recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opdatering af stereo-setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opdatering af stereo-setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opdatering af stereo-setup
    Sendt: 24-Marts-2017 kl. 15:51
Hej allesammen.

For et par år tilbage anskaffede jeg mig en NAD C352-forstærker og et sæt DLS R60-højtalere. Det spiller fantastisk. Men problemet er at jeg ikke får brugt det nok i dets nuværende setup. Jeg havde nemlig rippet størstedelen af mine CD'er over på min NAS, og så skulle min DacMagic 100 agere afspilningsenhed for min NAS via USB (og styres via app eller PC). Desværre løb jeg ind i nogle driver-problemer, så det kom aldrig til at fungere. Og siden da er tiden vist også løbet fra den løsning (hvor min kæreste bare gerne vil streame fra Yousee Musik).

Derfor bliver mit setup pt. stort set kun brugt til TV-lyd, hvor TV'et er sat til min DagMagic via optisk, og så har jeg en Jamo E8SUB2 aktiv subwoofer på siden, som jeg tænder når jeg ser film. Men det er nu lidt træls hele tiden at skulle tænde og slukke den DAC manuelt.

Mit setup skal kort sagt have en overhaling, så jeg kan høre musik igen, og så det bliver nemt og hurtigt at bruge.

Indtil videre har jeg købt mig en brugt CD-afspiller (NAD C515BEE) og tænker at jeg nok skal tilbage på CD'erne. Og så har jeg en Chromecast Audio til at supplere op med streaming fra Yousee Musik (den skal selvfølgelig sættes til en DAC).

Jeg var tilfældigvis forbi Hifi-klubben til demo af NADs "New Classic Series". Her blev jeg umiddelbart forelsket i den "lille" C338-forstærker. Den leverer 2x50 watt, som jeg går ud fra er fint til mine højtalere? Og så har den indbygget DAC med de tilslutningsmuligheder jeg har brug for (optisk fra TV og optisk/coaxial fra CD-afspiller). For ikke at glemme den indbyggede Chromecast Audio samt Bluetooth. Og at den er nemt integrérbar med TV og tilhørende fjernbetjening.

Det lyder derfor umiddelbart som et perfekt match. Og så sælger jeg min DacMagic 100 og NAD C352-forstærker videre. Og min egen Chromecast Audio kan ryge ud i køkkenet til DAB-radioen. 
Jeg må dog sige at det er mere de tekniske ting jeg er faldet for. Lyden til den nævnte demo var ok, hvor der blev spillet på et par Dali-højtalere, men jeg huskede mine DLS R60 som bedre (efter min smag). Jeg tænker dog at det udelukkende er pga. højtalerne (jeg har aldrig været særlig gode venner med Dali), og ikke pga. forstærkeren.

Jeg tænkte dog at jeg lige ville vende den med jer, og få en second opinion (har jeg fx overset nogle mulige komplikationer eller tilslutningsproblemer?) eller få belyst evt. alternativer.

Jeg ser frem til at høre jeres tanker og meninger.
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 16:44
Til 5000 kroner havde jeg nok valgt at gå efter en surroundreceiver.

Eksempelvis https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr5011-p-2142.html


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 19:34
Der chromcast i en nad C338
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 20:22
Kan man justere volumen på forstærkeren via ChromeCast?

Overtager CC streamet fra telefonen som AirPlay gør det, så telefonen ikke drænes for batteri?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2017 kl. 11:54
Hvad med en Bluesound Powernode Multirumsforstærker utrolig billig fra 4799kr til 1499kr 
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 10:35
Plus her for Powernode 2. Den gør det helt vildt godt. Især med lidt letdrevne højttalere..
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 23:40
Hej allesammen,

Og mange tak for inputs.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Til 5000 kroner havde jeg nok valgt at gå efter en surroundreceiver.

Eksempelvis https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr5011-p-2142.html

En surroundreceiver har også klart været inde som et alternativ. Omend jeg er komplet novice på det område (hvilket nok har afholdt mig lidt fra at gå i den retning). Jeg er dog lidt handicappet ift. pladsen til forstærkeren, hvor den skal stå i et TV-møbel, hvor der kun er 16cm i højden. Det gør desværre den Marrantz for stor. Men for lige at forstå det hele lidt bedre, hvad kunne fordelene så være ved en surroundreceiver vs. en stereo-forstærker? Det der har afholdt/forvirret mig lidt var de mange tilslutninger, codec og hvordan det lige skulle være relevant til mit behov for et stereo-setup. Og nok også det at jeg er bange for at betale for en masse funktioner som jeg reelt ikke har brug for til mit simple (2.1) setup. Jeg afspiller primært videomateriale på mit Panasonic VT60 via TV'ets DLNA-funktionalitet, Chromecast og Netflix app på TV'et.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kan man justere volumen på forstærkeren via ChromeCast?

Overtager CC streamet fra telefonen som AirPlay gør det, så telefonen ikke drænes for batteri?

Præcis, CC overtager streamet fra telefonen. Jeg ved ikke hvordan AirPlay fungerer, men med CC kan man starte et stream, og så kan man i teorien slukke telefonen/forlade bygningen.

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Jeg har C368'eren. Det spiller max med et ATV4 sat til og Bluetooth køre også uden problemer. Min har så ikke indbygget Chromecast. Men det er en fed forstærker serie de har lavet.

Jeg lyttede faktisk også til C368. Og nej, desværre er der ikke Chromecast indbygget - det ville have været super. Men lækker funktion med tovejs Bluetooth, så man kan lytte via Bluetooth også. I mit tilfælde, hvor jeg går ud fra at 2x50 watt fint kan trække mine højtalere, så bliver 2.500 kr. mere for en C368 dog overkill. Jeg lyttede faktisk også til C388 på et par større gulvhøjtalere. Nøj den var lækker. Der løb den altså fra C368. Og tak i øvrigt for tip om tilbud på demo-model. Jeg nåede det dog aldrig. Men ved heller ikke om jeg ville turde købe en demo-model.

Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Plus her for Powernode 2. Den gør det helt vildt godt. Især med lidt letdrevne højttalere..

Spændende nok med et helt andet alternativ. Umiddelbart virker det dog på mig som en lidt smal satsning i mit tilfælde. Der er kun én indgang, og den ville så ryge på optisk fra TV'et. Og så er der ikke mulighed for at tilslutte hverken min CD-afspiller eller Chromecast Audio. Havde jeg måske allerede været inkarneret Bluesound-mand, så kunne jeg nok være fristet. Men som mit primære setup tænker jeg at det bliver for ufleksibelt som min situation er nu.
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu