recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv - bedste billede???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv - bedste billede???

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 17:32
Jeg tager en tur i Elgiganten/Power eller hifiklubben - eller hvor jeg nu kan komme til at se en KS7005 - måske kommer der et par slagtilbud i de kommende uger? :)
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2017 kl. 11:47
Jeg åbner lige denne tråd igen :)

Jeg har endnu tilgode at få købt et nyt tv. Det regner jeg med skal ske i løbet af vinteren/foråret 2018. Det snart 9 år gamle SONY 40 tommers tv er egentlig fortsat fint, men jeg vil gerne op i større skærm - 55 eller måske endda 65 tommer :)
 
Nu er jeg ved at undersøge markedet samt mit eget behov - og så er jeg samtidig ved at se mit eksisterende udstyr igennem i forhold til hvordan det nye (smart)tv skal fungere i hverdagen.
 
Jeg bruger i dag en Denon 1611 receiver, hvor alle input går ind. Det er PS4, Apple tv til streaming og så en satellitboks fra Stofa samt en Bluray afspiller (ældre Sony-model).
 
Der er tilsluttet fem B&W højtalere samt en lille 8´ SUB og jeg er vældigt glad for lyden.
 
Jeg kan godt lide denne løsning, hvor alle input går til receiveren og der så kun går et HDMI kabel til skærmen for billede mens lyden klares af receiveren.
 
Som udgangspunkt skal jeg altså ikke bruge det nye tv´s smartfunktioner eller apps, men blot bruge den som en skærm.
 
Nu har jeg læst et par steder, at nogle smart tv kan lave ballade med en sådan løsning, hvor tv´et ikke "får lov" til at styre kanalvalg, streaming mv. Er der noget om den snak??
 
Hvad skal jeg være opmærksom på ved valg af nyt tv?
Er det nødvendigt at skifte min receiver ud for at få glæde af det bedre billede et nyt tv vil give? (4K mv.) Eller kan jeg alligevel få glæde af den nye skærm indtil budgettet også tillader en ny receiver (her kigger jeg på Yamaha A670 eller A870)
 
Skal jeg have et nyt Apple-TV for at få glæde af den nye skærm?
 
Mit budget for det nye tv ligger omkring 7-9.000,-
 
Jeg har (længe) set på KS7005 fra Samsung, men de er ved at være udsolgt rundt omkring. Sony vil jeg også gerne gå med igen og så er der LG´s OLED skærme, som måske snart kommer ned i pris?
 
Er 65 tommer helt vildt eller vil det være dumt ikke at gå efter den større skærm fremfor 55 tommer når jeg nu skal i gang med at skifte?
 
Vores stue er ret stor, men sofaerne står ved ca. 2-2,5 meter fra skærmen.
 
Vi ser mange film og serier samt en del fodbold. Der bliver også spillet en del Fifa18 på skærmen :)
 
Jeg håber på lidt input til min kommende skærm-jagt :)
 
Mvh
 
Nikolai
 
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2017 kl. 17:39
Kommer Panasonic EX700 serien på tilbud igen så spring på den i 58" eller 65".

Det fåes ikke bedre til den pris (altså på tilbud..)
Vær dog opmærksom på at Sony skulle være bedre til sport mht hurtige bevægelser.
Sonys 65" 85 serie kan fåes til 9999,- kr i Power (mener jeg).

De fleste fortrydelser omkring skærmkøb drejer sig om størrelsen. 
Derfor, har du pladsen, så gå roligt op en eller to størrelser.. 

Der er en Black Friday lige om hjørnet så mon ikke 2017 modellerne bliver skudt af til gode priser.

Jeg kiggede som dig i lang tid, og er kræsen da jeg kommer fra et godt 60" plasma.
Jeg er desværre også nærig, så OLED må vente 1-2 år endnu.


Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
gandalff Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gandalff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 00:25
Spar op og investere i 65" Oled!! 

Hvis man skifter skærm hver 8 år, er 20.000 kun 210kr om måneden, set på en anden måde.. 
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 10:50
Tak for input til valg af skærm. Panasonic har jeg ikke overvejet i denne omgang, men måske skal de med. Hvordan har du koblet input til tv? Jeg er interesseret i at høre om den model jeg bruger i dag kan bruges på nyere skærme?
 
OLED 65 tommer kunne være en drøm - og måske skal der blot spares lidt mere op selvom +20K virker voldsomt i min optik (jeg syntes det var dyrt da jeg gav 8.500,- for det gamle tv :)).
 
Jeg kan dog se at de ligger på lige godt 13K, hvis jeg kan nøjes med 55 tommer?
 
Jeg er fortsat interesseret i at høre input til den måde jeg kobler tingene sammen - altså med receiver som "opsamlingsstation" for alle input og så et hdmi til skærmen?
 
Og så kan utålmodigheden også sejre - så derfor vil input til tv i prisklassen 7-9.000 også blive påskønnet :)
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 14:06
Bare lidt info om Black Friday.

Det er 24 november 2017.

Ang. Power ved ikke hvorfor deres priser er højere end andre.

Har købt dette https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/panasonic-tx65ex780e-65-uhd-tv/p-524625/ hos milo tv for 21.465 for 3-4 måneder siden, men lavede en god handel (syntes jeg selv) ved at betale kontant og fik det for 20.000 kr ink. 5 års udvidet garanti.


Det er et virkeligt godt tv, fåes også i 55" eller 58".


Håber det kan bruges til noget.

Undskyld forstyrelsen.

PS : Har el-giganten droppet Panasonic tv.


Redigeret af kimila - 04-November-2017 kl. 01:32
mvh

kimila
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Bare lidt info om Black Friday.

Det er 24 november 2017.

Ang. Power ved ikke hvorfor deres priser er højere end andre.

Har købt dette https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/panasonic-tx65ex780e-65-uhd-tv/p-524625/ hos milo tv for 21.465 for 3-4 måneder siden, men lavede en god handel (syntes jeg selv) ved mat betale kontant og fik det for 20.000 kr ink. 5 års udvidet garanti.


Det er et virkeligt godt tv, fåes også i 55" eller 58".


Håber det kan bruges til noget.

Undskyld forstyrelsen.

PS : Har el-giganten droppet Panasonic tv.


Undskyld, men du kunne have fået et 65" OLED til stort set samme pris ?

Power har Panasonic.. 
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2017 kl. 20:57
For 3-4 måneder siden?

M.v.h.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af nkaad nkaad skrev:

Tak for input til valg af skærm. Panasonic har jeg ikke overvejet i denne omgang, men måske skal de med. Hvordan har du koblet input til tv? Jeg er interesseret i at høre om den model jeg bruger i dag kan bruges på nyere skærme?
 
OLED 65 tommer kunne være en drøm - og måske skal der blot spares lidt mere op selvom +20K virker voldsomt i min optik (jeg syntes det var dyrt da jeg gav 8.500,- for det gamle tv :)).
 
Jeg kan dog se at de ligger på lige godt 13K, hvis jeg kan nøjes med 55 tommer?
 
Jeg er fortsat interesseret i at høre input til den måde jeg kobler tingene sammen - altså med receiver som "opsamlingsstation" for alle input og så et hdmi til skærmen?
 
Og så kan utålmodigheden også sejre - så derfor vil input til tv i prisklassen 7-9.000 også blive påskønnet :)

Hvis du først har set et OLED så forstår du hvorfor alle anbefaler det og jeg er helt på linje med hvad der bliver foreslået. Tøm sparegrisen eller find pengene andre steder men fokuser på Oled. Hvis du kun sidder 2-2.5 meter fra fjernsynet så kan 55" være stort nok. Har selv 65" Oled og sidder 3 meter fra skærmen. Perfekt.

At køre alle signaler gennem receiveren betyder at den skal supportere alle lyd og billed formater som HDR, Dolby Vision etc. Jeg kører selv efter denne filosofi, men det gøre også det samlede setup dyrere.

Måske ville det være bedre og billigere for dig at anvende TV'et indbyggede apps og føre lyden via optisk eller HDMI-CEC til receiveren. Så kunne du spare pengene til en ny ATV4K og receiver til at understøtte diverse formater. Og istedet bruge pengene på TV'et. Så har du måske pludseligt de 15-20.000 kr. der skal til for et OLED 65".

Iøvrigt vil jeg ikke mene der er det helt store at hente hvis du vil køre 4K og 55". Så jeg ville beholde den eksisterende ATV. Har selv fortrudt mit køb af ATV4K. Min gamle ATV2 er rigeligt fin.
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 01:33
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Bare lidt info om Black Friday.

Det er 24 november 2017.

Ang. Power ved ikke hvorfor deres priser er højere end andre.

Har købt dette https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/panasonic-tx65ex780e-65-uhd-tv/p-524625/ hos milo tv for 21.465 for 3-4 måneder siden, men lavede en god handel (syntes jeg selv) ved mat betale kontant og fik det for 20.000 kr ink. 5 års udvidet garanti.


Det er et virkeligt godt tv, fåes også i 55" eller 58".


Håber det kan bruges til noget.

Undskyld forstyrelsen.

PS : Har el-giganten droppet Panasonic tv.


Undskyld, men du kunne have fået et 65" OLED til stort set samme pris ?

Power har Panasonic.. 

Det kan være det bliver sådan et næste gang.




Redigeret af kimila - 04-November-2017 kl. 01:33
mvh

kimila
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 06:00
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

For 3-4 måneder siden?

M.v.h.


Jeg skriver stort set samme pris.. ikke samme pris. 


Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 10:11
Jeg gik en tur i HiFiklubben i går for at se lidt på skærme. Der var ikke det store udbud, men jeg fik set på to SONY 55 tommers skærme - hhv OLED og LED samt en 65 tommer - kan faktisk ikke huske om det var OLED? Det var vistnok et Samsung LED?.

SONY 55 tommer OLED var det flotteste billede (virkelig lækkert!), men deres LED (9-serie) var godt nok også meget overbevisende - især med tanke på, at den i klubben stod til halv pris i forhold til OLED (hhv. 21.000,- og 9.900,-). Jeg ved godt at LG laver OLED til 14.000,- i 55 tommer, men jeg syntes lige nu at prisforskellen er voldsom.

I det hele taget, så er jeg ikke sikker på at jeg har lyst til at bruge +10.000,- for et tv? Pengene kunne godt findes frem, men det virker for mig som RIGTIGT MANGE penge for et tv. Jeg vil nok hellere bruge pengene på at opgradere receiver til flere W-muskler og 4K samt kigge på en ny 4K Bluray afspiller og nyt Apple-tv. Alle disse herligheder kan stort set købes for differencen op til OLED, hvis jeg i stedet kan ramme et LED tv til omkring 7-8K (i det mindste receiveren!!):)

Lige nu er SONY 9-serie eller Samsung 7-serie (2016) måske oplagte valg i den prisklasse. Jeg kan se at de fortsat har Samsung 7005 i Elgiganten til 7777,-!?!?

Mht størrelse, så tror jeg at 65 tommer kommer til at virke for voldsomt, men den er ikke lukket endnu. Jeg var ved at måle op på væggen i går og hold op det kommer til at fylde i stuen rent visuelt. Så jeg overvejer faktisk at stoppe ved 55 tommer. Vi sidder som skrevet 2-2,5 meter fra skærmen og her tænker jeg at 55 tommer er rigtigt  fint.

Tusind tak for jeres input!! Jeg er helt sikker på at det flotteste billede kommer fra et OLED i 65 tommer, men nogle gang må man nøjes - medmindre priserne på OLED snart begynder at nærme sig min smertegrænse :) (det virker som et hop tilbage til de glade nuller, hvor man rask væk skulle give +20K for et tv?!?!)

God lørdag

Mvh

Nikolai
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu