recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fiberboks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fiberboks

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
EutelsatW3A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EutelsatW3A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: fiberboks
    Sendt: 24-Marts-2017 kl. 18:54
Hej
Har fået åbnet for nettet til min fiberboks en drg 703 men kan ikke få forbindelse hverken med kabel eller wifi,kan ikke se dens wifi.Dåserne i væggen og et kabel der kommer ud bagved boksen gør at jeg er usikker på hvordan det skal sættes op, har prøvet nogle forskellige variationer men det er ikke lykkedes at få hul.
Er der nogen der har et bud?


Til top
EutelsatW3A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EutelsatW3A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 18:55
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af EutelsatW3A EutelsatW3A skrev:


Er der nogen der har et bud?
At læse manual? LOL
"Den trådløse funktion er aktiveret, når dioden på fronten yderst til højre lyser grønt."

Lyser den grønt? 

Mvh. JørgenT


Til top
EutelsatW3A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EutelsatW3A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 20:19
nej den lyser ikke grøn:)

Har du et bud på hvordan kablerne skal sættes på? Hvad er det kabel der kommer ud bag ved boksen, hvor skal det sættet til.Har læst manualer og har ikke støt p det kable nogen steder.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af EutelsatW3A EutelsatW3A skrev:

nej den lyser ikke grøn:)

Har du et bud på hvordan kablerne skal sættes på? Hvad er det kabel der kommer ud bag ved boksen, hvor skal det sættet til.Har læst manualer og har ikke støt p det kable nogen steder.
Hm... Jeg kender ikke denne type, så kan kun læse ud fra online manualer. Wink

Ifølge brugermanual for DRG 703 har den IKKE indbygget WiFi 
WiFi kræver selvstændig trådløs router, se side 5.

Så den tekst om grøn lampe fra ovenstående link til Produktspecifikation gælder åbenbart ikke for DRG 703 Confused

Så i første omgang skal du have kablet forbindelse til PC, se manual side 5 Figur 2 - stik 03 (længst til højre af de fire - de tre andre er kun til TV bokse)
Så det gule kabel sidder vist i det forkerte stik, så vidt jeg kan bedømme.

Har der ikke været montør for at installere, og idrift sætte anlæget?

EDIT: Det kabel der kommer ud bag på boks, er det der henter signal til fordelerboks fra fiber modem boks som må sidde et andet sted i bebyggelse. Så den lille boks ovenover må have forbindelse dertil.
Spørgsmål er om kabel sidder i det rigtige af de 2 stik?

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 24-Marts-2017 kl. 21:19
Til top
EutelsatW3A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EutelsatW3A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 21:41
fik at vide der var wifi på den, og i manualen til boksen det er energifyn står der at det er den første port der skal bruges, altså den port det gule kable sidder i.

Mit problem er hvordan kablerne skal sættet op,jeg forstår ikke det kabel der stikker ud bag boksen og de to data indgange eller udgange der siddder oppe over boksen.

edit så dit edit nu.har prøvet forskellige måder kan ikke komme igennem.


Redigeret af EutelsatW3A - 24-Marts-2017 kl. 21:44
Til top
EutelsatW3A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EutelsatW3A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 21:46
desuden er der en wps knap på den, så den har wifi
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af EutelsatW3A EutelsatW3A skrev:

desuden er der en wps knap på den, så den har wifi
EnergiFyn bruger den åbenbart anderledes firmware end mine links til SEAS-NVE. LOL


Men de er ikke flinke med manual, kan ikke umiddelbart se den på deres side. Dead

Kun link til produkt spec.
Som siger der kun er:
Rj-45 porte (LAN): 1 stk. (10/100/1000 Mbit/s) 
spørgsmål er så hvilken er den rigtige

Så du må nok hellere tage kontakt til deres support.

Igen, har der ikke været montør for at tilslutte fordelerboks til anlægget???

Mvh. JørgenT
Til top
EutelsatW3A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EutelsatW3A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 22:03
nej de sagde de havde åbnet for det og der bare var sætte det til.deres support er selvfølgelig lukket nu.Det er var i dag de åbnede.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 22:12
Tja, så er der vist ikke andet at gøre end vente tålmodigt til de åbner igen. Smile


Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 22:19
Til top
EutelsatW3A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EutelsatW3A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 22:34
hej jørgen tak for din hjælpsomhed

jeg har fået forbindelse på min pc ved at sætte kablet der kommer ud bag ved boksen til til nr 2 indgang over boksen, og så et kabel fra nr 1 til pc.Der er altså ikke sat nogle kabler til routeren,hvilket jeg synes er underligt.Når jeg tager kablet ud af pc og vil sætte det til min iptv boks kan den ikke komme på nettet da den siger den ikke kan finde min IP.

jeg har bestilt 100/100 og målte den til 47/70

edit
kan stadik ikke se noget wifi


Redigeret af EutelsatW3A - 24-Marts-2017 kl. 22:37
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu