recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nero eller lign til Mac?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nero eller lign til Mac?

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nero eller lign til Mac?
    Sendt: 22-Marts-2017 kl. 12:58
Dumme Mac! Brænder en dvd og så er det en datadisk Cry

Savner windows og Nero. Hvilket program til brænding til Mac kan anbefales?


Redigeret af Kampus - 23-Marts-2017 kl. 14:24
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 14:28
Nyt problem Wink
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 15:43
Prøv først Burn, som er gratis:

Hvis du vil have noget lignende Nero på PC, så er det Toast:

men Toast får dårlige anmeldelser her:

Toast skulle kunne lave en simuleret blu-ray disk brændt på en DVD, men jeg prøvede i går, og disken kunne ikke læses i min OPPO.

Ellers har Toast Titanium klaret alt andet, jeg har lavet.
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 16:07
Ok takker! Og i Burn kan jeg finalise disc, så den kan afspilles på min vens dvd afspiller?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 16:15
Øv virker ikke med drag and draw. vil tage filerne fra Finder og trække dem over i brænder programmet, og det kan jeg ikke Confused
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Øv virker ikke med drag and draw. vil tage filerne fra Finder og trække dem over i brænder programmet, og det kan jeg ikke Confused
Jeg formoder et det er en TV optagelse du vil brænde ud på DVD.
Hvordan er den optaget?
Vil forvente den er optaget i HD, så du skal have fat i et program der kan konvertere til SD til DVD format. Wink
EDIT: Skal også oprette filer med den rette DVD struktur og fil størrelser.

For øvrigt, du kan vel installere en virtuel Windows på Mac, så du kan bruge NERO?

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 23-Marts-2017 kl. 16:50
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Dumme Mac! Brænder en dvd og så er det en datadisk Cry

Savner windows og Nero. Hvilket program til brænding til Mac kan anbefales?


De fleste DVD afspillere kan også afspille data DVD skiver. Har du prøvet om den kan afspilles? Du får naturligvis ikke kapitler, flere lyd- og undertekstspor etc. med, men til gengæld får du videodelen i originalformatet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

De fleste DVD afspillere kan også afspille data DVD skiver. Har du prøvet om den kan afspilles? Du får naturligvis ikke kapitler, flere lyd- og undertekstspor etc. med, men til gengæld får du videodelen i originalformatet.

Flemming
Også hvis filer er i HD format?
Min Blu-ray kan afspille TV HD optagelser fra USB, har aldrig prøvet med data DVD.

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Øv virker ikke med drag and draw. vil tage filerne fra Finder og trække dem over i brænder programmet, og det kan jeg ikke Confused
Jeg formoder et det er en TV optagelse du vil brænde ud på DVD.
Hvordan er den optaget?
Vil forvente den er optaget i HD, så du skal have fat i et program der kan konvertere til SD til DVD format. Wink
EDIT: Skal også oprette filer med den rette DVD struktur og fil størrelser.

For øvrigt, du kan vel installere en virtuel Windows på Mac, så du kan bruge NERO?

Mvh. JørgenT


Ja det er en TV optagelse som ligger i VLC afspilningsprogram. Ca 130 min, 3,18 GB. Kan fint være på en dvd, så det er vel SD kvalitet?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Dumme Mac! Brænder en dvd og så er det en datadisk Cry

Savner windows og Nero. Hvilket program til brænding til Mac kan anbefales?



De fleste DVD afspillere kan også afspille data DVD skiver. Har du prøvet om den kan afspilles? Du får naturligvis ikke kapitler, flere lyd- og undertekstspor etc. med, men til gengæld får du videodelen i originalformatet.

Flemming

Min Oppo skrev Data dvd og afspillede ikke. Det var først her jeg blev klar over at Apple røvrender en med deres Quicktime. Ser så let ud, men der kommer altså kun en data disc ud
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

De fleste DVD afspillere kan også afspille data DVD skiver. Har du prøvet om den kan afspilles? Du får naturligvis ikke kapitler, flere lyd- og undertekstspor etc. med, men til gengæld får du videodelen i originalformatet.

Flemming
Også hvis filer er i HD format?
Min Blu-ray kan afspille TV HD optagelser fra USB, har aldrig prøvet med data DVD.

Mvh. JørgenT

Jeg skal bare ha brændt én dvd. Så skal ikke ha installeret mere end højest nødvendigt. Troede ikke det var så svært på en Mac

Redigeret af Kampus - 23-Marts-2017 kl. 17:12
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Ja det er en TV optagelse som ligger i VLC afspilningsprogram. Ca 130 min, 3,18 GB. Kan fint være på en dvd, så det er vel SD kvalitet?
Hm.. Kunne måske godt være i SD, men i MPEG4 format hvor DVD er MPEG2. Wink
Så skal stadigvæk konverteres/opdeles for at lave ægte DVD format. Dead

Har manden ikke en PC/Mac/andet der kan afspille fra USB, det er meget nemmere uden konvertering. LOL

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 23-Marts-2017 kl. 17:23
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu