recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router (?) Problem efter FW upgrade
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Router (?) Problem efter FW upgrade

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Router (?) Problem efter FW upgrade
    Sendt: 02-April-2017 kl. 16:23
Hej 

Igår opdaterede jeg firmware på min ellers velfungerende Asus RT-N66U
Nu er mit problem at jeg hver time (ca) skal genstarte mit fiber modem for at have internet.Confused

Jeg har snakket med WAOO/Eniig og deres supporter siger han kan se i en log at min router ikke 
beder om at få en ny IP adresse hver halve time hvilket den ellers skal. Derfor udløber den som tildeles
når modem genstartes. Dvs han siger at deres netværk og mit fiber modem er i orden.
I mit router setup er der en fejl/advarlse: 
"WAN adressen er ikke den eksterne IP-adresse. De eksterne IP-adresse baserede tjenester vil ikke virke. "
Når jeg klikker på den fejlmelding åbner min router en tab der hedder internet forbindelse-fjerndatanetværk. 
Der er en masse settings, bl.a. WAN forbindelsestype, står til automatisk IP adresse. 
Jeg kan ikke gennemskue om de står korrekt-er der nogen der har løst en lignende problem før eller har et forslag?

Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 18:00
Vil anbefale dig at prøve AdvancedTomato fremfor den standard ASUS firmware..

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 18:14
Hvis båder din fiber-router og din ASUS er indstillet "router", så hedder sin WAOO-router: 19.168.1.1
Så skal du ændre adressen på din ASUS-router til: 192.168.2.1
Så skulle det gerne "spille" igen.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Vil anbefale dig at prøve AdvancedTomato fremfor den standard ASUS firmware..



Hvorfor? Mandens originale firmware fejler ikke noget...

M.v.h.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 19:32
Hej Igen

Tak for input, ser ud til at problemet er løst. 
Hvad jeg tror skete: Idet jeg klikkede på advarsels-popup i router setup blev jeg sendt til fjerndata netværks skærmen og setting for WAN forbindelses type blev ændret til automatisk straks. Den har muligvis stået på noget andet før (Efter at have googlet lidt rundt fandt jeg nogle tråde om asus routere med dette problem og løsning blev angivet til WAN forbindelsestype=automatisk)

Dvs. siden jeg startede tråden har internet været oppe konstant. Routeren viser i øvrigt stadig samme advarsel men det kan jeg leve med.


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 20:09


M.v.h.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvorfor? Mandens originale firmware fejler ikke noget...
Fordi man har mange flere muligheder med den, end ASUS' default firmware.

Sådan redigerer du dit indlæg på recordere! Udfør nedenstående:
Klik 'Funktioner' på det indlæg du vil redigere, og klik derefter 'Redigér indlæg'
- Der er absolut ingen grund til at lave 2 posts efter hinanden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

- Der er absolut ingen grund til at lave 2 posts efter hinanden.


Hvis man svarer to forskellige personer, forskellige steder i tråden, er det langt mere overskueligt at lave to indlæg.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvorfor? Mandens originale firmware fejler ikke noget...
Fordi man har mange flere muligheder med den, end ASUS' default firmware.

Sådan redigerer du dit indlæg på recordere! Udfør nedenstående:
Klik 'Funktioner' på det indlæg du vil redigere, og klik derefter 'Redigér indlæg'
- Der er absolut ingen grund til at lave 2 posts efter hinanden.


Nu var det er decideret svar til dig - Derfor "citerer" jeg også dit indlæg i mit svar. At blande svar til flere personer sammen i ét svar, bliver noget rod.

Det kan godt være Tomato har flere funktioner, men 1. Det er ikke det spørgeren vil have. 2. Tror du virkelig spørgeren generelt kan finde ud af router-software, når det ikke er lykkedes at løse den forholdsvis enkle problemstilling OP havde?

M.v.h.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Nu var det er decideret svar til dig - Derfor "citerer" jeg også dit indlæg i mit svar. At blande svar til flere personer sammen i ét svar, bliver noget rod.

Det kan godt være Tomato har flere funktioner, men 1. Det er ikke det spørgeren vil have. 2. Tror du virkelig spørgeren generelt kan finde ud af router-software, når det ikke er lykkedes at løse den forholdsvis enkle problemstilling OP havde?

M.v.h.
Det kan godt være du hurtigt bliver forvirret, men jeg tror langt de fleste sagtens kan læse 2 svar fra et indlæg, når alt kommer til alt, så stiller du jo også flere spørgsmål i dit nuværende indlæg, skal de så også deles op i flere? :)
Man kan sagtens lave 2 citater i et indlæg, det gør det absolut ikke mere forvirrende eller rodet.

Eftersom han har opdateret den, og det er 100% samme procedure at få AdvancedTomato på, så ja.
Du burde nok sætte dig lidt ind i tingene, før du blander dig for meget i andres indlæg.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Det kan godt være du hurtigt bliver forvirret, men jeg tror langt de fleste sagtens kan læse 2 svar fra et indlæg,


"Tror"? Det kan du gøre om søndagen, i kirken...

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:


når alt kommer til alt, så stiller du jo også flere spørgsmål i dit nuværende indlæg, skal de så også deles op i flere? :)
Man kan sagtens lave 2 citater i et indlæg, det gør det absolut ikke mere forvirrende eller rodet.


Ja, flere spørgsmål - til én og samme person! Hvad nu med de tråde som er 3-4-10 sider lange, og jeg vil svare 5 forskellige indlæg, fra 3 forskellige personer? Skal jeg så også sidde og copy-paste, redigere, quote o.s.v.? Kan du selv se, hvilket rod det bliver? Hvis ikke, så har du et problem....

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:


Eftersom han har opdateret den, og det er 100% samme procedure at få AdvancedTomato på, så ja.
Du burde nok sætte dig lidt ind i tingene, før du blander dig for meget i andres indlæg.


Du har stadigvæk ikke forstået, at manden blot ville have sin router til at fungere igen! Han efterspurgte ikke en anden firmware, eller hvor nem den var at installere. Hvis du bliver spurgt om problemer med at skifte gear i en bil, svarer du så også, hvor let det er at bytte motoren?

Skal jeg sætte mig ind i tingene? Det er jo netop dét jeg gør - OP's problem. Det er dig, som ikke forholder dig til problemet.
I øvrigt kender jeg ASUS router-software ud og ind, da jeg har haft 5 ASUS-routere de seneste 10+ år - herunder også den nævnte RT-N66U. Og jo, jeg kender også AdvancedTomato.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 03-April-2017 kl. 00:49
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 01:28
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

"Tror"? Det kan du gøre om søndagen, i kirken...
"Tror" har som sådan intet med kirken at gøre, det staves "tro", og kan altså ikke ende på r, slå det op i en ordbog.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Ja, flere spørgsmål - til én og samme person! Hvad nu med de tråde som er 3-4-10 sider lange, og jeg vil svare 5 forskellige indlæg, fra 3 forskellige personer? Skal jeg så også sidde og copy-paste, redigere, quote o.s.v.? Kan du selv se, hvilket rod det bliver? Hvis ikke, så har du et problem....
Ja, så kan du vel lave quotes, præcis som du gør nu, sværre er det ikke.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Du har stadigvæk ikke forstået, at manden blot ville have sin router til at fungere igen! Han efterspurgte ikke en anden firmware, eller hvor nem den var at installere. Hvis du bliver spurgt om problemer med at skifte gear i en bil, svarer du så også, hvor let det er at bytte motoren?
Det er dig der ikke har forstået det, hvis hans firmware var problemet, så kan en ny firmware ofte løse problemet.
Det var digjeg forklarede hvor nemt det var at installere, da du mente det modsatte.
Rimelig dårlig analog du kommer med, uden sammenhæng, pinligt.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Skal jeg sætte mig ind i tingene? Det er jo netop dét jeg gør - OP's problem. Det er dig, som ikke forholder dig til problemet.
I øvrigt kender jeg ASUS router-software ud og ind, da jeg har haft 5 ASUS-routere de seneste 10+ år - herunder også den nævnte RT-N66U. Og jo, jeg kender også AdvancedTomato.
Man kan ikke sige du sætter dig ind i tingene, når du skriver at manden ikke kan finde ud af at flashe til AdvancedTomato, når proceduren er præcis den samme som at flashe ASUS' firmware.
Ingen grund til at lyve her, det får du ikke noget ud af, du har lige skrevet indirekte at det ikke er det samme at flashe sin routerens firmware med ASUS' firmware, og AdvancedTomato, selvfølgelig kender du ikke AdvancedTomato så, før nu naturligvis.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu