recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5 mdr i fængsel for at se gratis satellit TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5 mdr i fængsel for at se gratis satellit TV

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 5 mdr i fængsel for at se gratis satellit TV
    Sendt: 24-Marts-2017 kl. 16:05
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 16:30
Det er da helt i ordenSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 16:54
Syns det er helt i orden og på sin plads at man bliver straffet, men stadig billig sluppet når man tænker på at man kan få op til 6år.
 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 17:10
Fint med straf, men fængsel, ligefrem?
For en sådan forseelse burde en økonomisk straf være nok. Hvor stor den skal være, skal jeg dog ikke gøre mig klog på.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 17:22
xx


Redigeret af fltk - 24-Marts-2017 kl. 17:23
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 17:22


Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Fint med straf, men fængsel, ligefrem?
For en sådan forseelse burde en økonomisk straf være nok. Hvor stor den skal være, skal jeg dog ikke gøre mig klog på.
 
Så hvis man bryder ind og tager er fysisk ting.
 
Dit anlæg for eksempel.
 
Så skal man bare have en bøde.
 
Det er tyveri og strafbart.
 
Desværre tror mange at når det er på internet og lign. Så er det ikke rigtigt og derfor ikke strafbart.
 
 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2017-03-24-10-maaneders-faengsel-for-at-snyde-sig-til-gratis-satellit-tv

Hej.

'Manden blev også dømt for at have hjulpet mindst 30 andre personer med at gennemføre den såkaldte cardsharing.'

'Dommen var en fællesstraf, der indeholdt ni måneders fængsel fra en tidligere delvist betinget dom for cardsharing.'

Jeg syntes at, overskriften er forkert. Han har tjent penge på at videresælge cardsharing og det er åbenbart ikke første gang.

Hilsen Carsten.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Fint med straf, men fængsel, ligefrem?
For en sådan forseelse burde en økonomisk straf være nok. Hvor stor den skal være, skal jeg dog ikke gøre mig klog på.
 
Så hvis man bryder ind og tager er fysisk ting.
 
Dit anlæg for eksempel.
 
Så skal man bare have en bøde.
 
Det er tyveri og strafbart.
 
Desværre tror mange at når det er på internet og lign. Så er det ikke rigtigt og derfor ikke strafbart.
 
 


Der er en helt skæv sammenligning du laver, men lad nu det ligge.
5 måneders fængsel betyder tab af job mv for den pågældende, hvilket jeg anser som formålsløst, når man ser på den kriminalitet han har begået.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 18:46
Overskriften er da helt skæv, han er vel den eneste som har betalt for at se tv :-)

På den ene side synes jeg 5 måneder er for billigt sluppet når han har 9 måneder betinget for samme forbrydelse tidligere så må man sgu lære det første gang.
På den anden side synes jeg det er helt ude i skoven med 5 måneder det virker som større straf end folk der laver indbrud får.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Fint med straf, men fængsel, ligefrem?
For en sådan forseelse burde en økonomisk straf være nok. Hvor stor den skal være, skal jeg dog ikke gøre mig klog på.
 
Så hvis man bryder ind og tager er fysisk ting.
 
Dit anlæg for eksempel.
 
Så skal man bare have en bøde.
 
Det er tyveri og strafbart.
 
Desværre tror mange at når det er på internet og lign. Så er det ikke rigtigt og derfor ikke strafbart.
 
 


Der er en helt skæv sammenligning du laver, men lad nu det ligge.
5 måneders fængsel betyder tab af job mv for den pågældende, hvilket jeg anser som formålsløst, når man ser på den kriminalitet han har begået.
 
???
Han havde allerede en betinget dom for det samme.
Så er man sku da dum, at lave det samme en gang, mens man har en betinget dom hængende for det samme.

Og når man har tjent penge det, så er det ikke anderledes end almindelig tyveri.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Fint med straf, men fængsel, ligefrem?
For en sådan forseelse burde en økonomisk straf være nok. Hvor stor den skal være, skal jeg dog ikke gøre mig klog på.
 
Så hvis man bryder ind og tager er fysisk ting.
 
Dit anlæg for eksempel.
 
Så skal man bare have en bøde.
 
Det er tyveri og strafbart.
 
Desværre tror mange at når det er på internet og lign. Så er det ikke rigtigt og derfor ikke strafbart.
 
 


Man kan også sige det sådan at hvis jeg køber en plante på planteskolen og jeg tager frø fra den plante, sår dem og dyrker nye planter frem som jeg giver eller sælger til mine venner, har jeg så stjålet noget fra planteskolen, har de har et tab fordi de ikke kan sælge planter til mine venner?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu