er identiske?


Redigeret af Potter - 15-Oktober-2017 kl. 08:41
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 08:33
Så vidt jeg husker er lossless, som en zip.

Når en zip er pakket ud, er den som originalen. Tabsfri.

Ret mig hvis jeg tager fejl.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja ok. For lige at summere op

AAC kodning
AIFF kodning 44 kHz 16 bit er tabsfri men fylder mindre. Bedst egnet til iPods og iPhone
Apple lossless kodning
MP3 kodning
Wav kodning 44 kHz 16 bit er tabsfri men fylder meget. Egnet til overførsel til skive. 1:1 kopi

Vi er enige om AAC, Apple lossless, og MP3 er uinteressante? Der kan heller ikke vælges samplingsfrekvens og samplingsstørrelse på dem.

Det er ikke korrekt det du skriver KAMPUS. Begge, AIFF eller WAV er begge to tabsfri og de er fuldstændig identisk linear PCM. 

Den direkte forskel i mellem de 2, er den container og deres individuele meta data lyden ligger i. 

Lyden på en CD er 16Bit Linear PCM som er sampled på 44.100Hz. Når den fil kommer på en PC så er den i et Raw fomat, på PC hedder det så WAV og på en Mac hedder det så AIFF, begge indholder den fuldstændige samme og identiske lyd fil som lå på CD'en.

Hvis du ikke er enig, så syns jeg du skulle tag og søge og ikke mindst læse på hvad det handler om.



Det var også for at få kvalificeret respons.
Jeg er helt enig i at AIFF og WAV er det samme. Kommer ud med 59,2 mb på samme melodi, og det samme som originalen . Arbejder iøvrigt optimalt med 44,1 kHz og 16 bit også når de står på auto.
Har for oplysnings skyld også undersøgt Apple Lossles. Der står det er mpeg4. Her er 1.melodi på en given CD på 39 mb, mod 59,2 mb på originalen
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

AIFF kodning 44 kHz 16 bit er tabsfri men fylder mindre. Bedst egnet til iPods og iPhone

Wav kodning 44 kHz 16 bit er tabsfri men fylder meget. Egnet til overførsel til skive. 1:1 kopi


AIFF og WAV skulle gerne være ens.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vi er enige om AAC, Apple lossless, og MP3 er uinteressante? Der kan heller ikke vælges samplingsfrekvens og samplingsstørrelse på dem.


Nej, Apple Lossless er ikke uinteressant - det er lossless, og derfor kan du heller ikke vælge noget.

AAC og MP3 kan der sagtens ændres indstillinger på. Det er bare bitrate i deres tilfælde og ikke samplingsfrekvens.

Om de er uinteressante til højtalere i en bil? Tjaeh!
Enig, Apple Lossless er bestemt ikke uinteressant da det jo netop er tabsfri, lyd filerne fylder en del mindre dog uden tab af lydkvalitet, ligesom det er med FLAC.

I min gamle Lexus havde jeg Mark Levinson sound system, selv med lyd i AAC og mp3 i 320kbps. lød det særdeles glimerende. 


Redigeret af Potter - 14-Oktober-2017 kl. 12:58
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja ok. For lige at summere op

AAC kodning
AIFF kodning 44 kHz 16 bit er tabsfri men fylder mindre. Bedst egnet til iPods og iPhone
Apple lossless kodning
MP3 kodning
Wav kodning 44 kHz 16 bit er tabsfri men fylder meget. Egnet til overførsel til skive. 1:1 kopi

Vi er enige om AAC, Apple lossless, og MP3 er uinteressante? Der kan heller ikke vælges samplingsfrekvens og samplingsstørrelse på dem.
Det er ikke korrekt det du skriver KAMPUS. Begge, AIFF eller WAV er begge to tabsfri og de er fuldstændig identisk linear PCM. 

Den direkte forskel i mellem de 2, er den container og deres individuele meta data lyden ligger i. 

Lyden på en CD er 16Bit Linear PCM som er sampled på 44.100Hz. Når den fil kommer på en PC så er den i et Raw fomat, på PC hedder det så WAV og på en Mac hedder det så AIFF, begge indholder den fuldstændige samme og identiske lyd fil som lå på CD'en.

Hvis du ikke er enig, så syns jeg du skulle tag og søge og ikke mindst læse på hvad det handler om.


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der blev skrevet at AIFF er komprimeret mere end Wav. Er du enig i dette?


Kun hvis du vælger en lavere kvalitet. Ellers er det identiske, som også Potter skriver.

Hvis du åbner cd'en i Finder og trækker et nummer ud på skrivebordet, er det en ren ukomprimeret AIFF fil (hvis man stadigvæk kan det).
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har et anlæg i bilen der ikke står tilbage for stueanlægget. Derfor ønsker jeg den bedste kvalitet på CD’erne.


Cool, har du Dynaudio i Polo'en?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Pssst, Jørgen - det er til Mac........... ;-)


Pssst, Klaus. Det er i iTunes, og det kan man selvfølgelig også på Mac'en.


Pssst - argh, pis. Det havde jeg overset, min fejl.

Klaus (som har rippet i læssevis ved hjælp af pc, men aldrig med iTunes)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

AIFF kodning 44 kHz 16 bit er tabsfri men fylder mindre. Bedst egnet til iPods og iPhone

Wav kodning 44 kHz 16 bit er tabsfri men fylder meget. Egnet til overførsel til skive. 1:1 kopi


AIFF og WAV skulle gerne være ens.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vi er enige om AAC, Apple lossless, og MP3 er uinteressante? Der kan heller ikke vælges samplingsfrekvens og samplingsstørrelse på dem.


Nej, Apple Lossless er ikke uinteressant - det er lossless, og derfor kan du heller ikke vælge noget.

AAC og MP3 kan der sagtens ændres indstillinger på. Det er bare bitrate i deres tilfælde og ikke samplingsfrekvens.

Om de er uinteressante til højtalere i en bil? Tjaeh!

Der blev skrevet at AIFF er komprimeret mere end Wav. Er du enig i dette?

Jeg har et anlæg i bilen der ikke står tilbage for stueanlægget. Derfor ønsker jeg den bedste kvalitet på CD’erne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu