recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode råd søges til køb af brugt projektor.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gode råd søges til køb af brugt projektor.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 13:34
Naiera er bare ude med riven efter mig, se andre tråde
Det er synd for ham
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
michael1977 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Pink stripe var en generel fejl

Korrekt pink stripe er en generel fejl, eller retter sagt var en generel fejl. De nyere modeller har ikke, det var primært HDerne







Redigeret af michael1977 - 03-April-2017 kl. 15:01
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 20:16
Rigtigt, det var modellerne i den ældre HD-serie
Min X35 har kørt perfekt i fire år


Redigeret af jake51 - 03-April-2017 kl. 20:24
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 00:46
Evt ta et kig på Sony´s hw serie. Fra hw40/hw55 og nyere. En 40 burde kunne fås til omkring 10k brugt. Har netop skiftet min JVC x30 ud til en Sony hw45, og forskellen er ret så markant. Sony´en er JVC x30 overlegen på samtlige punkter pånær sort sort. Der er JVC så også langt bedre end Sony hw45 hvertfald. Men lys, farver, gamma, skarphed. Billedet virker bare mere naturligt og tredimensionelt på Sony´en. Langt bedre dybde i billedet også. Og så er den mere støjsvag, også i high mode.


Redigeret af Ole_M - 04-April-2017 kl. 00:47
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 01:00
Jeg har haft en HW50 i seks uger og var ikke videre imponeret, i forhold til min X30. Det er en projektor jeg sagtens kunne leve med, men det var dælme rart at få min X30 tilbage.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 01:07
Grunden til at jeg synes Sony er langt bedre pånær sort, skyldes at den har meget mere lys ( 50% mere ). Så på mindre billeder der vil x30 i sammenligning være mere retfærdig. Men 140" kan den ikke magte. 120" maks
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg har haft en HW50 i seks uger og var ikke videre imponeret, i forhold til min X30. Det er en projektor jeg sagtens kunne leve med, men det var dælme rart at få min X30 tilbage.


du bruger jo også en scaler sammen med din JVC. Hvilket fjerner en af JVCens helt store svagheder. Ukorrekt Gamma.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 09:49
Min Sony har kørt knap 3000 timer uden at pive. Stadig masser af lys.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 09:52
en JVC med under 80 timer på pæren...samt scaler. Den er på billedesiden bare svær at slå.
Men så snart der kommer flere timer på pæren. Så går det stærkt ned af bakke.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 13:13
De nye JVC er jo langt bedre end X30. Men de er også bare dyre. X5500 starter fra 38k
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 17:35
Jeg er bestemt ikke fan af JVC's billede, har ikke set de ny modeller, men X30 synes jeg, kun havde et plus, og det var sortniveau. Billedet på den jeg så, var meget digitalt at kigge på og farverne virkede på ingen måde naturlige. Bevægelser, især ved panorering, kan på ingen måde følge med det naturlige og bio-agtige look min 4 år gammel Panasonic kan levere. Jeg ved at JVC er uhyr populære, jeg forstår det bare ikke, folk må gå meget op i sort-niveau, og det synes jeg, er lidt som at vælge højtaler udelukkende ud fra om der er massere af bas.

Men vi er jo alle sammen så forskellige og har forskellige preferencer, så det er godt at der ikke kun findes et produkt på markedet.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 17:50
Jep JVC kan bare det der med dyb sort. De er ikke bare lidt bedre end eks Sony'erne - det er en kæmpe forskel. Til gengæld med det samme der bare er lidt lys i billedet, så vinder Sony'erne klart ( over x30 ). Jeg vil ikke udelukke jeg ikke vil ha en JVC igen, men jeg gider ikke ofre så meget mere. Men hvis de stadig havde en "billig" entry level til omkring 25k, så ville jeg hvertfald ha dem med i overvejelserne igen. Synes de er blevet for dyre, så længe Sony'erne koster en brøkdel
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu