recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv - bedste billede???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv - bedste billede???

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv - bedste billede???
    Sendt: 25-Marts-2017 kl. 18:20
Hej 

Jeg er ude efter en afløser for vores snart 8 år gamle 40 tommers Sony Bravia tv. Vi er meget glade for billedkvaliteten og skiftet er derfor udelukkende pga skærmens størrelse.

Refleksreaktionen var at gå efter et nyt Sony (f.eks. 8-serien?), men der er blandede anmeldelser rundt omkring i forhold til kontrast og sort-niveauet? Især på den seneste model XD8? Så nu er banen lidt mere åben. Måske Samsung eller Panasonic??

Det klart vigtigste er billedekvaliteten, da lyden kommer fra en surroundreceiver og en 3.1 (snart 5.1 :)) højtaleropsætning og smart-tv-funktionerne håndteres af et apple-tv.

Hvor finder jeg det bedste billede i ca. 55 tomer til ca. 5.7.000,-? 

Gerne links til tests eller annoncer :)

Mvh

Nikolai
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 00:24
Bedste billede på en 55" får du med et LG OLED TV! Du er dog nødt til at hæve budgettet en smule, da et 55B6V indtil videre har været solgt til 8.888,-, som det billigste. Men det er merprisen værd.

M.v.h.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 09:24
Men det har været umuligt at opdrive et 55B6V til under 12.999kr de sidste mange uger... er nemlig stadig selv på jagt og afventer vi krydser den magiske grænse på 10.000kr på dette tv :-)
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Bedste billede på en 55" får du med et LG OLED TV! Du er dog nødt til at hæve budgettet en smule, da et 55B6V indtil videre har været solgt til 8.888,-, som det billigste. Men det er merprisen værd.

M.v.h.

Jeg har godt læst om OLED, men så bliver det ikke lige foreløbigt. Budgettet er ret så fast omkring de 7K

Jeg har set denne her:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-3143330/TV/Samsung-UE55KS7005-Sammenlign-Priser?q=samsung+55ks7005&ref=redirect&search=samsung+55ks7005

Som vistnok er med Samsungs QLED, som ifølge visse er et skridt i retningen ef OLED???

Er det korrekt, at jeg bør se efter tv med VA panel istedet for IPS??

MVh

Nikolai
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Men det har været umuligt at opdrive et 55B6V til under 12.999kr de sidste mange uger... er nemlig stadig selv på jagt og afventer vi krydser den magiske grænse på 10.000kr på dette tv :-)

Jeg har heller ikke kunnet finde det til under 12K?


Jeg er bange for at få købt et tv, som ikke giver bedre billede end det vi har - eller måske endda ringere billede?? Jeg har set nogle Sony tv af yngre dato end mit eget og der har jeg været ret skuffet over billedet :(
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 17:11
Med dine forbehold (nervøsitet over om. billedet også bliver bedre), og dine generelle ønsker til billedkvalitet, så er der i min verden kun én ting at gøre: Afvent at OLED falder, mens du sparer lidt ekstra. Som jeg forstår dine bekymringer, vil alt andet komme til at virke som "en halv løsning".

M.v.h.
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Med dine forbehold (nervøsitet over om. billedet også bliver bedre), og dine generelle ønsker til billedkvalitet, så er der i min verden kun én ting at gøre: Afvent at OLED falder, mens du sparer lidt ekstra. Som jeg forstår dine bekymringer, vil alt andet komme til at virke som "en halv løsning".

M.v.h.

Tak skal du have!!

Jeg vil ud og se på nogle OLED tv og se hvad jeg har i vente :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 21:07
Du skal bare være opmærksom på, at du ikke kan bruge butiksindstillinger til en fis! Skal du se hvad en OLED kan, er du nødt til at se det hos én, som har fået det kalibreret.

M.v.h.
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Du skal bare være opmærksom på, at du ikke kan bruge butiksindstillinger til en fis! Skal du se hvad en OLED kan, er du nødt til at se det hos én, som har fået det kalibreret.

M.v.h.
Det er jeg opmærksom på :)

Kan det virkelig passe, at man ikke kan finde en væsentlig forbedring i billedkvalitet i forhold til et 8 år gammelt Sony end at skulle op i 12-13.000 for et OLED tv?

Jeg kan sagtens vente lidt endnu med at skifte, men der kan jo godt gå et pænt stykke tid før OLED er nede i 7.000?!

Mvh

Nikolai
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 23:00
Vil mene at de fleste nye tv er langt bedre end dit gamle Sony.

Men kan du ikke se forskeld er det jo spild af penge med et skifte.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 09:33
Køb dig et KS7005. Det ligger til dit budget, og du får rigtig meget tv for pengene.
Det eneste du umiddelbart skal være opmærksom på er betragtningsvinklen hvis du skal sidde meget yderligt, kan det godt være et issue.
Og sørg for lidt bias light ved tvet.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 10:12
Jeg er enig med hansie. De fleste tv i 7000 kr klassen i dag vil være mærkbart bedre end et 8 år gammelt sony tv.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu