recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjerne CSS/DRM fra videofil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjerne CSS/DRM fra videofil

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fjerne CSS/DRM fra videofil
    Sendt: 23-Marts-2017 kl. 20:04
Jeg har (lovligt) købt en digital film, men førend jeg kan benytte videofilen som enhver anden videofil, skal jeg have fjernet CSS/DRM beskyttelsen. Jeg ved der findes en masse ikke-gratis programmer, men er det muligt at fjerne det gratis?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 20:46
Det kan godt være du har købt filmen lovligt. men du har stadig selv sagt god for betingelserne om at det ikke er tilladt at fjerne DRM. jeg kender ikke til nogle applikationer der kan gøre det på en film. og slet ikke gratis.

Problemet er at selve krypteringen af filmen er noget nær umulig at bryde (ultraviolet eller en anden krypteringsalgoritme som integreres direkte i filen), så det de fleste applikationer gør er at afspille filen, og så ganske enkelt optage output. 
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 21:10
Det virker bare fjollet at man ikke har den fulde rettighed over sin videofil, når man nu netop har købt den lovligt.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 11:46
Du har jo købt rettigheden til at se filmen under visse betingelser.

Så nej du har ikke købt de fulde rettigheder over videofilmen.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 11:53
Der findes applikationer med en 30 dags trail, som du kan bruge til at gøre det med.
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 12:29
Kan du nævne nogle?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 07:17
I loven står der, hvis man ikke har en afspiller som kan afkode beskyttelsen, må man gerne bryde den
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu