recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nero eller lign til Mac?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nero eller lign til Mac?

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2017 kl. 16:23
hvis du VIL bruge AIFF, så hedder det 44khz, 16-bit.  Det er det format CD'ere er optaget med. Men for alt i verden brug ALAC når de skal ind på computeren. Fra alac kan du lave det til hvad som helst efterfølgende.

AAC ved 192kbit er for langt de fleste fuldkommen transparent i forhold til udgangsmaterialerne. www.hydrogenaudio.org er nok et af de bedste steder hvis man er til encoding delen, men i det her tilfælde er det irrelevant. Så længe man kører det ind på comp via FLAC eller ALAC så har man altid muligheden for at arbejde videre med det som værende original materialet.


Vær dog opmærksom på at en alm 650/700MB skive IKKE nødvendigvis kan indeholde en 1:1 kopi af en audio CD. - Det er ikke de samme skiver der bruges til ren audio og data, så hvis du vil være 100% sikker på at kunne rumme en hel CD (især en med mange sange) så skal du faktisk op i oversize størrelse - altså 800MB skiver. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2017 kl. 16:34
AIFF var det første format jeg prøvede med, dog i auto indstilling. Det lød ad H til.

Så nu ligger der en i Wav format også auto indstilling, fordi der var en der skrev at det er CD formatet.

Lige nu kan jeg høre forskel til det bedre på Wav ift AIFF
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2017 kl. 19:55
Wav er også ukomprimeret kopi. - så det burde du godt nok også kunne. du kan godt kalde en wav fil få en "råfil" - det er nok det nærmeste man kommer en betegnelse for formatet. GRunden til at folk bruger alac eller flac er fordi wav filer fylder så voldsomt meget mere - især til arkivering.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2017 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du kan også vælge wav, som er CDens format.


Det er AIFF også. Hvis du kopierer en sang ud fra en cd på en Mac er det AIFF.

Men jeg vidste ikke, at du kunne sætte forskellige indstillinger ved import. Det er nok mere end et årti siden at jeg sidst rippede en cd.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2017 kl. 21:50
ALAC og FLAC er 100% CD kvalitet, men fylder lige lidt mindre . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 00:33
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du kan også vælge wav, som er CDens format.


Det er AIFF også. Hvis du kopierer en sang ud fra en cd på en Mac er det AIFF.

Men jeg vidste ikke, at du kunne sætte forskellige indstillinger ved import. Det er nok mere end et årti siden at jeg sidst rippede en cd.


Det er vi nogen der stadig gør.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

AIFF var det første format jeg prøvede med, dog i auto indstilling. Det lød ad H til.

Så nu ligger der en i Wav format også auto indstilling, fordi der var en der skrev at det er CD formatet.

Lige nu kan jeg høre forskel til det bedre på Wav ift AIFF
Det er ren placebo....  Der ikke forskel i lyden mellem WAV og AIFF, de er begge to ukromprimeret formater 1:1

Og hvis du stadig mener du høre forskel, så er der noget galt med dit udstyr eller måden du har lavet dine AIFF lyd filer.

Begge er i øvrigt identiske Raw PCM lyd fil formater.


Redigeret af Potter - 14-Oktober-2017 kl. 08:18
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 10:34
Ja ok. For lige at summere op

AAC kodning
AIFF kodning 44 kHz 16 bit er tabsfri men fylder mindre. Bedst egnet til iPods og iPhone
Apple lossless kodning
MP3 kodning
Wav kodning 44 kHz 16 bit er tabsfri men fylder meget. Egnet til overførsel til skive. 1:1 kopi

Vi er enige om AAC, Apple lossless, og MP3 er uinteressante? Der kan heller ikke vælges samplingsfrekvens og samplingsstørrelse på dem.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja ok. For lige at summere op

AAC kodning
AIFF kodning 44 kHz 16 bit er tabsfri men fylder mindre. Bedst egnet til iPods og iPhone
Apple lossless kodning
MP3 kodning
Wav kodning 44 kHz 16 bit er tabsfri men fylder meget. Egnet til overførsel til skive. 1:1 kopi

Vi er enige om AAC, Apple lossless, og MP3 er uinteressante? Der kan heller ikke vælges samplingsfrekvens og samplingsstørrelse på dem.
På min PC kan jeg da under Importer CD vælge kvalitet for AAC og MP3?

De øvrige tabsfrie giver sig selv, de skal jo være tabsfrie. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 11:12
Pssst, Jørgen - det er til Mac........... ;-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

AIFF kodning 44 kHz 16 bit er tabsfri men fylder mindre. Bedst egnet til iPods og iPhone

Wav kodning 44 kHz 16 bit er tabsfri men fylder meget. Egnet til overførsel til skive. 1:1 kopi


AIFF og WAV skulle gerne være ens.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vi er enige om AAC, Apple lossless, og MP3 er uinteressante? Der kan heller ikke vælges samplingsfrekvens og samplingsstørrelse på dem.


Nej, Apple Lossless er ikke uinteressant - det er lossless, og derfor kan du heller ikke vælge noget.

AAC og MP3 kan der sagtens ændres indstillinger på. Det er bare bitrate i deres tilfælde og ikke samplingsfrekvens.

Om de er uinteressante til højtalere i en bil? Tjaeh!

Redigeret af lunddal - 14-Oktober-2017 kl. 11:16
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2017 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Pssst, Jørgen - det er til Mac........... ;-)


Pssst, Klaus. Det er i iTunes, og det kan man selvfølgelig også på Mac'en.

Redigeret af lunddal - 14-Oktober-2017 kl. 11:17
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu