recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode råd søges til køb af brugt projektor.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gode råd søges til køb af brugt projektor.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Jeg er bestemt ikke fan af JVC's billede, har ikke set de ny modeller, men X30 synes jeg, kun havde et plus, og det var sortniveau. Billedet på den jeg så, var meget digitalt at kigge på og farverne virkede på ingen måde naturlige. Bevægelser, især ved panorering, kan på ingen måde følge med det naturlige og bio-agtige look min 4 år gammel Panasonic kan levere. Jeg ved at JVC er uhyr populære, jeg forstår det bare ikke, folk må gå meget op i sort-niveau, og det synes jeg, er lidt som at vælge højtaler udelukkende ud fra om der er massere af bas.

Men vi er jo alle sammen så forskellige og har forskellige preferencer, så det er godt at der ikke kun findes et produkt på markedet.

Samme opfattelse havde Jonas_H indtil han kørte til Sverige og så en kalibreret Jvc. Jeg citerer lige fra en anden tråd.

"Til de interesserede, så kørte jeg et smut til Sverige i weekenden og besøge http://therock.se/ da de havde BenQ W11000 til demo.

Det er en fantasstisk butik med fantastisk service! Kan kun anbefale at give dem et besøg hvis man er på jagt efter hjemmebioudstyr.

Jeg så BenQ W11000, JVC X5500 og Sony HW65ES mod hinanden. Den største overraskelse var nok hvor meget bedre både JVC  performede ift. Sonyen. Det var fuldstændig modsat de oplevelser jeg havde hos KT-radio. Jeg er ret overbevist om, at det er demoen i Sverige der er den rigtige - hvilket også stemmer overens med pris og reviews. Ved direkte A/B sammenligning havde Sonyen markant mindre lys.

BenQ leverede et ekstremt skarpt billede og havde et meget "filmisk" look. I lyse scener var billedet rigtigt godt men mørke scener falder den helt igennem. Jeg ved godt, at der er andet i billede end sortniveau, men det var under et acceptabelt niveau. Motion på BenQ var også så dårlig, at den ville irriterende mig under en film.

Overall foretrak jeg JVC på (næsten) alle punkter. Det var den mest lysstærke, klart bedste kontrast og motion var acceptabelt. Sony's motion var dog den bedste.

Jeg er nu ret hooked på en JVC X7500 som den kommende projektor i bioen - medmindre jeg sprænger budgettet med alt muligt andet til bioen :)" citat slut
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 22:05
Har læst det indlæg, og chattet med Jonas. Nu er der jo tale om den nyeste serie som er to generationer nyere end den x30 som jeg her udtaler mig om. Så jonas syn, ændre ikke på, at jeg synes, at de JVC'er jeg har set, leverede et billede der ikke tiltalte mig. Jeg er dog overrasket over Jonas skIfte fra at fortrække DLP til LCD. DLP ser sygt godt ud, men desværre ser jeg tydelige regnbuer når billedet leveres af en DLP. At Jonas nu har fundet en LCD som tilfredsstiller ham, gør mig spændt på at se kvaliteten.

Men vi kan vel godt blive enige om, at man ikke finder den nyeste JVC-model brugt indefor det pågældende budget.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 22:12
de nye JVC projektore er jo også blevet meget mere lysstærke. Og måske gamma kurven også er blevet bedre. Det er jo trods alt en helt anden projektor end X30. Som også har en del børnesygdomme. pink stribe og kraftig tab af lys over kort tid
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 03:26
Har X30 pink stribe eller ej?!

Der er nærmest ikke det, der ikke er galt med X30 længere
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Har X30 pink stribe eller ej?!

Der er nærmest ikke det, der ikke er galt med X30 længere


har din projektor været fejlfri?

pink stribe er der mange X30ere der har været ramt af. Så det er da en absolut risiko man må tage med i sine betragtninger , inden et evt brugtkøb.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 13:31
Nej, men det har så også været en helt unik situation, som kun er opstået her hos mig.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, men det har så også været en helt unik situation, som kun er opstået her hos mig.


det var også bare et spørgsmål.

men jeg ved fra branchen af , at X30 har været særdeles ramt af børnesygedomme. Og det er i den grad noget man skal være opmærksom på , når man køber et brugt produkt uden garanti. Pink stribe kan på ingen måde svare sig at reparere

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 14:02
Jeg ved, at det ikke er samme indtryk alle i branchen har. Desuden handler denne tråd i grunden slet ikke om X30
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg ved, at det ikke er samme indtryk alle i branchen har. Desuden handler denne tråd i grunden slet ikke om X30


næh - det gør den faktisk ikke

Til top
Blokkebak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2016
Sted: Udsholt
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blokkebak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 16:27
nææ det gær den ikke.

Jeg spurgte høfligt om der var nogle der kunne hjælpe med at finde en go projektor til prisen men nu må vi se om der dukker noget op Smile
Til top
Blokkebak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2016
Sted: Udsholt
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blokkebak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 16:28
Lol   tastefejl på foregående meldning
Til top
Blokkebak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2016
Sted: Udsholt
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blokkebak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 16:29
Ejj...............

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu