recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hdmi kabel eller er scart ok
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hdmi kabel eller er scart ok

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hdmi kabel eller er scart ok
    Sendt: 28-Marts-2017 kl. 00:31

Hej - Har digital boks til at optag med USB på som er sat til nyt tv full hd Phillips - der er tilsluttet hinanden med scart kabel, men er det bedre med 1 meter hdmi kabel (kan købes hvor hvis ja billigst) eller kan man ikke se forskel eller høre på lyden, gider ikke ofre penge på et kabel der kun giver ingen eller meget lidt bedre lyd/billede ?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 05:53
Scart kan ikke overføre HD signaler.

Skift til hdmi nu!
Et kabel koster nærmest "gratis"
http://www.harald-nyborg.dk/p3969/hdmi-kabel-1m-ultra-hd-4k

Hvis ikke du oplever nogen forskel, er der noget alvorligt galt!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 09:13
Ok dejlig kort og sikkert svar og tak for link havde selv fundet et til el giganten til 99 kr, men 29 kr. er da lige 70 kr sparet !
 
P.s er lyden også bedre ? synes eks. at når jeg ser ting på digital boksen via scart kabel, ting som er optaget er lyden meget lav og skal skrue op til max - det skulle jeg ikke da den var tisluttet gl analog tv ?
Hvis det har noget med det at gøre !
Men er lyden bedre kvalitet også med hdmi? 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 09:23
Hdmi er bedre en scart på alle punkter
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 10:56
Og test med et kabel til 29.- fra HM

PS. Samme svar som julemandens tråd på,et andet forum
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:


P.s er lyden også bedre ? synes eks. at når jeg ser ting på digital boksen via scart kabel, ting som er optaget er lyden meget lav og skal skrue op til max - det skulle jeg ikke da den var tisluttet gl analog tv ?


Sæt lyden på maks. på boksen og lad den blive der. Regulér herefter altid lyden på TVet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2017 kl. 16:55
Hej tak har for hjælpen
Har købt 1 meter 29 kr. Harald Nyborg TAK FOR LINK var ellers ved at købe een i el giganten - og kan godt se forskel tror jeg (ikke hører rigtig men er nok bedre nok bare mig) - TAK !
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu