recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flad parabol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flad parabol

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 18:52
Det er selvfølgelig Eutelsat Hotbird 13c. Mange kanaler er kodet. Men som jeg har fået svar på i et tidligere indlæg, løses det med et camodul + et kort, så det er der styr på. Kan det passe at den flade parabol, der hedder noget med 30 svarer til 60 cm, og den der hedder noget med 50 svaret til 80 cm?
Mht til lovgivningen, så tror jeg man skal vælge sine kampe med omhu. Det er nok ikke smart at begynde for mange diskussioner, når man lige er flyttet ind. Hvis løsningen kan være en flad parabol, så er det klart at foretrække
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 19:38

Hej.

Her er links til to tests. de er desværre på Tysk. Men man kan komme langs med Google Translate. 
Og så kan du selv vudere forskellene:





Hilsen Carsten.

Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 19:48
Linksne virker ikke på min tlf
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 20:20
Hej.

Jeg har lige checket dem på Windoss 10. Og de virker.
Jeg ved ikke om du kan save as på din telefon.
De er begge to PDF filer.

Hilsen Carsten.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Linksne virker ikke på min tlf


Og de virker heller ikke på min PC.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg har lige checket dem på Windoss 10. Og de virker.
Jeg ved ikke om du kan save as på din telefon.
De er begge to PDF filer.

Hilsen Carsten.


Er det ikke fordi de koster penge. Det gør Satvisions tests normalt.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af alex_p alex_p skrev:

Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Det er i Helsingør

Jeg har lidt erfaring med de hersens Selfsat flat panel paraboler....
Du vil med størst sandsynlighed kunne få signal/kanalerne igennem - MEN det mindste regn eller sne, så ryger signalet...

Så skal du have et stabilt signal, så hold dig til en standard parabol 60-80cm (med mindre det er til de nordiske high power satellitter (Sirius) - der kan du godt klare dig med en 35-50cm.

Mvh
Alex

Jeg tager 13E uden problemer på en Wave Frontier T55 i Nordsjælland, så det kan gøres på en ca 50 cm parabol uden probs. Jeg har for skæg prøvet forskellige, og selv på en lillebitte 40cm Gibertini væltede signalet ind.

Jeg er enig med alex_p, at hvis det regner *meget* (frontpassage, skybrud), så skal man have (nogle gange) meget store reflektorer for ikke at få forstyrrelser.

Men en lille Selfsat burde virke fint.
Den kan ovenikøbet males med f.eks. autolak, så den minder meget om baggrunden...


Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 20:50
[/QUOTE]
Jeg tager 13E uden problemer på en Wave Frontier T55 i Nordsjælland, så det kan gøres på en ca 50 cm parabol uden probs. Jeg har for skæg prøvet forskellige, og selv på en lillebitte 40cm Gibertini væltede signalet ind.

Jeg er enig med alex_p, at hvis det regner *meget* (frontpassage, skybrud), så skal man have (nogle gange) meget store reflektorer for ikke at få forstyrrelser.

Men en lille Selfsat burde virke fint.
Den kan ovenikøbet males med f.eks. autolak, så den minder meget om baggrunden...


[/QUOTE]

Så vil du mene jeg kan købe den jeg startede tråden med?

Redigeret af morelli - 28-Marts-2017 kl. 20:51
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg har lige checket dem på Windoss 10. Og de virker.
Jeg ved ikke om du kan save as på din telefon.
De er begge to PDF filer.

Hilsen Carsten.
Virker heller ikke her, får denne fejlmelding:

Es tut uns leid, ein Fehler ist aufgetreten …

Folgendes könnte ein Grund sein:

  • Sie benutzen den Download-Link von einer anderen Seite als unserer. Es sind nur Links erlaubt, die direkt von unserer Seite kommen.
  • Sie waren zu lange inaktiv. In diesem Fall gehen Sie eine Seite zurück zum Downloadlink, aktualisieren die Seite und versuchen es anschließend erneut.
  • Eventuell ist uns ein Fehler in der Verlinkung unterlaufen.

Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 21:04
Hej.

Her er links til gratis downloads:



Hvis du beslutter dig for H30 vil jeg anbefale H30 twin til 580 DKr. Da den er både er billigere og har to udgange:



Hilsen Carsten.

Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:


Så vil du mene jeg kan købe den jeg startede tråden med?


Umiddelbart ja - det bør virke til almindeligt brug.

Nu har jeg ikke selv en Selfast - så jeg kan ikke garantere noget.
Og DK er godtnok ikke smæk lige i smørhullet:

http://www.eutelsat.com/en/satellites/the-fleet/EUTELSAT-HB13C-downlink-coverage.html
http://www.eutelsat.com/en/satellites/the-fleet/EUTELSAT-9A-downlink-coverage.html

Men der er rimeligt meget blæs på 13C & 13E, så jeg er ret sikker på det vil virke (med fornuftig kabling osv.).
(lad dig ikke forvirre af linket - 13E var oprindelige 9A!)



Redigeret af st1 - 28-Marts-2017 kl. 21:17
Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morelli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 23:42
www.alternate.dk/SelfSat/H30D-Parabol/html/product/973582?lk=5118

Har bestilt denne. Så krydser vi fingre

(Og igen et link der ikke virker )

Redigeret af morelli - 28-Marts-2017 kl. 23:45
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu