recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til SageTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til SageTV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til SageTV
    Sendt: 27-Marts-2017 kl. 11:25
Men hov - den er jo slet ikke så dyr alligevel - NUC6CAYH - omkring 1400,-
Plus 8Gb RAM - ca. 500
Plus 240Gb SSD - ca. 700

Så er der en fin NY maskine til 2500-2600,-

Takker for input
Til top
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 06:55
Tænker også jeg prøver at finde en brugt NUC, men en 6. gen. bliver nok desværre for dyr.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 15:53
Definer billigt :) - ville klart kigge efter en intel nuc med den nye j3455 soc.  Et hyggeligt lille review af den her http://www.technikaffe.de/anleitung-405-test_der_intel_nuc6cayh__nuc6cays_unter_windows_10_und_libreelec
Til top
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2017 kl. 09:54
Ja - det er også det jeg er kommet frem til.

Nogen der har en lille maskine/barebone billigt til salg?
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 23:00
Lav en ny server.
Hvis i er glad for løsningen, så forsæt.
.....
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 11:06
Du kunne vælge en Enigma2-box f.eks. en VU+. Du skriver ikke om du har dvb-t, -c eller -s, men der er bokse til alle formater - også 4K. Med twin tuner (eller bedre) får du opfyldt behovet vedr. at se ët - og optage andet. Boksen kan streame live-tv og optagelser, og optagelser kan gemmes på usb, intern disk eller f.eks. NAS. VU+ har bl.a. aps til android og ios samt addon til kodi, så live-tv og optagelser kan streames rundt i huset (og udenfor, hvis der er brug for det).

Der er et kodi-plugin i boksen, MEN det vil jeg ikke anbefale (løsningen er for med for mange kompromiser) - udfordringen er derfor, at du får behov for dedikeret mediaafspiller til afspilning af andet end live-tv og optagelser - hvis du f.eks. har film som dvd/bd-rips. 

Jeg bruger selv en Shield, der i den nye udgave ikke fylder vorldsomt - og har controller med bluetooth. Min VU+ SoloSE v2 kommer med ir-forlænger. Og med hdmi-cec kan det gemmes helt væk.


miri
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 20:49
desværre. WEB-TV tiden er ved at komme ind over os, så der bliver færre og færre muligheder.

Du kan stadig køre en server, der er sageTV klienter indbygget i kodi. Det var en mulighed. både til afspilning og pvr.
Til top
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M.Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 12:37
Hej,

jeg kører stadig SageTV, og er egentlig glad for det, men min server er lige stået af, og tænker om jeg skal lave en ny Sage-server eller overveje alternativer. Jeg har 2 Sage-extendere.

Mit behov er, at jeg skal kunne se film der ligger på min Synology NAS på 2 tv samtidig. Jeg skal kunne optage et TV-program, samtidig med at jeg ser optagede programmer.

Det skal være simpelt (høj WAF) og ikke kræve mere end en fjernbetjening.

Findes der overhovedet brugbare alternativer?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu