recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flad parabol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flad parabol

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Jeg synes også jeg har læst folie et sted?

Man har i flere år kunne købe folie på ebay.de


Hilsen Carsten.
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 23:17
Udvalget er bare..lad os sige... meget begrænset...

Det ville dog være mægtigt man kunne tage et billede af sine mursten i en vinkel, og så få lavet sin egen folie
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2017 kl. 07:03
Hej.

Jeg håber at det er i orden at vi låner tråden. Men ellers syntes jeg at du skal stille dit spørgsmål i din egen tråd. Men her er et link der viser forskellige camuflerede paraboler. Også en med et billed af mursten. Man skal registrere sig. Men det er gratis.


Hilsen Carsten.

Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2017 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Jeg så der var en der sagde man kunne male en Selfsat med autolak.

Er der nogen herinde der har erfaringer med det? Taber man overhovedet signal på det?
Jeg synes også jeg har læst folie et sted?

Har I evt nogle steder der viser hvordan og hvilken type maling/folie man skal gå efter....

Det var mig der sagde autolak.
Det er meget udbredt til at male "traditionelle" paraboler - der har omstænddigheder.

I bund og grund kan du male den med hvad du vil, bare det ikke absorberer signal.
Med andre ord duer maling med metal-komponenter ikke ("metal-lak").
Men da signalet er så svært, så duer ejheller maling der efterlader tykt lag (vægmaling) osv.

Det nemmeste er derfor faktisk auto-lak (ikke metallisk) på spray-dåse, som giver et meget tyndt, men farvekraftigt lag.
Der er ikke så meget "filler" i det som væg/loft malign (eller kunst-oliemaling), så det bliver som regel et meget tyndt lag.
Og det kan købes i små mængder, så det give ok økonomi.

Hvis du vil camouflere din Selfsat, behøver den jo ikke gøres usyling, den skal bare gøres ubemærkelig.
Hvis den sidder på en rød mur, så kan lidt omhygelig "tilstøvning" med først murstensrød, så enkelte brun/sort sprays nok lade den være noget man slet ikke bemærker.
Og tilsvarende på andre baggrunde.

Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2017 kl. 10:54
Så er der kommet signal igennem. Min far købte en beeper i HN, og med den, samt et lille tv + receiver, lykkedes det. Efter signalet gik igennem på receiveren lige ved siden af selfsatten, har jeg så været forbi og forbundet det rigtige stue tv med det lange kabel ud til selfsatten. Indstillet tv'et på ny, og monteret ca-modulet. Den aften der kom hul igennem, var der samtidig en haglbyge. På intet tidspunkt har der været udfald.

Mht. Sagen omkring lovligheden i opsætningen, så er det løst ved at sætte et stativ op i jorden. Pynte det med grønne planter, og sætte en Madonna piedestal op, foran soklen/stativet. Og så selfsatten på toppen. Vi har altså ikke sat noget op på væggen. Vi har ikke hørt noget fra nogen naboer, så nu håber vi bare på ro og Raiuno 😀. Tak til alle der har bidraget med input, og især tak til Steen, der var forbi med tester og gode råd

Redigeret af morelli - 28-April-2017 kl. 10:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu