recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router (?) Problem efter FW upgrade
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Router (?) Problem efter FW upgrade

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 01:52
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

"Tror"? Det kan du gøre om søndagen, i kirken...


"Tror" har som sådan intet med kirken at gøre, det staves "tro", og kan altså ikke ende på r, slå det op i en ordbog.


Du får lige æren af et sidste svar - i håb om at du forstår bare en lille smule af problemstillingen!
M.h.t. tro/tror, så beviser dit udsagn om en forskel mellem de to ord (hint: de er ét og samme ord - blot er det ene i nutidsform ), at du heller ikke har forstået sammenhængen hér. Og inden du blamerer dig mere hér - så tjek selv ordbogen.

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Ja, flere spørgsmål - til én og samme person! Hvad nu med de tråde som er 3-4-10 sider lange, og jeg vil svare 5 forskellige indlæg, fra 3 forskellige personer? Skal jeg så også sidde og copy-paste, redigere, quote o.s.v.? Kan du selv se, hvilket rod det bliver? Hvis ikke, så har du et problem....


Ja, så kan du vel lave quotes, præcis som du gør nu, sværre er det ikke.


Du har stadig ikke fattet, hvor stort et arbejde det ville blive, at sidde og bladre frem og tilbage, mellem flere sider, indlæg o.s.v.! Og hvad så når nogen ville citere det jeg har svaret - til 5 forskellige personer? Skal de brugere så bare tage alle citationerne med - og fylde trådene op med citater? Heller ikke hér har du forstået sammenhængen...!

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Du har stadigvæk ikke forstået, at manden blot ville have sin router til at fungere igen! Han efterspurgte ikke en anden firmware, eller hvor nem den var at installere. Hvis du bliver spurgt om problemer med at skifte gear i en bil, svarer du så også, hvor let det er at bytte motoren?


Det er dig der ikke har forstået det, hvis hans firmware var problemet, så kan en ny firmware ofte løse problemet.


Nu var routerens firmware ikke problemet, men at den var blevet "nulstillet", p.g.a. opdateringen! Det havde ikke været noget problem, hvis ASUS-routeren havde været den eneste router, men nu var der så en WAOO-router foran! Heller ikke hér har du forstået sammenhængen...

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:


Det var digjeg forklarede hvor nemt det var at installere, da du mente det modsatte.


Jeg er fortsat udemærket klar over, hvordan man installerer AdvancedTomato! Og jeg har intet sted skrevet, at det skulle være besværligt. MEN! Jeg har skrevet, at hvis OP ikke er klar over sammenhængen mellem 2 routere, nulstilling af en opdateret router - og potentielle problemer og deres løsning - så vil det for OP være endnu mere op ad bakke, at skulle til at forholde sig til en ny router-software - lokalisere den, hente den, installere den, sætte sig ind i en helt ny brugerflade, og potentielt med akkurat samme problem bagefter - hvis ikke AdvancedTomato indstiller sig selv til "Automatisk". Heller ikke hér har du forstået sammenhængen...

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:


Rimelig dårlig analog du kommer med, uden sammenhæng, pinligt.


Kommentarer overflødigt!

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Skal jeg sætte mig ind i tingene? Det er jo netop dét jeg gør - OP's problem. Det er dig, som ikke forholder dig til problemet.
I øvrigt kender jeg ASUS router-software ud og ind, da jeg har haft 5 ASUS-routere de seneste 10+ år - herunder også den nævnte RT-N66U. Og jo, jeg kender også AdvancedTomato.


Man kan ikke sige du sætter dig ind i tingene, når du skriver at manden ikke kan finde ud af at flashe til AdvancedTomato, når proceduren er præcis den samme som at flashe ASUS' firmware.


Jeg skriver intet sted, at manden ikke kan finde ud ad det - det er dig som tillægger mig ord, jeg ikke har skrevet! Men som præciseret ovenfor, så er min formodning, at det vil være en langt større opgave for OP - uden at det nødvendigvis betyder en løsning på OP's problem! Heller ikke hér har du forstået sammenhængen...

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:


Ingen grund til at lyve her, det får du ikke noget ud af, du har lige skrevet indirekte at det ikke er det samme at flashe sin routerens firmware med ASUS' firmware, og AdvancedTomato, selvfølgelig kender du ikke AdvancedTomato så, før nu naturligvis.


IGEN! DU tillægger mig ord og meninger, jeg på intet tidspunkt har givet udtryk for, så det må stå for din regning. Og løgner skal man også finde sig i at blive kaldt.....jow, jow, vi er tilbage ved dit udsagn om at være pinlig - ik'?   

Og så gider jeg ikke bruge mere tid på dig, for det er da vist ligesom at klippe en fodboldbane, med en neglesaks....   

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 03-April-2017 kl. 01:57
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Man kan sagtens lave 2 citater i et indlæg, det gør det absolut ikke mere forvirrende eller rodet.


Jo, det er jo netop det både Henrik og jeg skriver til dig.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jesperkl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperkl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 09:14
vil forøvrigt anbefale dette link :


Så du kan læse om hvorfor du bør sætte ISP routerne i bridge mode, når du efterfølgende tilslutter din egen router.




Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:


Eftersom han har opdateret den, og det er 100% samme procedure at få AdvancedTomato på, så ja.
Du burde nok sætte dig lidt ind i tingene, før du blander dig for meget i andres indlæg.

Fordi opdaterings-proceduren er den samme. Så er det da langt fra ens betydende med, at funktionerne også er de samme. For hvis de var det, så var der jo ingen grund til at bruge den anden overhovedet Wink

Der er vel en grund til, at den hedder AdvanceTomato.. Jeg hæfter mig specielt ved ordet, 'Advance' som jeg tolker er mere avanceret end standard fw. Hvis man har problemer med at forstå standard fw, så er en advance udgave nok ikke lige sagen man skal gå i krig med.
Jeg tror det er det Henrik hentyder til. Og jeg er faktisk ret enig med ham. Folk bør først og fremmest lære standard, førend man begiver sig ud i advance.. Det er en helt generel holdning jeg har, og ikke kun relateret til routere.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 12:45
Igen, undersøg det nu lige før du kommentere på det, det er ét enkelt klik væk, og du ville blive meget klogere på det.
Windows og macOS har også avancerede funktioner hvis man graver lidt dybere, men folk lærer stadig at bruge de systemer, det samme er altså gældende her.

Synes det er tydeligt at Henrik B. forsøger at skifte emne, ved at tale om at "tror er noget man gør i kirken" - og så samtidig ikke kunne stave til det, det er bare sjovt.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo, det er jo netop det både Henrik og jeg skriver til dig.
Jeg snakker ikke om at blive ved med at redigere sit indlæg, men når man i forvejen har det nyeste indlæg, og vil svare en til, så redigerer man normalt sit indlæg.
Jeg kan godt se at Henrik B. prøver at dreje det over på at jeg mener noget helt andet, men han kan jo bare gå tilbage og læse hvad jeg guidede ham i, der står det ret tydeligt.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Igen, undersøg det nu lige før du kommentere på det, det er ét enkelt klik væk, og du ville blive meget klogere på det.
Windows og macOS har også avancerede funktioner hvis man graver lidt dybere, men folk lærer stadig at bruge de systemer, det samme er altså gældende her.


Jeg behøver ikke hverken 1 eller 2 klik, for at undersøge noget, der er en generel holdning. Der er en helt specifik årsag til, at man kalder noget for 'advance'. Og oftest fordi der er noget andet der betegnes som 'simple'. Nogle bruger også 'light' som et synonym for 'simple' osv..
Alt det her tror jeg godt, at du ved. Så jeg forstår ikke, hvad det er du opponere så kraftigt imod.

Og som jeg skrev, så tror jeg, at det var det Henrik mente.
Og dermed ikke selve opdaterings proceduren (til den ene eller anden fw). 

Jeg er enig med Henrik så langt i, at det absolut heller ikke ville være mit første råd, at råde en bruger til at hente en 3.part (opensource) avanceret firmware, bare fordi han har et simpelt problem. Det virker ikke specielt konstruktivt, når det jf trådstarteren har virket. Og jeg ville da slet ikke råde til det, hvis brugeren (trådstarteren) udtrykker, at ikke have tilpas nok styr på routere. Så vil det efter min overbevisning været komplet vanvittigt at råde ham til at prøve en avanceret 3. part (opensource) avanceret firmware. Han ville, i så fald det er tilfældet, få mere ud af at lære de funktioner der er i den simple udgave, fordi det er den udgave han kender i forvejen. Med Advance Tomato skal han i gang med at lære GUI først, og derefter funktionerne.. 

Men det er MIN holdning til sådanne ting. Jeg afviser bestemt ikke, at man kan få noget ud af at spring ud i advance til at starte med. Men det er helt klart min opfattelse, at det bliver mere op af bakken end nødvendigt er.  
Og nødvendighed er et af de alt afgørende ord i min holdning her. 
Er det nødvendigt? Ja/Nej..
Hvis nej, så vent med at gøre det til dit problem er fikset, eller der opstår en situation der gør det nødvendigt. Eller at lysten simpelthen bare er der til at lære noget nyt/mere.  
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 14:03
Det er fint at du har en holdning, men den holdning er bare ikke til meget brug hvis du ikke sætter dig ind i hvad du har en holdning til.

Hvad er det du mener jeg opponerer kraftigt imod?
Det er ikke mig der har skrevet at de andre svar er en dårlig løsning, det er netop dig der gør det, lige præcis her.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 21:04
Hvordan kan det være en løsning på et problem at skifte til en anden firmware, når problemet skyldes en simpel opsætningsfejl?

Det er da at skyde gråspurve med kanoner.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Det er fint at du har en holdning, men den holdning er bare ikke til meget brug hvis du ikke sætter dig ind i hvad du har en holdning til.

Jeg tror ikke engang du forsøge læse, hvad det er jeg skriver.

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Hvad er det du mener jeg opponerer kraftigt imod?


At jeg synes, at det at skifte til en 3.part opensource firmware, er helt hen i vejret for trådstartens problem. Du bliver konstant ved med at indikere, at vi skulle være forkert på den, fordi DU har en anden holdning til denne 3.part opensource firmware tilsyneladende er den evige lykke, for dig.
Og det er fair nok du har det. Du har sandsynligvis kendskab til den, hvorved du allerede er langt foran trådstarteren. Og i øvrigt way beyond hans problem. Sidstnævnt forventer jeg ikke du kan sætte dig ind i. Det er kort sagt det jeg har forsøgt at skrive, som du tilsyneladende enten ikke læser, eller så forstår du det ganske enkelt ikke. Ingen af delene kan/gider jeg hjælpe dig med.

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Det er ikke mig der har skrevet at de andre svar er en dårlig løsning, det er netop dig der gør det, lige præcis her.

JA! I bedste fald er det et unødig råd, der ikke nødvendigvis løser trådstarterens specifikke problem.
I værste fald skaber det 117 andre problemer for ham. 

Jo mere bavl jeg skal høre fra dig, desto mere galt synes jeg faktisk det er. Du er ikke engang i stand til at kunne argumentere for, HVORFOR han skulle gøre som du skrev. Du stikker ham bare et råd, og anbefaler ham at prøve en anden firmware end Asus´s standard. Man kunne få den fornemmelse, at du ikke engang er klar over, hvad hans problem er/var. Du så det bare som et påskud til at anbefale en anden 3.part opensource firmware.
Havde det været et bilforum, hvor trådstarters bil har et fladt hjul, så havde du anbefalet manden at købe en anden bil! Og sandsynligvis den bil du selv kører i, for den kan da umuligt blive flad!

Igen, jeg forventer ikke du forstår det her. Men nu har jeg trods alt gjort endnu et forsøg med en stærkt overdrevet analogi, der mest af alt skal illustrere det som jeg har forsøgt at skrive. Om det vitterlig forholder sig sådan, det er ikke til at vide. Omvendt har du ikke rigtig gjort nogen tiltag til at indikere andet.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu